Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Lotus 47 och 62
4 besök senaste veckan (2730 totalt)
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Två av Lotus ganska få racersportvagnar.
Jag har samlat lite bilder på några webbsidor - som inte uppdaterats sen 1999...
Ta en titt på http://home.swipnet.se/kullman/Lotus%2047/picture_galleries.htm

Jag har nu betydligt fler bilder (och fakta); ska försöka komma ihåg att posta några fler här när jag får tid.


47GT53 på Brands Hatch




...och så finns det ju de som hittar en som stått orörd i en lada sen slutet på 60-talet




Nürburgring 500 1968 - i det sällskapet ser 47:an lite tunn ut :




...och en (av två) Lotus 62; den här bilden får mig att bli vemodig - den är tagen strax innan Ernesto Neves skiljs från den bil han tävlat med och ägt sen den var ny (bilen såldes till Japan thumbs down ).


_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Har det inte byggte en 62-kopia här i Sverige? Har ett vagt minne ifrån nån Winners Choise grannen hade liggande.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
P.P. skrev:
Har det inte byggte en 62-kopia här i Sverige? Har ett vagt minne ifrån nån Winners Choise grannen hade liggande.


Hm, inte vad jag vet. Man har ju sett en och annan rätt extremt skärmbreddad Europa, men något som liknar en 62 har jag inte sett - inte heller i Winner's Choice. Jag kan ha missat det, men det är inte särskilt sannolikt, åtminstone inte från 1983 till nu. Om jag har missat det vore jag jättetacksam om du kan säga vilket nummer det var

Replikor (ej identiska, snarare inspirerade av originalet) finns att köpa hos http://www.banks-europa.co.uk/cars/
Deras "47R" skulle jag gärna vilja ha

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Bilder o videos
Lotus 47 och 62
4 besök senaste veckan (2730 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande