Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9423 besök totalt |
Re:
BTG är INTE ett full varv varför man normalt lägger till ca 20 sekunder på varvet värför mitt full varv skulle kunna bli 7.12.7 + 0.20 = 7.32.7 - med andra ord så skulle ett 7.25 varv vara = ca 7.05 BTG vilket gör att jag har ca 7 sekunder att kapa!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Re:
Jag är ganska väl medveten om vad BTG är, men tack för förklaringen. Jag ser sagt sagt var fram emot filmsnutten på ditt varv. 7,12 BTG under turistkörning är verkligen respekt! ![]() |
||||||||||
Re:
Hej Patrik! En vänlig undring utan minsta antydan till spydighet från min sida lyder: Hur rimligt tror du antagandet om 20 sek är? om vi jämför med bilar så klockas GT3/M3 CSL till ca 25-26 sek och Horst von Saurma kör GTB med den 630 hk starka Techart GT Street-Porschen på ca 24 sek. Är en vurstinghoj verkligen så snabb att sträckan GTB tillryggaläggs på 20 sek? om vi utgår från att GTB är 1,8 km (har för mig att det t.o.m. är aningen längre) betyder 20 sek nämligen en snittfart på 324 km/h... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||||
Re:
Ingen fara & helt OK ![]() ![]() Har inte pratat med film gubbarna ännu rörande vår tid för den sträckan men helt klart så rastar vår "standard" GSX-R1000 både GTR'an och CSL'en i både acc och toppfart vilket borde innebära att det då borde gå betydligt fortare än dessa 25-26 sekunder som du nämner!! /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Jag tror antagatet om ca. 20 s påslag på en BTG-tid bygger på att man inte alls har samma fart upp mot Tiergarten och det ær sant att det inte går lika fort om man startar vid TF.
Med fulllvarv når vi hogsta hastighet i svackan vid TG, och det ær en rætt læng stræcka dæe man har betdyligt hogre fart. Så æven fast det tar en viss tid mellan Gantry och Bridge så ær det inte samma som den tid man tappar. Hur stor skillnaden ær vet jag inte. |
||||||||||
Jag är ganska säker på att de 20 sek som man brukar använda speciellt i mc kretsar ät tagna ur Helmut Dähnes "rekordvarv". Sen är det ju givetvis så att det inte bara är tiden mellan GTB som tar tid utan man har ju med sig den högre hastigheten ända tills det börjar svänga skarpare.
_________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||||
Re:
Hörde oxå detta av RG. Kommer nog aldrig komma 100% exakt gällande detta. Jag bara antar att RG satte sin gantry till bro split manuellt?? Man pressar på split knappen i det läge man anser att man far under gantry, likaså under bro. Kanske kan detta göra att det varierar lite på tiderna, det samma är det ju med mobilentidtagning, ingen sätter ju start/stopp på 100% samma ställe. Enda sättet alla kan ha 100% samma start/stopp är om alla då använder samma GPS start/stopp. Vilket man ju lätt kan göra. T e x kan ju alla tanka ner detta. Vilket man ju gör för adekvata jämförelser. Det jag reagerar på är att jag har en gammal film från 2005 då jag kör hela varv på ringen med CSL. Givetvis har jag klockat gantry to bridge typ 15 gånger via denna film ![]() Jag vet att jag kör bättre idag på ringen än 2005. Slutligen har ju allt att göra med vad man får för utgångshastighet ut ur Galgenkof samt hur mycket eller lite man lyfter i vänstern på väg ner under bron. Så i slutändan kan man inte till 100% säga att alla CSL går på si eller så många sek, men en uppskattning får man ju och det duger väl bra. För vissa vet jag det tar ca 30 sek i CSL, beror ju på föraren mest och inte bilen. Torleif som oxå kör mycket på ringen menar ca 27sek i CSL. En orginal CSL gör 255 GPS km på döttinger höhe i toppfart enligt sport auto! Vad säger ni, är detta ex de körde med fartspärr eller utan? Man fick ju CSL utan eller med fartspärr. Min har ingen spärr. Var det inte så att en CSL skulle gå i 280km vmax utan spärren i ideala förhållanden? Vilket det inte är i uppförbacken på döttingerhöe. Men jag har inga fullfarts loggor från långa rakan från min bil tyvär. Tittar man på Loadeds 7.46min fullt SA varv från förra försöket visar loggen 279 GPS km på döttingerhöe, vilket min bil aldrig skulle klara här. Kanske får vi säga närmare 30sek för orginal CSL på långa rakan, men det verkar mycket, jag får inte ihop det faktiskt ![]() ![]() I slutändan kan vi väl enas om att Teori och praktik inte alltid är samma sak ![]() Skulle oxå tycka det vore kul att se hoj filmen på 7.12 BTG faktiskt ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||
Vilken punkt id T13 räknar man till då? Det kan inte vara så att det är lite olika ställen folk har stannat klockan där? På filmen med den där japs-bilen stannar dom ju klockan redan i kurvan in till T13. Ska man köra hela T13 innan man stannar klockan blir det ju lite skillnad. Det kanske är självklart vad start/stopp ligger där. Men jag har aldrig varit där mer än vid förbifart. Men jag brukar ha annat att fundera på då.
![]() |
||||||||||
Re:
Vi kan väl enas om att vi alla använder RGs start och stopp som vi satte vid senaste försöket. Då den ligger på driftboxforumet här, loggad data nurburgring. Sedan kan vi i princip bortse från allt annat runt om i världen eftersom vi knappast kan införa en standard för detta ![]() På T13 finns två linjer, start/mål vi satte efter det. Kör vi alla med den filen som ligger här, eller kanske den filen som RG hade senast(vet inte om de körde samma, eller satte ny) Dessa linjer ligger i princip ur minnet, ligger start linjen då man just börjar åka nerför på T13, mål linjen ligger ett par billängder efter svängen in på T13(mål) Ca 200m kortare än det hela fulla varvet således. SA kör nåt liknande, vet ju inte på metern om det är 100% samma såklart. Men jag tror inte vi kommer närmare om vi inte mäter...vilket t o m jag tycker är overkill ![]() Hoppas vi ses på ringen nästa år igen Samuel ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||
OK boys and girls!!
![]() Efter att ha besökt filmgubbarna för noooooogrann kontroll av material mm och därigenom tider hit och dit så har vi kommit fram till följande: På filmen av mitt BTG varv på 7.12.7 som jag filmade under en vanlig turist körning så har vi ju som sagt ingen tid mellan G&B varför den filmen inte hjälpte ett dugg, men på en annan film som jag ej fått sett tidigare (dock har jag vetat vilken varv tid jag kört) då den ska användas till något speciellt under 2008 så kör jag på ca 23 sekunder blankt mellan G&B, och detta på varv som låg på mycket låga 7.30 tider vilket i sin tur gör att mitt tidigare uppgivna BTG varv en aning snabbare än vad jag haft vetskap om!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Re:
I denna film så kör en mycket snabb moppe förare på en 1000cc moppe som verkar standard GTB på 24.1 sekunder!! http://bikerpunks.com/2007/11/07/suz /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Re:
Hade som sagt varit kul att få se filmen, kan man tanka ner den någonstans? |
||||||||||
Re:
Tanka ned?? ![]() Kommer på film world wide i sinom tid!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Re:
Skynda dig, annars blir kanske din hoj rosa också, nu när burken ändå är framme menar jag! ![]() |
||||||||||
Re:
![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||
Re:
![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||
Re:
Funkar bra utan hatt ![]() ![]() Nu har en tid att peppa dina RUF kunder med ![]() |
||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9423 besök totalt |