Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Online Race - Lime Rock Park - RESULTAT 17/12 02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
27010 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Pär Hylander skrev:
DanielB skrev:
Gaaahhhh! Vad avundsjuk jag blir!!!!

Kan vi inte köra ett åk till med bara 10 minuters träning?

Jag är ju gräsänkling ikväll!!!!!! Då får ju ratt och pedal vara framme utan tjafs!!!

/Daniel


Jag e med! (blodad tand...)
JAAAAAAAAAAA!

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Pär Hylander skrev:
hehe, jaa det kanske belv inspelat..... verkar vara poppis att ladda ner replyfilen, det går i ca 22 kByte/s mot fullfart ca 55 kbyte/s (telia adsl). Vad har sajten för lina?
700kbit mot ert håll o 2,5Mbit åt mitt håll. Men den servern du hämtar från är satt med throttle så att man inte sänker forumet osv.


Här är mitt, Mäkinens & Pärs snabbaste varv plus ett av mina varv mot slutet med överhettat vänster fram All fyra varven är ihopsmälta så att man kan se alla fyra bilarna parallellt
http://tempstuff.d2g.com/gpl/gpl-lrp-race-20021217-merged.zip (skitliten fil...)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det låter som ni ska installera Winvroc ! Där finns det race dygnet runt....

http://vroc.net

(jodå, jag förstod hinten även om den var fin, hehe.... men nu ska jag gå o ta hand om min feber o hosta o snyta mig en stund. Det blir fler tillfällen! )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Magnus Thomé skrev:
Det låter som ni ska installera Winvroc ! Där finns det race dygnet runt....

http://vroc.net
Där är man väl långsammast av alla...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mäkinen skrev:
Magnus Thomé skrev:
Det låter som ni ska installera Winvroc ! Där finns det race dygnet runt....

http://vroc.net
Där är man väl långsammast av alla...
Absolut inte!! Däremot så är en del där lite väl dåliga... STOR krasch i första svängen är regel utan undantag typ...

_________________
Magnus Thomé
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Ingen som vill lira GTR 2002

Blir jag tvungen att installera GPL och än värre, lära mig hantera kärrorna oxo...
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Mäkinen skrev:
Lefors skrev:
Var det ngn mer som hade problem med att de andra bilarna "försvann" hela tiden?
Nja, snarare hade jag problem med att de dök upp från ingenstans. Jag knäppte någon på startrakan på andra eller tredje varvet av den anledningen.


När man tittat på replayn nu i efterhand så är vissa bilar mycket "darriga" Det känns som det är en indikator på att förbindelsen för den datorn var lite dålig?

Tittat man oxo i GPL Replay Analyser (eller vad den heter), speciellt på Traction Circle, så ser man en del bilar totalt virriga värden, det känns dom det oxo ha med dålig förbindelse att göra.

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Pär Hylander skrev:
När man tittat på replayn nu i efterhand så är vissa bilar mycket "darriga" Det känns som det är en indikator på att förbindelsen för den datorn var lite dålig?

Tittat man oxo i GPL Replay Analyser (eller vad den heter), speciellt på Traction Circle, så ser man en del bilar totalt virriga värden, det känns dom det oxo ha med dålig förbindelse att göra.

Exactemente!

Eftersom replayfilen är tagen från servern så kan man direkt se vilka som har haft taskig förbindelse (eller ev. taskig framerate). Om man tittar på en replayfil från någon annans dator vet man inte vad som beror på störningar på den egna linan och vad som beror på andras förbindelser.

Att bilarna hoppar beror på att när förbindelsen bryts kort (eller datapaket inte kommer i tid) så gissar GPL vart bilen tar vägen på ett ungefär. När sen det kommer datapaket så "rättas" gissningen och bilen placeras rätt, därav "hoppen".

om datapaket försvinner under en längre stund så blir bilen till slut gjord osynlig för alla andra. När paketen till slut kommer så blir bilen synlig igen. Kan bli otrevliga överaskningar tyvärr....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 476



Provade efter löpet igår att köra utan hjälpmedel (har tidigare använt "Trottelhjälp" och automat). Vilken skillnad! Inte bara blev det betydligt roligare att köra, det gick betydligt fortare oxå. Ser fram emot nästa rejskväll!

_________________
/Markus Lefors
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Gäller även ABS.... du får mycket sämre bromsar med den påslagen. Fast de blir ju bara kortare bromssträcka om man ligger precis på gränsen innan låsning vilket ju inte är helt enkelt. Ha JÄTTEHÖG ljudvolym och lyssna efter däcksskriken är mitt tips....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Magnus Thomé skrev:
Gäller även ABS.... du får mycket sämre bromsar med den påslagen. Fast de blir ju bara kortare bromssträcka om man ligger precis på gränsen innan låsning vilket ju inte är helt enkelt. Ha JÄTTEHÖG ljudvolym och lyssna efter däcksskriken är mitt tips....


Ja, precis! Bromsning är det värsta, men där är mycket att hämta. Jag har ingen FF så jag kör med Audio Feedback istället. Dels det och dels att kolla på framhjulen när man bromsar (jag kör med förarens vy så att säga, inte den där man ser hela bilen). Sen inbillar jag mig att det hjälper att låta motorn se till att bakhjulen verkligen snurrar, låser dom så snurrar man ju innan man hunnit märka nått! FF i bromspedalen hade varit guld värt!

_________________
Pär Hylander
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Angående dålig förbindelse.... kan nån se om jag var drabbad av det? Det var jag som kom fetsist. Hade ingen förbindelse alls mellan vaccumet mellan axlarna och högerfoten iallafall......

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu finns även en komplett racereport på:

http://tempstuff.d2g.com/gpl/gpl-lrp-race-20021217

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 476



Magnus Thomé skrev:
Nu finns även en komplett racereport på:

http://tempstuff.d2g.com/gpl/gpl-lrp-race-20021217


Imponerande och skoj information!! Dock inte så imponerande att jag var av banan på 27 av 35 varv...

I loggen fanns det information om vad man haft för problem med bilen. Kan man under tävlingens gång få reda på denna information?

_________________
/Markus Lefors
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lefors skrev:
Magnus Thomé skrev:
Nu finns även en komplett racereport på:

http://tempstuff.d2g.com/gpl/gpl-lrp-race-20021217


Imponerande och skoj information!! Dock inte så imponerande att jag var av banan på 27 av 35 varv...

I loggen fanns det information om vad man haft för problem med bilen. Kan man under tävlingens gång få reda på denna information?
Alla var av på de flesta varven, troligtvis något apex eller så man åker lite väl tajt på....

Under tävlingens gång så är det verklighetstroget a'la 1967 på så sätt att du har ingen aning.... känns bilen trasig så är den det

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Magnus Thomé skrev:
Lefors skrev:
Magnus Thomé skrev:
Nu finns även en komplett racereport på:

http://tempstuff.d2g.com/gpl/gpl-lrp-race-20021217


Imponerande och skoj information!! Dock inte så imponerande att jag var av banan på 27 av 35 varv...

I loggen fanns det information om vad man haft för problem med bilen. Kan man under tävlingens gång få reda på denna information?
Alla var av på de flesta varven, troligtvis något apex eller så man åker lite väl tajt på....

Under tävlingens gång så är det verklighetstroget a'la 1967 på så sätt att du har ingen aning.... känns bilen trasig så är den det


Japp, styr det dåligt åt höger och bilen lutar mystiskt åt vänster kan man misstänka att man tappat vänster framhjul Inte helt ovanligt, "severe problems with left front tire" och "severe problems with left front suspension" förkommer några gånger!

_________________
Pär Hylander
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Lustigt få mekaniska fel på min bil...
Vad ska jag skylla på?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Racingsimulatorer
Online Race - Lime Rock Park - RESULTAT 17/12 02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
27010 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande