Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW HARTGE M3 E46 2002 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 34861 besök totalt |
Nu så var adaptern från 150- 90 klar med inbyggd alu luftmassmätare. PÅ så sätt bygger det inte UT så mycket, plus att det blir smidigare med luftfiltret.
LMM huset med givare monterat Här bredvid originalet, exakt samma innermått som org huset. Viktigt att måtta så att den kommer lika högt som originalet. Inbyggt i kolfiber konan Snittat upp konan med en fyrkant så att man kan få in den fint. Nästa steg är att limma fast sakerna så att det är tätt och sitter hårt fast. _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||
Ser ju riktigt bra ut. man blir så sugen på att köpa ett sånt där insug men får väl se vad pengarna räcker till.
Vad får man för pris om man köper ett av er? Mvh Christian _________________ Rejsas egna TOYBOY Christian Ek M3 E46 SMGII Carbonsvart Hellre avåkt än frånåkt! |
||||
Rejsa medlemmar får insuget med konan för 14500:-.
om vi gör ett gruppköp på mer än 3 st så går det nog att komma ner till 14 000 / st. Ska ta lite flera bilder under morgondagen och lägga upp. Ska ta en repa och filma lite så ni får lite ljud-intryck utifrån och innifrån. _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||
Den som tillverkar dessa saker gör sig rik Materialet kan inte kosta mer än 2000kr om ens det... Men det är väl kanske märket man betalar för. Men men, fint projekt kul att se det fortgå såhär _________________ Jacob oesterlindh |
||||
Så kan du ju inte säga Undra va Tommys här i Åkersberga tjänar på när jag köper makaron och kötbullar för ca 70kr Tanken har aldrig slagit dig att det finns mer saker som kostar än matrialet, och om du tror du kommer bli miljonär på att göra kolfibre insug till m3or så är de tju bara du börjar sälja för 4-5 tusen så dubbalar du ju din pengar fort... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Tror nog inte det, kolfiber är riktigt dyrt idag och svårt att få tag i. Sedan krävs det ganska mycket arbete för att få en produkt med bra finish. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Joan: Nja, du har lite rätt iaf, det är behållaren till SMG-hydrauliken som sitter i vägen bara, men den kan man flytta enkelt.
De som kör SMG, byter till en längre slang och placerar olje-behållaren på ett annat ställe. Här en bild på Köhlers placering på en SMG M3 med bromvätskebehållare från 2002a bredvid fjädertornet. Annars måste jag säga att det var nog det mest BOLT-on insuget som jag monterat på en bil. Fick även plats med strålkastar-spolningen bakom lampan, precis bredvid konan. Jaacooob: KK-automobil i tyskland säljer dessa för ca 4000 Euro, Mkmotorsprot 3500 euro. Köhler säljer dessa för ca 26- 28000. Bara aluminiumbitarna som ska fräsas och svarvas till alla anslutningar kostar lätt 2000 för att få gjort på en mekanisk verkstad, sen kolfiber och MASSA Massa jobb. Jag förstår faktiskt inte hur de har gjort trattarna på insidan. Fin radie, och diametern blir större längre in i boxen. Plus att de är gjorda helt i kofiber.. Duktiga killar iaf! Start och provkörning utanför garaget ska göras imorgon om vädret tillåter( ingen regn alltså ) Ska filma lite då isåfall och lägga upp på youtube som jag sen kan länka hit. _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||
Jupp lovar att komma förbi snarast, ska bara montera camber plattorna fram så kommer jag förbi så vi kan göra hjulinställningen både fram och bak enligt ditt recept
Så här ser motorummet ut just nu. Ursäkta den dåliga bildkvalitén men kameramobilen har taskig mjukvara tyvärr! _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||
Japp, såg det igår när jag var ute en sväng i garaget och kollade Med andra ord inget problem! Fixa nu en film bara sen! _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Så ja,
nu är första provkörningen avklarad. Var givetvis MYCKET glatt överraskad av ljudet från insuget. Ger ett härligt hårresande rååmande när man gasar mer än 50% och upp till 100% av gaspedalvinkeln Filmade med kamera-mobilen så ljud och bild är inte alls vad det borde vara men det ger ett litet intryck iaf. Svårt att fånga det riktiga ljudet med dålig utrustning tyvärr Ska låna en riktig video kamera och filma lite på dagen med mera invändig / utvändig ljud efter Nyår. Filmat i garaget efter provkörning. Torrgasning http://www.youtube.com/watch?v=6C0fE Start från 1an där jag fick hålla tillbaka gasen vid 4000 då det spann för mycket och sen blev det full gas genom 2an och halva 3an http://www.youtube.com/watch?v=UMNls Full gas från 40km/h i 2ans växel och sen hela 3an ut http://www.youtube.com/watch?v=1CLgw En förbikörning från 1an och 2an med filmaren uanför. http://www.youtube.com/watch?v=fUdpL _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||
WOW vilket ljud! Hoppas verkligen man får höra det IRL någon gång Är du sugen på att ta lite roliga bilder på bilen till våren är det bara att skicka ett PM _________________ Ola Ekström, Skåne |
||||
ska DrTomas ha tack för sina bra tips och tricks samt goda kaffe.
Utan ditt stöd så hade inte lösningen blivit lika snygg. Det blir massa pecannöt kakor efter nyår Gott nytt år på er alla rejsa medlemmar! /Rafael _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||
Det blev fint det där!
Ser riktigt bra ut det insuget. och priset är kanon, det är ett jäkla jobb att göra. 2000:- i materialkostnad som någon skrev innan kan nog stämma hyfsat, men jobbet sen.. herregud :s |
||||
|
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW HARTGE M3 E46 2002 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 34861 besök totalt |