Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
gulkromatering samt eloxering i malmö/lundtrakterna?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (13604 totalt)
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Anton Lillsund skrev:


(Dessutom ska jag försöka få igenom en liten sepcialbatch till dig MaZ, det är bara mycket och göra just nu..)


Sweet! Jag har inte bråttom så stressa inte.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ingen anmärkningsvärd värme tillförs under processen.
När det gäller fästelement så är ytskkitet 10-20 my och själva gulkromatringen är cirka 6 my. Inget extra fett där inte.

Det gula är som jag sa innan lätt att nöta bort och ses mer som ett transportskydd samt att kunden ska vara nöjd med sin nya bil som har gula skruvar.
Bland andra så har Saab en tid haft krav på grönkromatering, samma process men med ett grönt skikt. Det hela ter sig lite underligt då det inte gör någon som helst skillnad i funktion men kostar massor mer att framställa. Ofta så blir detaljerna missfärgade och nästan svarta.

Gulkromatering är på väg bort inom fordonsindustrin dessutom. I stor skala är det tydligen cancerframkallande. Isället så används en annan metod som gör detaljerna svarta, nästan som en målad yta. Vet ingenting om kostnader för denna metod men det är tydligen framtiden.

Imorgon så ska jag prata med med killarna vid ytbehandlingen på jobbet. Dom vet mer. thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Perfekt!

Jodå, svartoxidering är ju också bättre än blankförzinkat men man vill ju gärna att det skall se orginal och fint ut.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jaha, nu var ju tanken att jag skulle skicka iväg mina bromsok på gulkromatering men det var inte så lätt. YRT som jag anlitade för något år sedan verkar ha klappat ihop och jag försökte med Diamant-Crom men de meddelade att de inte servade privatkunder längre . Finns det någon firma kvar att vända sig till i häromkring??

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Eddie Varvstopp skrev:
Jaha, nu var ju tanken att jag skulle skicka iväg mina bromsok på gulkromatering men det var inte så lätt. YRT som jag anlitade för något år sedan verkar ha klappat ihop och jag försökte med Diamant-Crom men de meddelade att de inte servade privatkunder längre . Finns det någon firma kvar att vända sig till i häromkring??


det är väl bara att göra det via någon som har firma...

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



ytor som ska maskar andvänder man med fördel eltejp till.
anledning till den gula färgen är att en är bättre som lackgrund fick jag det frklarat för mej.

jag har arbetat på en ytbehandlig

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Drake
Stockholm
Här sen Jun 2006
Inlägg: 183




_________________
Stefan Karlström
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Njae.. Få det via en firma kan kanske gå och slabba med det själv tycker jag inte är så kul. Det var så fruktansvärt smidigt att lämna iväg prylarna till YRT sist och det kostade inte mycket pengar heller så därför hoppas jag på tips om liknande firma (om sådana finns kvar här i närheten??).

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
claves
Malmö
Här sen Nov 2004
Inlägg: 7



Hej Edvin,

Jag har undersökt saken och ringt runt till alla som sysslar med ytbehandling.
Efter att ha pratat med lite Porsche snubbar så kom vi fram till att de närmsta som tar emot små krams är:

Landskrona Galvanoverk AB

Johan Magnusson Mobiltfn: 070-8414601

Telefon: 0418-449870
Adress
Gasverksgatan 23
261 35 LANDSKRONA

Hemsida
www.galvanoverken.se

Har en batch där som ska hämtas i veckan och beskedet på pris jag fick var några hundringar.. lämande in 10Kg så får vi se vad det blir..

YTR gjorde oxså jobb till mig men som du säger.. borta.

/C

_________________
Stefan Glavas
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323



Trådlyfter, men vet ni någon som gör detta runt Göteborg? Kan skicka till england men med tanke på strul med post så vill jag helst undvika detta.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



PM, strax!

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Skruva banåkabil
gulkromatering samt eloxering i malmö/lundtrakterna?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (13604 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande