| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE07: Race 8 @ oschersleben, 5/2, kl 19.30 OBS! Nytt datum
|
3422 besök totalt |
|
Nu kommer vi till ett kul race! De snabbaste Radical-bilarna på oschersleben! De heter i spelet: Radical SR4 252 Namn på servern: rejsa.nu Lösen: vinter Antal varv: 2x13 Väder: Sol Tider enligt följande: 19.30 - 20.00 Practice 20.00 - 20.15 Hotlap Qual (1 varvs kval) 20.15 - 20.20 Warmup 20.20 - 20.40 Race 1 20.40 - 20.45 Warmup 20.45 - 21.05 Race 2 observera att det är en varvskval inget annat! Kör man fler varv blir det Gult kort. Ni som är reserver. Kika in 19.45 och är det inte 25 bilar inne så hoppa in. Ni behöver inte anmäla er här i tråden. Ni ordinarie som INTE kan vara med kan hojta till om det här. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Re:
Instämmer då de ser bättre ut för mig med _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||
|
Tack allihopa för en riktigt trevlig kväll! Det var trevligt och jag lärde mig massor!
Sen va de så att jag ställde till nån jäkla kval plats för någon (och han blev naturligtvis sur). Men men sånt som händer, sen ska gudarna veta att det var naturligtvis INTE med flit. Men jag säger såhär. Jag är nybörjare och kan inte allt! Tills nästa gång ska ratten vara 100% inställd och jag mera förtränad! Sov gott allesammans! Ser fram emot nästa åk
MVH robban _________________ Robin Johansson |
||
|
Då var ännu en rejsa kväll över.
Lyckades med att roffa åt mig pole till första loppet. Missade lite i starten o tappade en placering direkt. Hängde på ledaren (kommer ju för tusan inte ihåg vad du hette ) och försökte stressa så gott det gick.
Efter ett par varv så ligger jag tillräkligt nära för att försöka mig på en attack. Samtidigt så gör han ett litet misstag ut på start o målrakan så att jag kan slinka förbi. Därefter så var det till att försöka bevaka ledningen så gott det gick. Men jisses va halt det var de sista varven. Däcken tog ju tvärslut. Andra loppet var katastrof från start till mål. Väjde för en stillastående bil när starten gick. Väjde ut på gräset på startrakan o fick stopp & go för cutting the track. Väldigt märkligt var det iaf. Bara att gå i depå. Trodde i min enfald att jag skulle kunna köra ihop en poäng eller så, men det var ju kört. Överkörde hela tiden och var av banan vid ett par tillfällen. Men jag hade som vanligt jäkligt kul ikväll.
_________________ Daniel Bäck |
||
|
Re:
Robin heter jag hehe
Vill tacka för att jag fick vara med, var ändå mitt debutrace, kom 2.a i kvalet. Och fick en vad jag tycker bra start och tog ledningen ifrån danne vilket var skönt hehe. Men som han skrev så stressa han på så gott de gick, kan säga att de funka hehe blev alldeles för ivrig. Gjorde några misstag, och han drog förbi. Hade väl lite häng ett tag men sen gick de överstyr, min bil var ovanligt bra rätt igenom ändå tyckte ja, verkade rätt många som hade problem med fästet i slutet. I race 2 så gjorde jag bort mig lite och körde på Nima (ännu en gång sorry) och väntande in att han kom ut på banan före mig, och då va jag så pass långt bak, men lyckades ändå köra in på en 7.e plats, relativt nöjd ändå. Grymt kul kväll, ser fram emot flera !!
Mvh R Raita Hoppas att man får dispans att få vara med nästa gång också _________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
||
|
Re:
Ja du Robban,här är den "sura"...det du inte vet är att i det här gänget är en hyfsad kvalplats guld värt så självklart blir jag sur när någon sabbar för mig.8 sekunder långsammare tid i kvalet än träningen säger väl allt,men kvalet kanske ska skippas om alla tänker som du vad vet jag?och på slutet i sista racet åker du runt och far över hela banan med 3 hjul kvar,i ett sånt läge är det bästa för alla andra att kliva in i depån med hjälp av en knapptryckning istället för att försöka köra in,du låg ju sist i alla fall.Vi brukar försöka köra gentlemannamässig racing när vi kör typ om du kör av någon så väntar man in den och lägger sig bakom,träna/ställ in ratten inför nästa race så kommer allt att bli så mycket roligare,läs gärna genom alla regler också så vet du hur du ska bete dig på banan utan att få bestraffningar och dylikt: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Allt detta som jag skrev är för att hjälpa dig att bli bättre inför nästa race så ta det som positiv kritik istället för negativ. Mvh Jörgen |
||
|
det här var skojsigt !!
som vanligt gick det ganska långsamt för mig, men tycker jag hade något sånär tempo i bilen, inga snurrningar och så... I första heatet blev jag varvad av en del, men kom i mål utan större bekymmer Grattis till [SRM]Danne för segern där, alltid lika gött att se en blågul bil på tronen
Andra heatet gick bättre för mig (men inte för Danne) , bättre varvtider och med några varv kvar så kom Danne ikapp efter sitt stopp och han drog iväg men hade tydligen problem för jag kom i kapp och förbi. På sista varvet så hade jag Danne tätt bakom och det slutade med mitt snabbaste varv (nytt pb förstås) trots att jag småspann efter kurvan på målrakan.... :P tack Danne
men det absolut skönaste med tillställningen var att jag inte drabbades av sirap alls ;D ;D ;D Hoppas att det extra RAM-et gjorde nytta
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3422 besök totalt |