Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
100894 besök totalt
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Samuel Lindkvist skrev:
Här är mitt 8.10 varv med den gamla E36:an.
http://www.millway.se/driftbox/810btg.zip

olycka strax innan Brünchen. Kör endast i 73km/h där. Sen va det en bil som vägrade gå åt sidan i ingången till sista kurvan. Där har jag 97km/h mot götes 133.

Jag har tagit start/stopp från denna tråden istället för mina egna.
Lite orolig för Göte bara. För lägger man hans och mitt ovanpå varandra och sedan laddar in banans kontur så verkar han va utanför banan på endel ställen. Bla. vid Aremberg.


Bra jobbat! Kul att ha mer att gämnföra med, blir nog en hel del torrkörning i vinter med alla loggade varv

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Då jag själv haft mkt glädje av att detaljstudera Gautes, Loadeds, Samuels och Daniels varvloggar tänkte jag dela med mig av min 8.37-logg, men hur gör man? Ladda upp bilder kan jag, men filer?

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Christian Eick skrev:
Då jag själv haft mkt glädje av att detaljstudera Gautes, Loadeds, Samuels och Daniels varvloggar tänkte jag dela med mig av min 8.37-logg, men hur gör man? Ladda upp bilder kan jag, men filer?


Kul! Filerna laddar man upp med en liten snurra Magnus ordnat. Maila dem till mig så laddar jag upp dem ASAP. Ska bli kul att titta på loggen.
/JB

_________________
Johan Bergin
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Bifogat finns en instruktion till hur man får runt en Clio på 8.37 BTG... Det hänger naturligtvis på kurvhastigheterna. BMW drivers, beware!

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2007-12-20_u5345 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



JAg skulle vilja se ett scuderia varv, direkt ur textboken så att säga. Någon som har ett att lägga ut

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



jbergin skrev:

BTG-split till Nordslingan:
https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2007-06-27_u5345 . . . .


Innehåller denna bara start och mål, eller även några intressanta splittar som man kan ha till jämförelse?

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
FEED ME skrev:
jbergin skrev:

BTG-split till Nordslingan:
https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2007-06-27_u5345 . . . .


Innehåller denna bara start och mål, eller även några intressanta splittar som man kan ha till jämförelse?


Den innehåller endast Start/Mål. Tror att Gaute/Göransson gjorde en fil med splittar men med start från T13 (om jag minns rätt).

BTG-filen har blivit någon form av de-facto standard då folk från hela världen har fått den via mail från mig. Det gör jämförelser mkt enkla.

_________________
Johan Bergin
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Ja det gör den. Jag roade mig med att försöka splitta ut sektioner likt sportauto, det står ju hur långa resp. sektion är i supertesterna och lägga in dessa som splittar i programmet men jag fick det inte och funka, det verkade som jag var inne på nåt som hade med drifting sektioner att göra.

Jag tycker det hade varit kul om man lätt kunde läsa ut sektionstider på ringen och att vi alla använde samma punkter!! Hade ju varit lättare att få en uppfattning om ett varv där det tex. varit räckesarbeten på en sektion.

Så för den som är mer bevandrad i ämnet och har lust så är det bara att sätta igång

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



John Kjellsson skrev:
Ja det gör den. Jag roade mig med att försöka splitta ut sektioner likt sportauto, det står ju hur långa resp. sektion är i supertesterna och lägga in dessa som splittar i programmet men jag fick det inte och funka, det verkade som jag var inne på nåt som hade med drifting sektioner att göra.

Jag tycker det hade varit kul om man lätt kunde läsa ut sektionstider på ringen och att vi alla använde samma punkter!! Hade ju varit lättare att få en uppfattning om ett varv där det tex. varit räckesarbeten på en sektion.

Så för den som är mer bevandrad i ämnet och har lust så är det bara att sätta igång


Jag håller med dig!
I synnerhet på en så lång bana som NR så hade ju sektionstider varit av ypperlig nytta!
Men går det att lägga splittar via datorn och sedan importera dem till boxen, eller måste splittarna sättas med en box och sparas via den först?

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
FEED ME skrev:
John Kjellsson skrev:
Ja det gör den. Jag roade mig med att försöka splitta ut sektioner likt sportauto, det står ju hur långa resp. sektion är i supertesterna och lägga in dessa som splittar i programmet men jag fick det inte och funka, det verkade som jag var inne på nåt som hade med drifting sektioner att göra.

Jag tycker det hade varit kul om man lätt kunde läsa ut sektionstider på ringen och att vi alla använde samma punkter!! Hade ju varit lättare att få en uppfattning om ett varv där det tex. varit räckesarbeten på en sektion.

Så för den som är mer bevandrad i ämnet och har lust så är det bara att sätta igång


Jag håller med dig!
I synnerhet på en så lång bana som NR så hade ju sektionstider varit av ypperlig nytta!
Men går det att lägga splittar via datorn och sedan importera dem till boxen, eller måste splittarna sättas med en box och sparas via den först?


Hallå, det går att använda BTG.dsf, lägga till splittar där Ni känner att dem är rätt och sedan spara om filen, lägga på SD-kortet och använda i Boxen.

_________________
Johan Bergin
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Samuel Lindkvist skrev:

Lite orolig för Göte bara. För lägger man hans och mitt ovanpå varandra och sedan laddar in banans kontur så verkar han va utanför banan på endel ställen. Bla. vid Aremberg.


Ja, jag är också lite fundersam över banprofilen på .cir-filen.
När jag laddar in den på mina egna varv, så ser det också ut som om jag kör lika mycket utanför banan som på banan...

Jag har i alla fall laddat ner Gautes varv nu också, så att jag kan gå "hem" och studera var det är jag ska köra snabbare... (Antagligen överallt...)

Har bara kört 8 varv hittills i år - i söndags, då det var ganska så mycket trafik. Lyckades irriterande nog inte komma ner under 8 min. (8 min 01 sek som bäst), men jag får ju skylla på trafiken...
Jag får återkomma och dela med mig av mina loggar när jag kört lite mer. Ska ju stanna kvar här nere i två veckor...

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



hmmm, jag skall också lägga en semester därnere när jag blir stor

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Väl inkörd CSL som tar sig Bridge-to-Gantry på 7 min 46 sek, standard sånär som på ngn grad extra vinkel fram och en Norrman bakom ratten.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-07-22_u5345 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Ett BTG-varv, GT3, med bra drag på 7.47,3 på MPSC samt viss ballast i högersätet... Vi får av tiden att döma förmoda att det var torrt och relativt trafiktomt? om inte får det gärna förtydligas.

Kan notera att snittfarten varit ca. 145km/h med en maxdrift på 22 grader i 117km/h samt en o annan övrig tankslapper runt banan. Vmax 252,5km/h.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-08-18_u5345 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



jbergin skrev:
Ett BTG-varv, GT3, med bra drag på 7.47,3 på MPSC samt viss ballast i högersätet... Vi får av tiden att döma förmoda att det var torrt och relativt trafiktomt? om inte får det gärna förtydligas.

Kan notera att snittfarten varit ca. 145km/h med en maxdrift på 22 grader i 117km/h samt en o annan övrig tankslapper runt banan. Vmax 252,5km/h.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-08-18_u5345 . . . .


Det var ju tack vare ballasten vi stannade på det svarta denna gången

Var en gulflagg om jag inte minns fel, och måttligt med trafik. Desto snyggare omkörningar av Patrik, med bra flyt!

Fick ett fint ställ i högern in i Hedwigshöhe

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2743



Har just kollat Patricks logg på 7.47.3 i en compare run mot mitt 7.46.7 varv och det är ju alltid lika kul med logg thumbs up . Väldigt avslöjande och kul thumbs up

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Göte RS6 Sjögren skrev:
Har just kollat Patricks logg på 7.47.3 i en compare run mot mitt 7.46.7 varv och det är ju alltid lika kul med logg thumbs up . Väldigt avslöjande och kul thumbs up


Det stod förvisso 7,47,1 på boxen??

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Göte RS6 Sjögren skrev:
Har just kollat Patricks logg på 7.47.3 i en compare run mot mitt 7.46.7 varv och det är ju alltid lika kul med logg thumbs up . Väldigt avslöjande och kul thumbs up



Hittade du några intressanta skillnader?

En annan är ju bannad med Mac!

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Qvisfr skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Har just kollat Patricks logg på 7.47.3 i en compare run mot mitt 7.46.7 varv och det är ju alltid lika kul med logg thumbs up . Väldigt avslöjande och kul thumbs up



Hittade du några intressanta skillnader?

En annan är ju bannad med Mac!


Seså... http://www.vmware.com/products/fusion/

_________________
Johan Bergin
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



jbergin skrev:
Qvisfr skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Har just kollat Patricks logg på 7.47.3 i en compare run mot mitt 7.46.7 varv och det är ju alltid lika kul med logg thumbs up . Väldigt avslöjande och kul thumbs up



Hittade du några intressanta skillnader?

En annan är ju bannad med Mac!


Seså... http://www.vmware.com/products/fusion/


Vem vill ha Windows!!!???

Mac - säljs mer o mer. Dags o fixa mjukvara nu.

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2743



Qvisfr skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Har just kollat Patricks logg på 7.47.3 i en compare run mot mitt 7.46.7 varv och det är ju alltid lika kul med logg thumbs up . Väldigt avslöjande och kul thumbs up



Hittade du några intressanta skillnader?

En annan är ju bannad med Mac!

Jodå, trots att varvtiden är ungefär lik så skiljer det ju väldigt då man studerar varven, särskilt om man bryter ner varvet i sektioner och analyserar.

Värt att notera är ju att detta endast är två varv av väldigt många.

Vad som syns tydligt är att GT3 Mk2 är en väldigt stark bil. Men det har ju redan Sport Auto visat då Horst v Saurma kört en GT3 Mk2 på gatdäck på på SA varvet på 7.54min. Patricks går på Cup-r däck. HvS körde CSL på SA varvet på 7.50min på Cup-r däck. Värt att notera är att GT3 mk2 gör hela 272GPS km på Döttinger mot CSL 255 GPS KM enligt SAs mätningar!


Kraften i GT3an är brutal upp Kesselchen, HvS lyckas få upp den i 219(på gatdäck) som Vmax vs CSL som han får upp i 222 GPS km med cup däck. Patrick får upp sin GT3 mk2 på cup däck i hela 228 GPS km till trots att jag är snabbare upp halva vägen och vi har i princip samma utgångshastighet ur Bergwerk. Jag når som Vmax på detta jämförelse varv 217 GPS KM här och har aldrig nått högre än ca 220 GPS km!!.
228 GPS km som Vmax i kesselschen är i mina mått mätt väldigt fort thumbs up thumbs up Kan nämna att min vän Dave o Brian på sitt 7.41 BTG varv(ligger här) har 222GPS km som Vmax i kesselchen i sin orginala GT3 Mk1 och han är ju inte direkt blyg på banan, bra kört Patrick

GT3 mk2 är säkert kapabel till att gå lite fortare eftersom Patricks första halva av kesselchen inte gick så fort. Å andra sidan är ju inte HvS 222 GPS km som Vmax här inget facit för CSL heller den går nog lite fortare kanske, men inte många km alls skulle jag gissa ett par 3-4km max? Jag vet att jag fegar ur lite upp Kesselchen, därav har jag ju aldrig heller nått högre än 220 GPS km som Vmax här I ärlighetens namn är det väldigt få gånger jag är helt stum gas pedal genom vänster kinken mitt i kesselchen Men nog har det hänt

Egentligen är det inte adekvat att dra slutsatser p g a olika förhållanden,(trafik) mm,mm men lika förbannat är det väldigt kul och man får ju en väldigt god uppfattning ändå. Patrick är en god förare thumbs up
På detta varv har Patrick en svagt högre lägsta fart just inför vänster böjen SX, vilket tyder på att han vågar ta med sig farten bromsar lite eller generellt sent thumbs up Just på detta varv märker jag ut mig med att köra en del fortare från Metsgefelt , Kallenhart miss hit miss. Även genom wipperman partiet och tex kör jag en del fortare genom S partien genom Hatzenbach. Trots att jag kör långsamt genom foxhole detta varv, endast ca 235 GPS km är det fortare än Patricks ca 228. Jag kör som fortast i foxhole på ca 243 GPS, HvS kör i CSL 235km. I SX är CSl chanslös oavsett vem föraren är skulle jag säga vs en GT3 Mk2. Jag noterar max 244 GPS här på sx, i detta varv endast ca 239 mot Patricks i GT3 mk2 på 252 GPS att jämföra mot HvS i samma bil på gatdäck på 250GPS km.

Där GT3 mk2 föraren vågar att använda kraften fullt ut blir det svårt för CSL, som tex rakt fram efter AF(eller typ mot SX) når Patricks GT3 198Km som högsta inför Metzgefledt, jag når 195. Förvisso bromsar jag tidigare än Patrick här inför Metzg, jag drar 0.8g då har Patrick inte börjat bromsa än, han kommer i högre hastighet här om än inte mycket. Jag är snabbare in i AF första höger Patrick snabbare med god marginal in i andra vänstern in i AF, kanske kommer han väl fort här eftersom jag gör en bra mycket snabbare exit ut ur AF med hela 15+ km mot GT3, detta fartövertag håller halva vägen mot Metzgefelt där GT3 är ikapp och håller lika fart till ca Metzg, där Patrick vinner mycket tillbaka med effekten och bromsningen. Rimligtvis borde t e x GT3 an lämna en exit ur AF som är bra mycket snabbare än mig rent teoretiskt och perfekt exit här borde ge lätt ++ 200GPS km inför Metzg i en Mk2. Jag tar dock med mig mer fart in i själva Metzgefled vänstern och håller ca 10 GPS km högre fart igenom, mot sluter av kurvan håller jag fortfarande ca 5 GPS km högre fart, kanske ett resultat av att jag bromsar lite tidigare inför Metzg än Patrick, eller kanske är jag tryggare här än Patrick(eller någon annan adekvat förklaring för detta är ju inte vetenskap ). Som lägst inför Metzgefeldt har HvS 157 GPS i GT3 mk2 med gatdäck, jag i CSL har 154 och patrick har i GT3 mk2 152GPS km.

Nåväl detta var bara en del jag noterat. På många partier kör Partick lite fortare, andra jag osv.
Anfhart Swalbenswhanz har HvS 206 GPS km i GT3 Mk2 med gat-däck, jag har på detta varv på samma ställe 210 och 211 har jag som max(ofta) Patrick har i GT3 mk2 med cup-d 208 GPS km. Horst har i CSL med cup däck som max på samma ställe 211km. Ner från ice kurve mot Planzgarten kör jag ca 20-30km fortare ner genom hoppet, sedan fortsätter jag fortare över stora hoppet på slutet, sprunghugel, sedan gör jag ett sörre avsläpp än Patrick men jag kommer tillbaka med mer gas genom S partiet och håller högre fart in i Swalbensw men bromsar lite tidigare. Patrick bromsar ca en sek senare och det hinnar han ju några meter på i dessa farter. Han fortsätter i 4 sekunder med högre farter än mig, sedan ligger vi ca lika i fart i c 6 sek därefter. Phu osv.................
Slutligen måste jag säga att jag är imponerad av farten han hittat och fortare lär det snart gå, det är både Patrick och bilen kapabel tid .

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
100894 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande