Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 8669 besök totalt |
Den sitter upp å ner men skruven närmast luftburken är högmunstycket. "Trim" är väl att ta i men det är förmodligen en 24mm förgasare.
![]() Vi kommer inom några veckor att träna på Klippan, slår dig en signal så kan du ju komma ner. Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Re:
Vet inte hur skruvarna ska stå, men det ser ut att vara en Baroni förgasare.
Vi har varit ner en vända, och det gick ganska bra. Vi var 1,4 sekunder efter Intrepids fabrikåkare. Men vi körde med Dunlopdäck medans dom körde med vita Vega + att dom hade folk från TM som knåpade med deras motorer. Vi sladdade runt med en K9B, som vi hade som andra motor i Kristianstad. Så det kändes att vi saknade nån milion eller två i budget ![]() Vi åker ner igen den 5-10 Mars, och då ska det bli lite mer fart. Då får vi ett nytt chassie + att vi ska ha en ny motor (den blir kul och släpa med sig på planet ![]() _________________ S tefan Ir lander |
||||||
Glömde den frågan ang hur skruvarna skall stå, riktmärke att köra ut på är 1 varv på lågen och 2 på högen. Sen får man ju höra/känna om den taktar eller inte drar ut ur långsamma kurvor. Å givetvis ha koll på motortemperaturen!!!!
Detta med att ställa in förgasaren är en stor konst och även hemlighet så du kommer nog mest få generella svar....precis som du fick av mig ![]() Stefan har nog rätt ang förgasaren, Baroni Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Re:
Vi har varit ner en vända, och det gick ganska bra. Vi var 1,4 sekunder efter Intrepids fabrikåkare. Men vi körde med Dunlopdäck medans dom körde med vita Vega + att dom hade folk från TM som knåpade med deras motorer. Vi sladdade runt med en K9B, som vi hade som andra motor i Kristianstad. Så det kändes att vi saknade nån milion eller två i budget ![]() Vi åker ner igen den 5-10 Mars, och då ska det bli lite mer fart. Då får vi ett nytt chassie + att vi ska ha en ny motor (den blir kul och släpa med sig på planet ![]() ok, härligt. Är de vita Vegan snabbare? om de hade folk från TM så har de garanterat mer pulver än vad ni har plus rätta inställningar. Kommer du och Lestrup ner till 9-timmars som är ändrad till den 12/4? Vi ses Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Re:
Ja, Vita vega är snabbare, men jag tror inte att det gör så stor skillnad på Garda (har väldigt bra "grundgrepp" i banan). Tippar på 1-2 tiondelar i däcken. Ang. TM så säger jag bara... No shit ![]() ![]() Den 12e så har inte jag något bokat ![]() _________________ S tefan Ir lander |
||||||
Grundinställningarna på mina förgasare:
Ibea 24 mm Låg 1 1/4 varv Hög 1 varv Tillotson 23 mm Leopard orginal Låg 1 1/4 varv Hög 1 1/4 varv Gissar att grundinställningarna på Baronin är nånstans där oxå. _________________ /Kristoffer Stagh ![]() Iame Intrepid Silverstone |
||||||
Re:
Kör du ut med kall motor med 1 varv på högen och vilken Ibea kör du med? Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Jag har för mig det är en L5 jag har (är inte hemma nu så jag kan kolla). Jag skruvar helst så lite som möjligt på förgasaren eftersom det nästan alltid resulterar i att jag skruvar bort mig.
_________________ /Kristoffer Stagh ![]() Iame Intrepid Silverstone |
||||||
Ja det är många som säger så men om man vågar skruva så gör det stor skillnad på effekten
![]() Men det är ju det som är hemligheten om hur man ska kunna skruva in mer och mer utan att skära motorn ![]() Var kör du? MKR? Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Jo, känner flera i klubben som skruvat in nålen ett par snäpp för mycket med känt resultat
![]() Blivit några MKR-tävlingar genom åren men planerar inte att köra någon i år. _________________ /Kristoffer Stagh ![]() Iame Intrepid Silverstone |
||||||
Re:
Efter lite luskande så visade det sig helt korrekt! PCR / Barono BF24 5 är det. Att hitta manual mm på nätet visade sig inte enkelt. Ngn som ngn länk i ämnet? _________________ Pär Hylander |
||||||
Re:
http://www.pcrnews.com/uk/prod-carbu Här finns lite info om din förgasare ![]() om du kikar runt lite på sidan så finns det en "sprängskiss" någonstans också. VIKTIGT!! Se till att byta pumpmembran mm. när karten har stått länge, och be någon som har en "förgasartestare" att kolla öppnings och stängningstycket stämmer. om du köper en "förgasartestare" så kan du med fördel använda den till att pumpa ur bensinen efter körning. Skruva av fögasaren innan bara så att du inte skickar in all soppa i motorn. Membranen brukade vi byta med jämna mellanrum under säsongen. _________________ S tefan Ir lander |
||||||
Re:
Jag fraktade min första kart i min V70 och det gick om man tar av bakhjulen och en box. Men med alla prylar som man ska ha med sig så kommer snabbt sluta med det och köpa ett släp ![]() Lycka till ![]() Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 8669 besök totalt |