Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ny(gammal) ban/slalomkörningsmöjlighet i Kalmar.
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (14259 totalt)
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Jon_R skrev:
Eric Josefsson skrev:
Banan ser hemsk ut, antar att det krävs mer än mod för att köra snabbt i vissa partier. thumbs up



De e bara att trimma upp peggan lite till ju


Jag syftade på dårskap, då är inte bilen begränsande.

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



Eric Josefsson skrev:

Jag syftade på dårskap, då är inte bilen begränsande.


Haha ja de är väll så

_________________
Jon Rolfsson
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3540



Det ser ju riktigt bra ut! Ungefär lika långt som till Uråsa, och mer som en riktig bana. Kul med lite höjdskillnader så man kan få "berg och dalbana" känsla!

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Jesper Alvarsson
Växjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 19



Det här låter väligt trevligt... Bara det finns utrymme och köra brett

Nu fick man lust och fixa till den gamle miatan.

_________________
Jesper Alvarsson

Dodge Viper SRT-10
BMW Z4 3,0i Supercharge (E85) [Såld]
BMW e36 328ci [såld]
Mazda MX-5 Miata [såld]
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Räkna med mej Har jag bara 4 hjul under mej så skall det lekas

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
jonaskellander
Hultsby (Kalmar)
Här sen Nov 2004
Inlägg: 49



Kanon kul!
Då ska man bara bygga färdigt bilen!!

/Jonas

_________________
Jonas Kellander
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



bjorre82 skrev:
P.P. skrev:
Björn, jag skulle bli DJUPT besviken om det inte blir så

Vi satt och spånade om banan i största allmänhet efteråt, och arrangörena berättade att de först hade tänkt att namnge de olika partierna, men sen kommit på en bättre tanke: låt tiden och... skall vi beskriva det som speciella förarare och händelser, sköta om den saken. Fredriks krön ser jag redan som given (nu kommer jag aldrig mer få återse min Porschebok han har lånat...), och vad det gäller fullfartsvänstern är nog Björns bend inte såååå långt borta


Härligt!!!
Ska göra mitt bästa att få högfartskurvan döpt efter mig, MYCKET rök ska jag ordna

//Björn


De kan bli 2 om björn =-)

Jannis .

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Med tanke på hur fort det går in i den lägger jag mina pengar på vem som nu hamnar längst ut i spenaten

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Ja vi får väl se vem som handlar längst ut i spenaten....jag har sett vilken härlig pendeleffekt det kan bli på 911or när de väl börjat vända så Jannis ligger rätt bra till för att få det spektakulärt:)
Jannis: Som regionsombud i PCS kanske det går att få till körningar med PCS där också??

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Fredrik har redan lagt in brasklapp omm två datum, så det lär bli åka av även för dem. Hur banan kommer se ut då vet jag däremot inte. Hjälmlöst på riktiga banan går nog inte riktigt ihop med den föreningens ansvarstänkande.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Då får vi ha med oss hjälmar o låna ut , hehehe ........

/J

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



P.P. skrev:
Hjälmlöst på riktiga banan går nog inte riktigt ihop med den föreningens ansvarstänkande.


Vem skulle öht komma på tanken att åka hjälmlöst på en dylik bana? (förutom under lugna inspektionsvarv förståss)

Ser ju helt klart ut som att jag måste besöka min kompis Ronnie (som var med och körde SS i somras) som bor 2 mil söder om Kalmar lite oftare i framtiden...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jag har varit på banträffar utan helt utan hjälmkrav, och det är ju upp till varje arrangör att sätta reglerna. Själv kör jag allt som oftast i trelagrad och med peltor på skallen, men har också en rätt Darwinistisk syn på livet. Är folk dumma i huvudet nog att ta onödiga risker, så låt dem. Det blir bara mer utrymme i världen över till mig efter ett tag

Undrar vad som händer med hemsidan. Det skulle ta max 14 dagar ifrån det att vi hade mötet tills att den skulle vara fullt fungerande, men det är fortfarande bara en startsida.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



P.P. skrev:
Jag har varit på banträffar utan helt utan hjälmkrav, och det är ju upp till varje arrangör att sätta reglerna. Själv kör jag allt som oftast i trelagrad och med peltor på skallen, men har också en rätt Darwinistisk syn på livet. Är folk dumma i huvudet nog att ta onödiga risker, så låt dem. Det blir bara mer utrymme i världen över till mig efter ett tag

Undrar vad som händer med hemsidan. Det skulle ta max 14 dagar ifrån det att vi hade mötet tills att den skulle vara fullt fungerande, men det är fortfarande bara en startsida.


Bara jag slipper ta hand om resterna så...

Hmmm bara det inte är likadant med banan, dvs att det bara finns en startraka...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Hur går det med detta egentligen? Finns ju ingen ny information alls på hemsidan (http://www.unionraceway.se/)!

Undrar ju när det är tillfälle för körning så man kan planera in besöken hos vännen i Kalmar...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Sätt lite press på Karl , han har åtagit sig att få tag på arrangörerna för att höra vad som händer.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



P.P. skrev:
Sätt lite press på Karl , han har åtagit sig att få tag på arrangörerna för att höra vad som händer.


thumbs up

Will do!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
De exakta turerna får Karl, om han vill, redovisa. Men nu har det snackats reda pengar med Union och... nej. Till slut handlade det om 500:- per bil eller en klumpsumma på 10000:-. Vi har haft problem i KSVK med sviktande intresse tidigare år, och då har det kostat 100 spänn (banan kostade 3125 när flyget hade den, visserligen var det då bara flygrake-delen man hade tillgång till). Så för klubbens del känns det just nu inte som ett alternativ.

Som privatperson vill jag testa allt en gång, men en slalombana, eller skall vi kalla det för sprintbana kanske? för de pengarna måste vara JÄVLIGT bra för att det skall bli en andra gång.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



P.P. skrev:
De exakta turerna får Karl, om han vill, redovisa. Men nu har det snackats reda pengar med Union och... nej. Till slut handlade det om 500:- per bil eller en klumpsumma på 10000:-. Vi har haft problem i KSVK med sviktande intresse tidigare år, och då har det kostat 100 spänn (banan kostade 3125 när flyget hade den, visserligen var det då bara flygrake-delen man hade tillgång till). Så för klubbens del känns det just nu inte som ett alternativ.

Som privatperson vill jag testa allt en gång, men en slalombana, eller skall vi kalla det för sprintbana kanske? för de pengarna måste vara JÄVLIGT bra för att det skall bli en andra gång.


10.000 sek och 30 bilar = 333kr/bil. www.challenge.nu kostar ju ungefär detsamma och banorna bör vara liknande. Så vitt jag vet är Challenge alltid fullbokat... borde alltså gå att få intresse för detta om man gör reklam på rejsa.nu t.ex tycker jag.

30 bilar är väl inte för mycket om man kör en hel dag, då får alla köra mycket trots allt. Kanske lägga upp det som Challenge med tidtagning så lockar det eventuellt mer?

Är jag i Kalmartrakten eller har annat ärende där ner vid tillfälle för körning så kan jag nog tänka mig betala 350kr för en heldag i Challengestil.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Eg. är minimidebitering 1000 kr/bil och minimum 10 bilar = 10000 kr.
Deras intention är att ingen ska hyra fältet/"banan" utan att varje deltagare skall bekosta sin egen körning.

Banan är sådan att enbart ett fordon skall framföras i taget, vilket ju inkräktar på körtiden....

Med deras tänkta priser innebär det att man på 20-25 personer skall pynta 20-25 kkr för mindre körning än en dag på superstage ex. Då kostar SS betydligt mindre (ca 7-8kkr) att hyra...

500/bil var ett introduktionspris jag diskuterat fram och inget som skulle vara permanent.

För våra medlemmar så är det inte så troligt att de är beredda att pynta 1000 kr för slalom/minibana när tidigare kostnad låg på 100-150 kr...

Just nu är KSVK som P.P. säger lite svackande, att då öka på deltagarnas kostnader så radikalt känns inte som rätt väg att gå för att öka intresset.

Intentionen är att driva "banan" som en affärsverksamhet, där ingen annan än dom skall få möjlighet att tjäna någon peng. Därav är dom nu stenhårda med möjligheten att hyra allt för komplettpris. Trots att vi sällan/aldrig tidigare gått med vinst på någon körning.

Idag känns det mer aktuellt att hyra Uråsa och sponsra medlemmar med bensinpengar och grillkorv....

Enligt min kontakt är 40 bilar absolut max, men jag skulle nog tro att 25 är nog många.

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Karl Birgander skrev:
Eg. är minimidebitering 1000 kr/bil och minimum 10 bilar = 10000 kr.
Deras intention är att ingen ska hyra fältet/"banan" utan att varje deltagare skall bekosta sin egen körning.

Banan är sådan att enbart ett fordon skall framföras i taget, vilket ju inkräktar på körtiden....

Med deras tänkta priser innebär det att man på 20-25 personer skall pynta 20-25 kkr för mindre körning än en dag på superstage ex. Då kostar SS betydligt mindre (ca 7-8kkr) att hyra...


Låter inte som att de vill ha någon verksamhet alls tycker jag... utom möjligen företag som behöver någon form av testbana. För 1000kr/bil kan man ju hyra riktiga banor istället,

Att man bara kan köra en i taget är inget problem för Challenge, räknat i ren körtid så blir det inte så mycket kört även på en Challenge körning men möjligheten att få en tid på sin körning och försöka förbättra den gör att det ändock är väldigt roligt och lärorikt. Så just det att bara en bil är på banan åt gången ser jag inte som något stort problem.

Som sagt, jag tror inte de som ligger bakom denna bana vill ha dit vanligt folk öht... förvånar mig även om de får dit företag med dessa priser för man kan ju helt klart hyra en riktig bana för samma pengar...

Har de öht någon koll på vad folk betalar för SS och t.ex gatbilskörningar på Sviesta? Man måste ju kolla upp konkurrensen om man ska starta en verksamhet...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Ny(gammal) ban/slalomkörningsmöjlighet i Kalmar.
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (14259 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande