Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Nissan S12 Projekt Forever. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 46711 besök totalt |
|
||
ja får hoppas det.. vad bra.. kan du hjälpa mig och städa haha. nä men det kan du få göra.. tänkte lyfta av huv o skärmar i morn.
|
||
hej alla igen. var uppe i garaget i går och monterade bort skärmar, huv och fronten på bilen. glömde dock kameran igen ska bara få tag i släppvax så ska jag börja plasta formar. verkar fått tag i hjulupphängning från nissan 200sx så då kan jag montera mina coilovers när jag beställd dem.
fixar nya bilder i morgon.. //Niklas |
||
|
||
oj.. vad bra.. lust att låna ut lite i morgon? så kan vi kolla på bilen med, lr skalet i alla fall
|
||
|
||
var uppe i dag och monterade bort plasten på instrumentpaneler.. det sket sig för lite härdare och för många former. ska gjuta en ny som är i 3 delar som jag får plasta ihop sedan. annars händer det inte allt för mycket.
|
||
Hej igen..
Nu har jag börjat komma in i mitt nya bo själv liv, förhoppningsvis så kommer jag även börja bygga igen :P har fått tag i en framvagn nu så jag kan montera coilovers längre fram.. har en fråga till er motorgurus. vad är bäst, en stor intercoler eller två med samma yta. Dvs 1 lr 2 annslutningar per sida |
||
så lite böjar som möjligt risk för fler krökar på rören med 2st ic.
annars ingen större skillnad. bara kyleffekten blir bra |
||
jo tänkte på detm men om man ställer dom ovanför varandra så kan man göra nån enkel Y förgrening. tänkte mest på det eftersom det är så dåligt med plats ifram. |
||
|
||
oki.. får se hur det blir :P har räknat lite på vad det kommer kosta och mitt planerade lån på 50000 borde räcka. mycket pengar blir det i alla fall |
||
så. nu kommer pengarna om ett par dagar och skruvandet har börjat igen.
var uppe i dag om började lossa motorn samt plocka bort spolarpump (pumparna) var nämligen 3 ja tre stycken som satt under behållaren. ska bytas ut mot en biltema behållare som plaseras i höger bagage tillsammans med batteriet. |
||
ojoj S12 har man hunnit skruva en del
Antar att du surfar på dom engelsktalande S12 forumen? Mod'en för bakvagnsjusteringen är faktiskt rätt bra och väldigt enkel! Den då du slitsar upp de yttre fästet för bärarmen och kan juster den upp och ner! Lägg in 2 extra brickor som du svetsar fast så den blir stum igen då du justerat cambern efter sänkning bara så är de ju rejält Sen röstar jag givetvis för att du ska skaffa MK1 baklyktor från staterna!! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
ja det blir en del där. det konstiga på min bil är att mina bakhjul lutar inte något. tror någon varit där och pillat redan, får säkert göra om det när coilsen kommer på. vilka är mk1 lycktorna? ingen som vet hur man får bort bakrutan? är limmad i bagageluckan |
||
Åk förbi lokala glasmästarn med luckan å en rejäl bullpåse å fråga om dom kan skära ut den! Ska du inte ha kvar den, ta kulhammaren
Har du sänkt den bak än? För har du inte sänkt den så ska du ha -1 grad camber, lättar du så den blir ett par cm högre försvinner den ynka vinkeln! Här har du MK1 lysen: sååå snygg häck på den bilen Edit mer inspiration Den där är utsmyckad med vad som följer: front s13 control arm conversion w/ s13 spindles and hubs s14 sway bar w/ poly bushings cusco s13 tension rods cusco zero 2r inverted monotube coilovers ($$$) cusco camber plates s13 brakes w/ hawk pads s13 greddy/trust front strut tower bar modified to fit s13 KA24DE swapped w/ fresh gaskets (no leaks except slight p/s hose leak) obx intake and header (nice stainless steel, no cracks) s13 KA24DE tranny w/ custom driveshaft (s12 and s13 mixed parts) custom tranny mount welded r180 4.11 differential mustang KYB AGX rear struts (8 way adjustable) w/ 350lb threaded coilover springs poly rear sway bar busings on a CA20E bar (thickest) full 6 point roll cage with side bars (formula d legal cage, used at a qualifying event) 14x7 +10 mesh with falken azenis rt215 tires v6 se front lip chargespeed bucket seat from enjuku racing's formula d car momo steering wheel och är enligt mig den Klart FETASTE S12an på denna planet! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
tycker orginalljusen är snyggare. mina är svarttonade så dom passar in den röda har man sett några ggr. min kommer nästan bli helt samma i spec
|
||
var i garaget i dag och monterade bort sidorutor och elhissen, står lite fundersam till hur jag ska montera plastrutorna nu. någon som har en bra ide? kom också på att det är välldigt smart att veva ner rutorna innan man demonterar elen, hade som tur va batteri o lite sladdar liggandes. mina backspeglar åker också på hyllan eftersom dom var väldigt tunga, trodde dom skulle vara mycket lättare. nån som vet var man kan hitta snygga lätta?
//Niklas har även fått tag i s13 framvagn nu med komplett med bromsar och allt. 3400kr plus frakt kommer i dagarna |
||
Nu har man fått lite tummen ur och handlat lite, hittade en apexi afc neo på ebay för 1933 sek inkl frakt och en innovate bredbandslambda för samma pris.. fick både lambdan o piggybacken för nästan 1500 kr billigare än vad neon skulle kostat här i sverige , hittade en ny original garret t25 ochså som jag kanske vinner mycket billig denna med . har även hittat en original NISMo avgastemp givare billigt. instrumenpanelen är nästan klar nu. ska bara kapas till lite och stadgas upp. Och i morgon så åker motor och låda ur för att få i nya blocket.
ska fixa lite bilder till er med //Niklas Edit. Bilder Fick med lite inspiraton med.. Och bromsreduseraren som jag köpt med |
||
och i dag så åkte motorn ut. var lite bökigt. hade bilen upp pallad fram och när jag lyfte motorn så tog lyften i taket. jaja. sänk bilen. då ställde sig den på motorlyften jobbigt. men tillslut så gick det efter man fått lyfta hela motorn med handkraft och rullat bort bilen.
nu väntar jag på nya blocket och maaaassa delar. hoppas jag får beställt buren med denna veckan |
||
såg nu att bromsreduceringsventilen till bakbromsen sitter monterad i huvudcylindern.. någon som varit med om detta förr och vet om man kan slå ut denna på något sett?
|
||
Våra race- och banåkarbilar Nissan S12 Projekt Forever. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 46711 besök totalt |