Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Debuten på Car Corsa Mantorp 2003 (film)
2174 besök totalt
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411


Trådstartare
Tja, trots det blygsamma resultatet så är jag glad ändå. Har ju bara varit ett enda j-a långt meckande hela året så vi hade en kanondag på Mantorp i lördags. Tror filmen visar allt

http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=5967

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Kul thumbs up
Nyfiken fråga funkade bakfjädrarna??????

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411


Trådstartare
fuling skrev:
Kul thumbs up
Nyfiken fråga funkade bakfjädrarna??????


Dom funka skitbra! Blev över förväntan så dom skall få fortsatt förtroende ett tag. Balansen i bilen var återställd och man fick verkligen tillbaka förtroendet för bilen. Kanske därför att jag var glad som en lärka hela dagen trots den snöpliga tävlingen. Jag och Brusebäck (den oranga 75:an som oxo gick av) hade iaf första parkett när vi såg resten av tävlingen

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Fan sicken snörplig avåkning. Du hade ju häng. 33an ser ut å gå rätt bra, likaså Bertonen som knycker en placering direkt i starten. Ser fram emot framtida (längre) filmer med förhoppningsvis mer lyckade resultat.

Lycka till

Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Tyckte filmen var lite kort

Men OJ vad sugen man blev på o köra!!!!

Bättre lycka med längre lopp nästa gång

_________________
Magnus Thomé
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9850

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

jag som trodde att grävlingar var framhjulsdrivna

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411


Trådstartare
Det gick ganska bra på kvalet. Hamna som 5 bil på griden. 1 bil i snabbaste klassen längst fram. Sedan 2 bilar som har kört kamasa cup och roadsport. Sedan ett riktigt bra potent bygge framför så det känsde bra. Kände att jag hade någorlunda häng på träningen på dom 2 närmaste. Starten gick ju åt helvete, vet inte om jag stod o sov men det gjorde tydligen dom flesta utom Claudio med Bertonen som pilade i väg och nöp 2 placeringar. Ljudet ni hör har jag listat ut är en metallflärp som håller handbromswiren. Med lite klistriga r-däck och våldsamma starter så kan den ta i transaxeln och då får man detta ljud som låter som en muttermaskin. Får direkt en bil på insidan in i första böjen kan stänga till den luckan och tätar lite mot parisern. Ser att Brusebäck dyker på innern och är på väg att hänga på när Sprinten vänder. Tvärnit, får i fel växel och det blir knös. Höll på att få en bil i häcken vid den manövern. Inför chikanen så missar både jag och sprinten utgången. Den bilen har bara 780kg att ratta så det verkar inte spela någon roll då jag skall normalt sett ha ett bra försprång med 6:an på rakan. Vid inbromsningen så har jag bestämt mig i förväg att lägga på 20-30m men det var som att bromsa i smör. Ser 2 bilar bromsa på sig, 1 rakt ut i lecat. Lyckas få in nosen i kurvan men samtidigt så dyker en bil på innern och jag chansar inte med att vända in bilen med risk för en t-boning utan släpper bilen rakt ut.

Har väl inget att skylla på direkt utom rost i hjärnan på föraren. Så nu blir det til att fortsätta bygget i vinter. Det som skall åtgärdas är lådan då synkringarna inte är helt friska. Dreven skall lättas, sedan byta slutväxel från en 2.0 maskin och spänna upp diffen.
100kg massa skall bort från bilen så målet är strax under 1000kg tom.
Sen får vi se vad som hinns med. Har en dröm att bygga om framvagnen med nya lätta bärarmar och coilovers istället för torsionsstavarna

finns en tråd på alfapower som beskriver bygget ganska bra

http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=1694

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Bilder o videos
Debuten på Car Corsa Mantorp 2003 (film)
2174 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande