Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR 2002 - online
1, 2, 3, 4, 5   >>
18665 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
GTR2002 är bra!!!!!!!!!!!!!!

När kör vi online?

Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Lite fiiiiint ögongodis:
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?s=&threadid=52649

o mer

http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?s=&postid=522998#po . . . .



Är det bara jag som tycker att fore feedbacken är alldeles för svag? Vipern har mer vilket ju är logiskt men Porscharna o 360 känns ju i princip ingenting... Om man nu inte kör över curbs o så men det är ju inte det som är det intressanta.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Vilken bana är det här??


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Hårda bud in i chikanen...


_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Magnus Thomé skrev:
Vilken bana är det här??


Donington Park

Följdfråga, vilken kurva är mitt avatarfoto ifrån?

Skulle vara jättekul att köra online, fast jag räknar med att bli ifrånåkt
eftersom jag fortfarande kör med stödhjulen. (tractioncontrol o
stability control)

Lyckades komma 2:a på ett race men det berodde på att alla utom jag
och en annan bil gick i depå efter 1 varv, måste väl vara en bugg eller
hade alla valt fel däck?

mvh
Andreas

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Magnus Thomé skrev:
Är det bara jag som tycker att fore feedbacken är alldeles för svag? Vipern har mer vilket ju är logiskt men Porscharna o 360 känns ju i princip ingenting... Om man nu inte kör över curbs o så men det är ju inte det som är det intressanta.


Jag tycker också att FF e alldeles för svag, känns ju som att köra på snö eller något, köpte visserligen min första FF-ratt i förrgår så jag har väl inte ställt in den rätt kanske.

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



online vore mkt kul... thumbs up

hur styr man upp det..? har inte så stor koll på't ..men måste inte man ha nån dedikerad "GTR server" man pekar mot..?
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



jobbar för fullt på att plocka ner d o installera d så man kan vara med. Kanske kan köra en dedicated server hos mig förresten...
Citera
Co-tec
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 39



Andreas menar nog att jag skall fixa en dedicerad server.

Skall kolla lite på det så får vi se om jag hittar nåt.

_________________
David "Co-tec" Ingemarson
Lidköping
LT 46 -00
Audi 80 GTE Quattro -86
Audi S6 -97
Lupo 3L -04
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Klart vi ska köra lite online! Det behövs väl ingen dedikerad server så länge nån har 10Mbit bredband o en fät dator?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Framförallt så måste vi bestämma vilken bana och vilka hjälpmedel/handikapp som är tillåtna. Måste ju börja träna!

Jag klarar inte att hantera effekten. Kraschar thyp jämt! Är ju van vid golfens 139 kusar...
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Jag röstar på clutchassistant som enda hjälpmedlet (de flesta har väl inte tre pedaler?) och så lägger jag min röst på silverstone..

Hade ju vart kul om man kunde köra ett test typ nu på lördag eftermiddag eller så? Men det kanske är svårt att få ihop nå folk tills dess..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Hmm...
Var ändrar man kopplingsassistansen?

BLir det vid rätt tid på lördag så e jag med...
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Tjoa till när det ska bli av så ser jag om jag kan vara med oxo.

Eftersom att vinna inte är lika viktig som att ha roligt så kanske vi kan tillåta hjälpmedel i begränsad mån för dom som önskar det. Det är väl skojjigare att vi får rejsing än ett utspritt fält.... Skulle någon märka att han är mycket snabbare än dom övriga kan han väl stänga ner hjälpmedlen!

En skojjig bana med mycket upp-å-ner är SanMarino/Imola. Spa är också kul förutom bus-stop. Silverstone tycker jag är rätt "kantig".

_________________
Pär Hylander
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



zeddie: Det är F-tangenterna som sköter det där.. kopplingen kanske var F8(?) - annars kan man ändra det under rules (eller difficulty) i options. Men som Pär säger - man kan lika gärna köra med fler hjälpmedel nu när vi bara ska testa o så!.. även fast det är FUSK hehe

Frågan är - har någon en burk och uppkoppling tillräcklig för att host:a? Själv har jag en slö liten P3:a o bara kabeluppkoppling - har funkat fint o köra två pers på den - men jag tvivlar på att den klarar mycket mer..

Kanske lika bra att köra med N-GT bilarna? lär ju bli bättre race isåfall om alla inte har hunnit träna så mycket..

Får se om vi hinner få ihop nått test tills på lördag.. Just nu är vi väl fyra pers? Jag (+ en polare jag nog kan övertala ), Pär Hylander o Zeddie..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Gaahhh.

Jag kommer att missa detta online race också. Har iofs inte köpt F12002 ännu, men det är ju lätt ordnat.

Missen kommer bero på att jag åker till fjälls på lördag morgon. Så jag får väl se det som att det blir mitt eget "svenska-rallyt" med högfartssträcka till enköping och transportsträcka enköping-mora sen en följd av specialsträckor till fjätervålen.

Tror ni tjejen och hennes släktingar godtar on-line lir som ursäkt för att inte fira jul med dom????

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Är gärna med och kör, körde mitt första onlinerace ikväll
och det var klurigt.

Laggade en aning så bilarna framför hoppade omkring hela tiden
så det var inte lätt att veta var medtävlaren egentligen befann sig.

Slutade därför ofta med att man körde rakt på motståndare trots
att man gjorde det mesta för att undvika det.

Men himla kul var det iaf.

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Jag hänger gärna på om det blir ett online race om någon fixar en server!

Men än så har jag inte hunnit kolla upp vad jag måste fixa i brandväggen för att köra en server... Men så
småningom ska jag nog kunna "hosta" några GTR-race osså!

_________________
Magnus Thomé
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



om ingen kommer med något bra förslag på server så kan vi ju testa att köra på min. (kan ju inte gå annat än dålig! ) Ska vi spika typ 15:00 på lördag? Sen får vi se om någon bättre dator o uppkoppling dyker upp tills dess.. Jag röstar på N-GT bilarna (360:n eller 996 gt3:an) och så håller jag med Pär o röstar på San Marino/Imola som bana.. Vad sägs??

Det kan vara värt att läsa detta också:
http://gearbox.mart-in.com/html_gbox/tips001.htm
(ALLA, inklusive servern, ska välja 56K som connection speed i spelet)

Magnus Thomé skrev:

Men än så har jag inte hunnit kolla upp vad jag måste fixa i brandväggen för att köra en server... Men så
småningom ska jag nog kunna "hosta" några GTR-race osså!


Här finns information om vilka portar som måste vara öppna:
http://www.simmods.com/forums/index.php?act=ST&f=27&t=7116&s=22ddbe3a16d895affc855c45f99bd639

Verkar alltså som det är dessa:
3297-3301
3397
3497
17677
30477

(alla som udp/tcp)

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



djungel-Jim skrev:
zeddie: Det är F-tangenterna som sköter det där.. kopplingen kanske var F8(?) - annars kan man ändra det under rules (eller difficulty) i options. Men som Pär säger - man kan lika gärna köra med fler hjälpmedel nu när vi bara ska testa o så!.. även fast det är FUSK hehe

Kanske lika bra att köra med N-GT bilarna? lär ju bli bättre race isåfall om alla inte har hunnit träna så mycket..

Får se om vi hinner få ihop nått test tills på lördag.. Just nu är vi väl fyra pers? Jag (+ en polare jag nog kan övertala ), Pär Hylander o Zeddie..


Jag har för mig att jag kollade igenom alla f tangenterna men jag missade väl den. Får kolla igen...


Klockan 15 förresten... Tyvärr kan jag ej deltaga vid den tidpunkten. 1.5 till 2 timmar senare skulle fungera fint för mig men det kanske inte är någon vidare tid för er andra??
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



zeddie skrev:
Klockan 15 förresten... Tyvärr kan jag ej deltaga vid den tidpunkten. 1.5 till 2 timmar senare skulle fungera fint för mig men det kanske inte är någon vidare tid för er andra??

Kanske ska ta klockan 18 istället då? Kom på att 15 kanske inte passar särskilt bra för mig heller

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Racingsimulatorer
GTR 2002 - online
1, 2, 3, 4, 5   >>
18665 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande