Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<< | << 1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 136, 137, 138 >> 99 besök senaste veckan (528293 totalt) |
Tycker helt klat ni ska satsa på 7.12
Det finns inget Millway kan sponsra med? Något mer på bilen som behöver utvecklas? |
||||
Så ska det låta |
||||
Ja vad säger man..... Reeeeespect
Jag hopppas verkligen du/ni får en chans till till våren |
||||
Skjut upp auktionen till sista April nästa år så hinner det bli lite värme i banan och ni får värme i däcken.
Er tid med kalla däck och kall bana 7min 23 sek = 169,03 km/tim Impad tid. Er tid med varma däck och varm bana 7 min 12 sek = 173,33 km/tim. Diff = 4,30 km/tim i ökad medelhastighet. Det fixar RG. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Då vi nu då förmodlingen får anta att vi tar utmaningen i mars med EDo så får vi anamma Porsches förutsättningar och principer i syfte att komma närmare den återstående utmanaren;
"Sluta aldrig tänka, Sluta aldrig kräva, Bli aldrig fullständigt nöjd, Bli bättre." Utmaningen till er alla blir att finna motsvarigheten i Loaded projektet som hjälper till att ladda inför våren |
||||
|
||||
Eller var 7:22,9 varvet bäst överallt? |
||||
Vi har inte hunnit så långt i vår analys ännu. |
||||
|
||||
Tack och tack för gästfriheten i Schwedenhouse. Ps Jag har damsugit och gjorde det till ett glatt truddeluttande Ds |
||||
|
||||
Sjukt imponerande projekt från början tills nu och hoppas det inte är slut än .
Skaffa däckvärmare och åk tillbaka till våren med utmaning mot EDo. Det finns säkert en hel del mediabolag som skulle vara intresserade av en utmaning mellan er och EDo...Top Gear, Fifth Gear mm?? |
||||
Hej,
Jag ser att det skrivs flitigt här på sidan gällande vår körning i veckan. Jag tänkte bara lägga några ord. Jag är så otroligt glad för Anders del att vi gjorde en så pass bra tid. Förhållandena var både bra och dåliga. Det som var bra var att det var vindstilla å kallt, det dåliga var att det just var kallt. Hade tempen i luften varit som den var men bara solen kommit fram och värmt upp asfalten hade det varit grymma förhållanden. Vi hade som plan att köra hela dagen då det var mycket lite bilar på plats just denna dagen. Tyvärr så stötte vi på problem redan under mitt första fullfartsförsök då fronsplittern lossnade i 300km/h (på mätarn) på långa rakan. För er som kört och inte kört 300 kan säkert ana att jag blev lite skakis när det blir en allvarlig ljudförändring i bilen i den farten. Efter alldeles för lång tids mekande hade vi bara helt plötsligt 2h kvar av dagen. Lite för kort för att hinna med flertalet seriösa försök till en bra tid, samt att få utveckla bilen och dess inställningar. Ni har säkert alla varit på Ringen och kört och vet vilken bana det är. Jag har hunnit med ett flertal 24h lopp och även en del VLN race där i olika BMW-bilar (Z4 M Coupe, 320 S2000 etc). Trots att jag kört så mycket där så var känslan och upplevelsen att försöka sätta rekord så enormt annorlunda. Det krävs så enormt mycket av en som förare. Varje meter måste vara 100% perfekt för att nå den ultimata tiden. Men det tuffaste är att veta hur mycket som man törs ladda utan att riskera att åka av. Komma upp till Flugplats, ner i Fücksröre eller åka igenom Kesselchen, hur mycket ska man våga ladda när det gå djuriskt fort, verkligen sjukt fort. Hur mycket skall det greppa, om det släpper gå det då att hämta upp bilen? Sen den ständiga frågan man har som racerförare, hur mycket speed skall man våga rulla med in i varje kurva? Det är där tiden sitter, men även i det läget är man som mest känslig för ett fel. Enbart därför krävs det ett flertal varv för att få till en optimal tid. Nu tyckte jag vi fick för kort tid på oss och även att hinna testa ut de sista settingarna på bilen. Vi gjorde egentligen bara en förändring som vi körde närma 4 sek snabbare med. Det snabbaste varvet 7.22.9 var tyvärr långt ifrån perfekt. Jag vet och känner att jag har mer att hitta i ren körning, men det är så extremt svårt att veta hur mycket man skall våga pressa det där sista. Banan är ju så otroligt lång så det finns mycket tid att hitta om man räknar ihop alla kurvor. Jag fick även 3st omkörningar på väldigt dumma ställen. En i Schwedenkreutz, en ut ur bergwerk (han vägrade att lämna plats) och en ur tiergarten. Nu ser jag att det spekuleras i 7.12. Det är en sjukt snabb tid. Min analys på läget skulle vara att det krävs mycket mer förberedelse för att nå det. Jag måste göra ett ännu bättre jobb, förhållandena måste vara bättre, bilen behöver utvecklas och vi måste slippa trafik. Att få ihop allt detta på ett varv är ingen omöjlighet men svårt. Jag har sagt till anders att 7.15 tror jag inte skall vara allt för svårt, så 7.12 kanske går, men då måste jag ha en grymt bra livförsäkring. :-) Jag skall sätta mig med Anders och analysera den data som vi fått och se hur och vilka förutsättningar som finns. MVH Richard Göransson _________________ Richar Göransson |
||||
Bra rapport Richard . Vi håller tummarna för att det blir något nästa säsong också .
|
||||
Hej Richard, och välkommen in på forumet! Mkt imponerande kört under dessa förhållanden, och ännu mer imponerande att du tror det finns så mkt mer att hämta ur bilen under bättre förhållanden! Men som du säger, analys och bra förberedelse så kan det gå. Ser fram emot att följa en ny Time Attack till våren! Todeloo _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Det är bara att instämma i alla Grattulationer det måste varit en skaplig urladdning för RG och teamet att genomföra denna Time Attack med allt vad det innebär av, adrenalin, förväntningar, väntan, risker o.s.v
Extra kul att läsa RG:s syn på det hela oxå och att han tror sub 7,15 é möjligt, ge grabben SvD:s bragdmedalj! /ML |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<< | << 1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 136, 137, 138 >> 99 besök senaste veckan (528293 totalt) |