Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2398 besök totalt |
BMW-cup bilar: Kör ni med styr/bromsservo?
Inte för att jag nååågonsin ska förstöra min fina originalbil ( ![]() ![]() Borttagning av styrservo? viktmässigt bra, men är det ens ett alternativ? Hur har ni det i era cup-bilar? och i och för sig, bromsservot kanske man också kan ta bort? Fördelar/Nackdelar? Är det ens möjligt? Tråden kanske ligger lite fel men det är just cup-förarna jag vill ställa frågan till... _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
Ingen bromsservo alltså... ![]() I mitt fall handlar det om e36 325 dryga 1200kg utan förare och bensin med 225 däck. Vad tror du/ni? Finns det isf en styrväxel som är bättre lämpad, alltså en som inte är avsedd för servo? Eller är det bara att plugga och köra? ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
Vad gäller inaktivering av servo pågår det en diskussion här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
![]() Utan både broms och styrservo, på vår Cup bil. Använd rätt sorts brombelägg, så kan du skippa servon. Bättre känsla vid max innbromsning utan servo. Kanske inte opptimalt på gatbilar då en viss temperatur måste uppnås innan full bromsverkan innträder ![]() Styrservo likadant, vid bankörning är känslan bättre utan servo. Vid fickparkering med gatbilen kanske inte så bra ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
Jag kör med bromsservot kvar på min Cup-bil. Men precis som Roffe skriver är känslan i pedalen lite tveksam så till säsongen -08 kör jag utan.
Styrservo har aldrig suttit på min bil, men så har jag 4,7 varv lock to lock... ![]() ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2398 besök totalt |