| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE07: Race 8 @ oschersleben, 5/2, kl 19.30 OBS! Nytt datum
|
3422 besök totalt |
|
Hej!
En mycket rolig och bra race-kväll hade jag
Kvalade in som 4:a på 1,28 någonting. Jag hade hoppats på en låg 27a eller kanske en hög 26a men jag fegade lite och då rinner tiden iväg.... Race 1: Kom förbi Chess ett tag man han tog tillbaka ganska snabbt sen låg jag och gneta på bakom honom mellan 1,5-2 sekunder varv efter varv. Luckan bakåt började växa vartefter. Med några varv kvar började jag få kontakt med chess och in i sista kurvan på sista varvet gör vi samma misstag för het på gasen och åker av banan bägge två. Jag tar mig tillbaka först och kniper 3:de platsen.
Race 2: Kommer iväg 7-8 tror jag, har tur att få lite grattispositioner då några hakar i varandra eller kör av. Efter ett tag ligger man 3:a och jag jagar Chess igen. Jag har inga problem med varvningarna av Opel-robban. De sista varven tampas jag hårt med Chess men jag gör lite misstag tappar lite kommer tillbaka igen. Jag glider in som 3:a igen tätt efter Chess. Tack för en trevlig och rolig kväll
Kenta _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||||
|
Jag tänkte bara tillägga att det var bra rejsing, mkt proffsigt av Kent K. bakom mej i båda loppen! Jag var inte värd att vara före honom i race 2 men hur gör man omkörningar då han framför inte gör misstag - det var stört omöjligt! Jag fick mina placeringar tack vare misstag och strul för de framför mej och jag gjorde inte en enda ordentlig omkörning! Var det någon som gjorde det? Nåväl, att stressa fram misstag från den framför och åka om är väl ordentlig omkörning i sånna här fall...
|
||||||
|
Re:
Jag förstår va du menar! Nu har jag lärt mig nått nytt och det ska aldrig förekomma igen! Nu ska ratten ställas in, ska läsa reglerna och jag ska träna så ska du se att vi kommer att komma mycket bättre överens på banan nästa gång! Tack för tipsen Det ska jag komma ihåg... Förresten Jörgen, du vet ingen bra "setup" för g25 ratten? Vill ha så verklighetstroget som möjligt. Alltså bilen ska inte aggera som gasen i botten när man har halv gas på pedalen osv... Rätten va nått sjukt fel inställd, den är ny och jag har inte lärt mig ratten helt än. Hoppas du förstår.
_________________ Robin Johansson |
||||||
|
Re:
Härligt att se att du tog åt dig positivt Angående ratten så har jag Logitech MOMo så tyvärr inte men jag är övertygad att någon här kan hjälpa dig med inställningar.Träna på så ses vi på någon racingbana snart igen
|
||||||
|
Jo ett tips till som vi nämde vid igår.
I grafikinställningarna finns det en rad där det står nåt om backspeglarna. Där ska du välja "Virtual". Då får du en liten ruta upptill som funkar som backspegel. Lite behändigare än att kolla bakåt hela tiden. Dock är det bra att göra det också ibland. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
Re:
Aha okej, då ska jag ställa in backspegel! Tack för tipset. _________________ Robin Johansson |
||||||
|
kommer du även klistra in gårdagens tider resp resultat ifrån racen här också niklas?
edit: såg att du gjort de i de flesta andra deltävlingar
_________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
||||||
|
om det var problem med några förare i förra racet, Så är det inget mot vad det kommer att bli i nästa race om några inte håller sten koll bakåt,det är så jäkla trångt på den banan så att få till en bra kval tid är nästan omöjligt, om man får billar före sej, + Att om någon ger sej fn på att inte släppa om någon i racet så kommer man inte om. Så på den banan är starten hela racet, Den som är först ur första höger svängen kan känna sej rätt så lugn,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
|
Håller med Kavic. Nästa lopp blir ett snårigt lopp. Det är trångt och det kommer att bli plåtskador.
Resultat från förra loppet: Kval:
Race 1:
Race 2:
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
Re:
Men jäkligt kul Bana _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
|
Re:
vad har du för tid kavic
_________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
||||||
|
Re:
Har bara testat lite olika bilar, Bästa tid 1.24.4 _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
RACE07: Race 8 @ oschersleben, 5/2, kl 19.30 OBS! Nytt datum
|
3422 besök totalt |