| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Lära Nürburgring? Plattform?
|
3 besök senaste veckan (4106 totalt) |
|
Re:
Agreed. Har lagt 500+ varv i detta spelet och det är sannerligen riktigt likt verkligheten. Blir aldrig riktigt samma givetvis eftersom bildvinkel och annat är annorlunda i verkligheten men sett till kurvor, höjdskillnader och så vidare är den mest lik. GTR-versionen tycker jag själv är rätt dålig i Hatzenbach och strax innan Pflanzgarten. Även om man vet att bansträckningen är ungefär så, så känner man inte riktigt igen sig. Då vill jag nog påstå att Forza 2-versionen är näst bäst i sådana fall. Kan säga att i verkligheten upplevde jag kurvor mycket skarpare, och dessutom kändes vissa sträckor kortare. Inget kan således jämföras med verkligheten. _________________ Michael Claesson |
||||
|
Verkar ju inte racing proffsen tycka. Men tja nu är det nog bra mycket lättare att modellera gp banorna än nordschleife korrekt
.
Dock är det lite lustigt att rakor känns längre i simmarna med tanke på att du allt som oftast kör fetare bilar och fortare än i verkliga livet. Borde ju va tvärtom tycker man. _________________ Pär Öqvist |
||||
|
Re:
Den här kan nog funka http://www.ideallinie-konzept.de/ _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Lära Nürburgring? Plattform?
|
3 besök senaste veckan (4106 totalt) |