Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Koenigsegg (splittad tråd)
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (7217 totalt)
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Magnus J skrev:
Vi har hittills producerat 3 färdiga seriebilar och håller på att slutställa fjärde, den första har vi behållt för slutliga certifieringar och utveckling/tester.

en bild jag är ganska nöjd över:
http://home.swipnet.se/bmw02/bmw/02koenigs.jpg


Kul bild

När jag var på besök hos er så sa er kompositkille att han höll på med chassie nummer 10 i kompositverkstaden(antar att även prototyperna räknas in då), det var då 2 bilar inne i monteringsverkstaden, varav den ena såg ganska färdig ut. Så den är skeppad till kund nu?

Jag tror på dig när du säger att den har bra handling! Så med andra ord tar jag tillbaka det jag skrev ovan (men tycker nog att din kollega svarande mig lite knasigt när han sa hur hög toppfarten var på flygrakan... istället för att svara på hru bilens egenskaper var på banan )

Är era kunder hemliga så att säga? Eller om jag vänder på frågan, har någon/några av era kunder själva gått och och talat om offentligt att dom köpt en bil er?

_________________
Pär Hylander
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Magnus J skrev:
en bild jag är ganska nöjd över:
http://home.swipnet.se/bmw02/bmw/02koenigs.jpg


Fin BMW

Två frågor till.... Hur många bilar kommer det enligt planerna byggas i år? Kommer det finnas en bil tillgänglig för reportrar (typ EVo) för riktiga tester av bilen?

Mvh
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Magnus J >







_________________
Magnus Thomé
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

En bild till att vara nöjd över


_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Magnus Jaasund
Ängelholm, Skåne
Här sen Jan 2003
Inlägg: 85



Pär Hylander skrev:
När jag var på besök hos er så sa er kompositkille att han höll på med chassie nummer 10 i kompositverkstaden(antar att även prototyperna räknas in då), det var då 2 bilar inne i monteringsverkstaden, varav den ena såg ganska färdig ut. Så den är skeppad till kund nu?

Ja, den är skeppad.

Jag tror på dig när du säger att den har bra handling! Så med andra ord tar jag tillbaka det jag skrev ovan (men tycker nog att din kollega svarande mig lite knasigt när han sa hur hög toppfarten var på flygrakan... istället för att svara på hru bilens egenskaper var på banan )


Hur konstigt det än kan låta, så är inte flertalet på jobbet några som är jätteintresserade av banracing(mer än dom på rätt positioner o någon till ), utan mer som vanligt folk är och när vi får besök så är det nästa alltid det dom frågar först. -Hur fort går den.


Är era kunder hemliga så att säga? Eller om jag vänder på frågan, har någon/några av era kunder själva gått och och talat om offentligt att dom köpt en bil er?



Nej, ingen har gått ut med det. Och eftersom jag har tystnadsplikt som anställd är jag ganska begränsad av hur mycket jag kan/vill säga om det mesta. Det enda som egentligen är "offentligt" är vad man kan läsa i tidningar och på våran hemsida.


Varför inte någon tidning har gjort någon riktig test av bilen vet jag faktiskt inte, kan vara så att det kan finnas saker som kan förbättras så att den går ännu fortare runt en bana, och då väntar man tills det är klart.

Vår plan är 10-12 bilar per år, men vi är i uppstartsfas med det mesta, så allt tar längre tid, vi har planerat in 8 bilar detta år.

_________________
Optimerar bilar i Halmstad
JMB optimering www.jmbo.se
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287



Magnus, Hur länge har du jobbat på Koenigsegg?

Var där på besök på sommaren 2000 (om jag minns rätt) när den silverfärgade höll på att slutmonteras inför Parissalongen, då var det inte många som jobbade där, tre eller fyra stycken som höll på med bilen.

Min frus kusin sommarjobbade där den sommaren, därav möjligheten till besök...

_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Magnus Jaasund
Ängelholm, Skåne
Här sen Jan 2003
Inlägg: 85



Robert Reinsson skrev:
Magnus, Hur länge har du jobbat på Koenigsegg?

Var där på besök på sommaren 2000 (om jag minns rätt) när den silverfärgade höll på att slutmonteras inför Parissalongen, då var det inte många som jobbade där, tre eller fyra stycken som höll på med bilen.

Min frus kusin sommarjobbade där den sommaren, därav möjligheten till besök...


Jag har jobbat där 1 år nu. Första produktionsbilen var påbörjad då.
I dagsläget är vi 22 anställda.

_________________
Optimerar bilar i Halmstad
JMB optimering www.jmbo.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Mmmmmmmmums!




_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare




_________________
Magnus Thomé
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



Jisses!
Sitter här och blir alldeles skakhänt! Definitivt helt fel atttitta på sånt här på kvällen innan sängdags, för det första blir inte sambon lika attraktiv , och sen blir det så jättesvårt att somna....

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Har dom fått nån toppfart på den än?
Fins det nån tid från Ringen?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



jag dit för några år sedan när farsan fyllde 60 (1998)

& frågade om vi fick komma 3 st & titta litegrann.

: javisst, inga problem,när vill ni komma & vad vill ni se ? - blev svaret.

Chefen själv Christian Von Coeniggsegg visade oss runt i ca: 3 timmar & bjöd på reklamgrejjer, fika, detaljerade beskrivningar av det mesta (som en som jag inte fattade) exempelvis de detaljerade ritningarna på de fälgarna som skulle tillverkas, dörrarnas funktion (som bara är för härliga), samt en MASSA annat som jag trott var hemligt ! samt att farsan skulle fått åka i den bilen de hade då.. men tyvärr startade den inte (dött batteri)

Farsan hade skitkul & ville knappt åka därifrån.

MVH/
........Kristian

Coeniggsegg thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up 5 av 5 möjliga

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Bilder o videos
Koenigsegg (splittad tråd)
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (7217 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande