Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
SSK 18/4 -76
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
20 besök senaste veckan (107232 totalt)
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



hartmut stammler skrev:
jag skrotade den i kinnekulle


vilken då?

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102



naturligtvis - på - kinnekulle ( utlänning )
innan dess körde jag en BMW 700 med simca 1000 motor - sen abarth 1000 monomille
triümphen - amazon ( f.d. trend bebben engström - oi den bilen vill jag ha - om den finns kvar - även i delar - eller en Castrol PV )
abarth simca 1300/2000 - alfa gta - alfa ss - abarth 695 ss - och ägde väl ett 30 tal gamla racerbilar _ eller var det flera ???




_________________
hartmut stammler
Citera
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102






_________________
hartmut stammler
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Christian Carlsson skrev:

Den låga gula bilen i bakgrunden är en Ginetta G4 vad jag kan se och ser dessutom ut att vara den som fortfarande körs i RHK (åtminstone brukar den köras på SSM).

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



hartmut stammler skrev:
naturligtvis - på - kinnekulle ( utlänning )

Vilken bil var det du kraschade?

Häftiga bilder från en som varit med! thumbs up

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102



jag skrotade spitfiren - (nästan - för stefan mumm byggde op den igen ).

du fick fel bild - gul-röda pvn - bakom spitfiren menade jag


_________________
hartmut stammler
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1926



Kul bilder !! Den var grön när du köpte den ! ?? var o kollade på den när jag byggde en liknande sen köpte stefan den jag gjöt av bakluckan från den till min. Vilken NSU är det på bilden ?

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Nilsan
gbg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 29



Kulkul bilder! Farsan hade den gulröda pv:n, "minns inte 100 vilka år han körde men jag e född -78 o har faktiskt ett svagt minne att jag e i depån o jag inte orkar rubba hans hjul när han ska byta samt att han står o inte får igång den o plockar fram gassvetsen för att "värma" dom o vips så ruppar den igång o iväg...måste ha varit runt -82.
Jag vet att den pv:n lever än då nån för ca:5år sen ringde o fråga lite historia om den. O den skulle köra i nån sorts historisk racing igen.
mvh Daniel

_________________
Daniel Nilsson
Citera
Nilsan
gbg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 29



Har själv en tidning från ett reportage om Bo emmas brorsa Hasse emanuelssons fiat 850 som jag ska försöka lägga upp.
"Jag hade Hasse E i fordon i gymn. O tog med mig tidningen med det reportaget o gissa om han blev glad" *s* vet dock inte om jag fick bättre betyg för det..

_________________
Daniel Nilsson
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1547



Måste skaffa en scaner o få in alla 3-5 album från svensk racing som ligger hemma hos farsn

Någon i göteborg som har en som man kan scanna över alla med ?

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1678



hartmut stammler skrev:
jag skrotade spitfiren - (nästan - för stefan mumm byggde op den igen ).

du fick fel bild - gul-röda pvn - bakom spitfiren menade jag




Så den röd-vita spitfiren är farsans (Mats Ålind) gamla räser?

Kul med lite vad-hände-sen historia .

_________________
Markus Ålind
Citera
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102



NSU har vi importerad från österrike - var en av dom snabbaste - en äkta SPIESS med sprut - dubbeltändning - rakskurna drev och hela fabriks-paletten. nån har kört rallycross med den efter min polare sålde den - bilen vart skrot vid första racet - delarna blev väl utspridd i landet - vet ej vad som hände vidare med den.
min kompis köpte sen castrol PVn från tommy hösli - (han klarade inte av att kora med nsu bakladdaren - snurrade bara runt) och året efter försökte han sig med hösli`s 142a - sen la han av med racing och ägnade sig att med jänkare - lägga spår på asfalten i stöckholms gator. han importerade massor med corvetter - camaro - super bee - och andra yankee-bilar från österrike - dom kostade da sådär 3-5000 kronor ...............



i bild - min gode vän BERRA LÖÖV med sin amazon. (jag körde en likadan sen - f.d. bebben engström`s trend bil)







vart har denna amazon taget vägen !!!!!!!! (rosenzweig med wankel mot.????)

_________________
hartmut stammler
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Det är grymt häftiga bilar! Jag gillar särskilt NSUn.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Kul att tråden lever vidare thumbs up .
Härligt med gamla bilder!

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Zoomzoom
Kungälv
Här sen Okt 2003
Inlägg: 80



Vad det gäller Amazonen så är den historien som jag har fått höra och kommer ihåg just nu att Henrik Rozencrantz köpte bilen och konverterade den till wankeldrift.

Steg två i förvandlingen var att Rosencrantz och Janne Walter tidigt 90-tal därefter byggde en Mazda RX-7 där chassiet till vissa delar bestod av grejor från Amazonen, jag tror att både framvagnen och bakaxeln kom därifrån men även en del andra grejor typ pedalstäl. Var själva karossen blev av får man nog fråga Rosencrantz om. Den bilen hade under 90-talet ett antal ägare som åkte omväxlande Modsport ochh SSK och den eran avslutades med att Janne Walter köpte tillbaka bilen och vann ETAB 98-99.

Sista delen som jag vet är att jag köpte bilen av Janne Walter och vi hade den bilen som grund för att bygga våran RX-7:a. Det fanns då en del grejor kvar som härstammade från Amazonen och lite överlevde faktiskt till våran bil. Av de delar som inte användes till den nya bilen finns tyvärr inte så mycket kvar ...

RX-7:an ägs numera av norrmannen Espen Lövstad

_________________
Mikael Mohlin
Citera
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102




den övre bilden visar berra lööv i full fart ....


capri - inge johnsson / amazon hartmut stammler / efter mig erich radinger med f.d. tommy hösli-142
på denna tid fick man KVALA in för racet - det var många bilar i castrol cupen ... MITT LIVS HÄRLIGASTE TID !!!!!!!!!!!!
efter detta körde jag med olika bilar i historic racing - med bl.a. en seger i GT 1300 - 1965 med en abarth simca ...... ( bild nedanför)


reportage för nån motortidning - fick prova reporterns brabham F3 (kommer inte ihåg hans namn - han var med i nån film.........)


en del av mina bilar

_________________
hartmut stammler
Citera
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102




abarth simca 1300 / 2000 GT Longnose 1965 - en seger och en 2. plats på nürburgringen 1986/87
med denna bil körde jag bara 1 race i sverige - blev klassad bland ?? Prototypen - och kom da tvåa efter en 7 liters cobra.............


i bakgrunden stina widenborgs alfa ss - och walter rosenlechner porsche - den röda porschen kom från björknäs/stockholm - kommer inte ihåg hans namn .... .


utan koppling dom sista 3 varv med mina 6 växlar hade den engelka lotusgänget inget att hämta .......
det var ett härligt race .....tyske - engelske och den nederländske mästaren BAKOM mig !!!!!!!!!!!!

_________________
hartmut stammler
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Alltså, den Abarthen...

Du verkar ha hunnit med en hel del i många roliga bilar. Kul att se!

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102





f.d. hasse zetterström - i dag i österrike


min brors 1000 bialbero


fiat abarth 1000 ot coupe


abarth 1600 ot



1000 TCR - 120 hk


1000 TC - 100hk



abarth 750 zagato abarth 850 tc fiat moretti + flera abarth
+ alfor - lola - formelbilar - nsu brixner - har inga bilder på alla


en del av dom



695 esse esse - körde 1 backtävling med den - med ORIGINAL SVENSKT NUMMERSKYLT !!!!!
den har jag kvar - skylten alltså ......... ingen bil - men nagra gamla racer mc.

_________________
hartmut stammler
Citera
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102



the gooooood old days !!!!!!!!
they`ll never com back .........



härligare kan det inte bli ..... feeling som vid slutet av ett härligt sam.....

_________________
hartmut stammler
Citera
Hasse63
Åskilje
Här sen Aug 2005
Inlägg: 55



ojojoj vilka häftiga bilder. Trend amazonen set ut gå som en skållad.. ett hjul i luften och ett som nästan skavar i hjulhuset

_________________
Hasse Högström
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Citera
Bilder o videos
SSK 18/4 -76
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
20 besök senaste veckan (107232 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande