Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Baffling av tråg.
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (16858 totalt)
Per Wackt
Vaggeryd
Här sen Dec 2002
Inlägg: 353


Trådstartare
Anders Karlsson skrev:
Wackts tråg kommer från en B20 från början, eller har jag fel?


Nej Anders, det blev inte så, tråget är ett B230 tråg.

_________________
Kör en PWR Seven....
www.attitudemotorclub.com
Citera
Per Wackt
Vaggeryd
Här sen Dec 2002
Inlägg: 353


Trådstartare
Angående skvalplåten på ovansidan av "trågtaket". Så ligger ovankant plåt 10 mm under underkant vevaxel. Så oljenivån kommer aldrig att vara upp vid veven. Så frågan är ju om "vinddraget" från veven piskar upp så mycket olja så man bör ta bort plåten. Alltså gör den gör skada än nytta ?? Vad tror ni ?

För övrigt så har motorn oljekylda kolvar(kovlarna sprutas av olja från undersidan) så mycket olja är i luften så att säga. Jag har hört att många sugmotor trimmare pluggar dessa munstycken för att få ner oljemängden i "luften". Men på en turboladdad motor så är oljekylningen rätt välkommen.

_________________
Kör en PWR Seven....
www.attitudemotorclub.com
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3548



ok.
Själv har jag provmonterat ett tomt block med ett gammalt originaltråg för att se om styrstaget går fritt. Gissa hur det gick?

Det passar precis! Ca 5 mm frigång, det räcker ju gott och väl.

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5591



Hur nära veven bör man ha skrap plåten?


Så här se det ut på en original Ford Dohc..visst törs man kort ner plåten en liten bit

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



super7 skrev:
Hur nära veven bör man ha skrap plåten?


En skrap-plåt ska sitta nära veven........svårt att se på bilden...men är det verkligen en skrap-plåt.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5591



ButterflyRacing skrev:
super7 skrev:
Hur nära veven bör man ha skrap plåten?


En skrap-plåt ska sitta nära veven........svårt att se på bilden...men är det verkligen en skrap-plåt.


original monterat.....försök till skrap-plåt...skyddar snarare från oljan nere i tråget thumbs down

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



Fick ett par till bilder på tråget som jag pratade om tidigare..
Tyvärr ser man ju inte hur det ser ut under plåten, om det är nå skvalpskott där eller så...




Kanske är lika bra att chansa å köpa ett sånt där istället för att försöka bygga ett eget...
Kan ju vara enklare att bygga om det där tråget om inte annat..
Citera
Sparade trådar/FAQ
Baffling av tråg.
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (16858 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande