Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 100894 besök totalt |
Bra jobbat! Kul att ha mer att gämnföra med, blir nog en hel del torrkörning i vinter med alla loggade varv ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Då jag själv haft mkt glädje av att detaljstudera Gautes, Loadeds, Samuels och Daniels varvloggar tänkte jag dela med mig av min 8.37-logg, men hur gör man? Ladda upp bilder kan jag, men filer?
![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Kul! Filerna laddar man upp med en liten snurra Magnus ordnat. Maila dem till mig så laddar jag upp dem ASAP. Ska bli kul att titta på loggen. /JB _________________ Johan Bergin |
||||||
Bifogat finns en instruktion till hur man får runt en Clio på 8.37 BTG... Det hänger naturligtvis på kurvhastigheterna. BMW drivers, beware!
https://rejsa.nu/im/_log_general/log _________________ Johan Bergin |
||||||
Innehåller denna bara start och mål, eller även några intressanta splittar som man kan ha till jämförelse? |
||||||
Den innehåller endast Start/Mål. Tror att Gaute/Göransson gjorde en fil med splittar men med start från T13 (om jag minns rätt). BTG-filen har blivit någon form av de-facto standard då folk från hela världen har fått den via mail från mig. Det gör jämförelser mkt enkla. _________________ Johan Bergin |
||||||
Ja det gör den. Jag roade mig med att försöka splitta ut sektioner likt sportauto, det står ju hur långa resp. sektion är i supertesterna och lägga in dessa som splittar i programmet men jag fick det inte och funka, det verkade som jag var inne på nåt som hade med drifting sektioner att göra.
Jag tycker det hade varit kul om man lätt kunde läsa ut sektionstider på ringen och att vi alla använde samma punkter!! Hade ju varit lättare att få en uppfattning om ett varv där det tex. varit räckesarbeten på en sektion. Så för den som är mer bevandrad i ämnet och har lust så är det bara att sätta igång ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Jag håller med dig! I synnerhet på en så lång bana som NR så hade ju sektionstider varit av ypperlig nytta! Men går det att lägga splittar via datorn och sedan importera dem till boxen, eller måste splittarna sättas med en box och sparas via den först? |
||||||
Hallå, det går att använda BTG.dsf, lägga till splittar där Ni känner att dem är rätt och sedan spara om filen, lägga på SD-kortet och använda i Boxen. _________________ Johan Bergin |
||||||
Ja, jag är också lite fundersam över banprofilen på .cir-filen. När jag laddar in den på mina egna varv, så ser det också ut som om jag kör lika mycket utanför banan som på banan... Jag har i alla fall laddat ner Gautes varv nu också, så att jag kan gå "hem" och studera var det är jag ska köra snabbare... (Antagligen överallt...) Har bara kört 8 varv hittills i år - i söndags, då det var ganska så mycket trafik. Lyckades irriterande nog inte komma ner under 8 min. (8 min 01 sek som bäst), men jag får ju skylla på trafiken... Jag får återkomma och dela med mig av mina loggar när jag kört lite mer. Ska ju stanna kvar här nere i två veckor... |
||||||
Väl inkörd CSL som tar sig Bridge-to-Gantry på 7 min 46 sek, standard sånär som på ngn grad extra vinkel fram och en Norrman bakom ratten.
https://rejsa.nu/im/_log_general/log _________________ Johan Bergin |
||||||
Ett BTG-varv, GT3, med bra drag på 7.47,3 på MPSC samt viss ballast i högersätet...
![]() Kan notera att snittfarten varit ca. 145km/h med en maxdrift på 22 grader i 117km/h samt en o annan övrig tankslapper runt banan. Vmax 252,5km/h. https://rejsa.nu/im/_log_general/log _________________ Johan Bergin |
||||||
Det var ju tack vare ballasten vi stannade på det svarta denna gången ![]() ![]() Var en gulflagg om jag inte minns fel, och måttligt med trafik. Desto snyggare omkörningar av Patrik, med bra flyt! Fick ett fint ställ i högern in i Hedwigshöhe ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Det stod förvisso 7,47,1 på boxen?? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Hittade du några intressanta skillnader? En annan är ju bannad med Mac! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Seså... http://www.vmware.com/products/fusio _________________ Johan Bergin |
||||||
Vem vill ha Windows!!!??? Mac - säljs mer o mer. Dags o fixa mjukvara nu. ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Jodå, trots att varvtiden är ungefär lik så skiljer det ju väldigt då man studerar varven, särskilt om man bryter ner varvet i sektioner och analyserar. Värt att notera är ju att detta endast är två varv av väldigt många. Vad som syns tydligt är att GT3 Mk2 är en väldigt stark bil. Men det har ju redan Sport Auto visat då Horst v Saurma kört en GT3 Mk2 på gatdäck på på SA varvet på 7.54min. Patricks går på Cup-r däck. HvS körde CSL på SA varvet på 7.50min på Cup-r däck. Värt att notera är att GT3 mk2 gör hela 272GPS km på Döttinger mot CSL 255 GPS KM enligt SAs mätningar! Kraften i GT3an är brutal upp Kesselchen, HvS lyckas få upp den i 219(på gatdäck) som Vmax vs CSL som han får upp i 222 GPS km med cup däck. Patrick får upp sin GT3 mk2 på cup däck i hela 228 GPS km till trots att jag är snabbare upp halva vägen och vi har i princip samma utgångshastighet ur Bergwerk. Jag når som Vmax på detta jämförelse varv 217 GPS KM här och har aldrig nått högre än ca 220 GPS km!!. 228 GPS km som Vmax i kesselschen är i mina mått mätt väldigt fort ![]() ![]() ![]() GT3 mk2 är säkert kapabel till att gå lite fortare eftersom Patricks första halva av kesselchen inte gick så fort. Å andra sidan är ju inte HvS 222 GPS km som Vmax här inget facit för CSL heller den går nog lite fortare kanske, men inte många km alls skulle jag gissa ![]() ![]() ![]() ![]() Egentligen är det inte adekvat att dra slutsatser p g a olika förhållanden,(trafik) mm,mm men lika förbannat är det väldigt kul och man får ju en väldigt god uppfattning ändå. Patrick är en god förare ![]() På detta varv har Patrick en svagt högre lägsta fart just inför vänster böjen SX, vilket tyder på att han vågar ta med sig farten bromsar lite eller generellt sent ![]() Där GT3 mk2 föraren vågar att använda kraften fullt ut blir det svårt för CSL, som tex rakt fram efter AF(eller typ mot SX) når Patricks GT3 198Km som högsta inför Metzgefledt, jag når 195. Förvisso bromsar jag tidigare än Patrick här inför Metzg, jag drar 0.8g då har Patrick inte börjat bromsa än, han kommer i högre hastighet här om än inte mycket. Jag är snabbare in i AF första höger Patrick snabbare med god marginal in i andra vänstern in i AF, kanske kommer han väl fort här eftersom jag gör en bra mycket snabbare exit ut ur AF med hela 15+ km mot GT3, detta fartövertag håller halva vägen mot Metzgefelt där GT3 är ikapp ![]() ![]() Nåväl detta var bara en del jag noterat. På många partier kör Partick lite fortare, andra jag osv. Anfhart Swalbenswhanz har HvS 206 GPS km i GT3 Mk2 med gat-däck, jag har på detta varv på samma ställe 210 och 211 har jag som max(ofta) Patrick har i GT3 mk2 med cup-d 208 GPS km. Horst har i CSL med cup däck som max på samma ställe 211km. Ner från ice kurve mot Planzgarten kör jag ca 20-30km fortare ner genom hoppet, sedan fortsätter jag fortare över stora hoppet på slutet, sprunghugel, sedan gör jag ett sörre avsläpp än Patrick men jag kommer tillbaka med mer gas genom S partiet och håller högre fart in i Swalbensw men bromsar lite tidigare. Patrick bromsar ca en sek senare och det hinnar han ju några meter på i dessa farter. Han fortsätter i 4 sekunder med högre farter än mig, sedan ligger vi ca lika i fart i c 6 sek därefter. Phu osv................. Slutligen måste jag säga att jag är imponerad av farten han hittat och fortare lär det snart gå, det är både Patrick och bilen kapabel tid ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 100894 besök totalt |