Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2086 besök totalt |
Laptimer/driftbox vilken e bäst?
Driftbox.se verkar vara populär här på rejsa, men hittade en konkurent.. http://www.laptimer.se/ Den verkar ha det mesta man vill ha väll? vilken tror ni e bäst eller finns det fler fabrikat med GPS osv för typ 5000kr ? _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Re: Laptimer/driftbox vilken e bäst?
Jag har beställt en Laptimer! Återkommer när jag testat den lite. Funktionerna ser ju bra ut! Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||
Analysprogget till Drift/Performacebox är rätt hyffsat/bra. Hur ser det till Laptimer ut?
|
||||||
Ja dispalyen ser ju mycket bättre ut än den på driftbox.
sen att den har varvräknare med shiftlight e ju inte nödvändigt med en trevlig bonus.. Dessutom utvecklar dom en ny som ska komma senare i vår som dessutom ska ha: Möjlighet till anslutning av externa givare : Vattentemp , Hjul hastighet , fjädringsgivare , trottelgivare , termometergivare typK , CAN BUS Line. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Kom det något resultat av testet? _________________ Stefan Hasselgren |
||||||
Nope kommer testa den första gången på riktigt 1 Maj Återkommer efter det nu har jag bara spanat i manualen och utseendet på den. Än så länge ser det bra ut! :-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||
Har testat Athon GPS-R (CATHGR) från laptimer.se en del på Gotland ring(ledsen att svaret dröjde)..
Reflektioner jämfört med driftboxen är att den är lättare och smidigare samt såvitt jag förstått väderskyddad så den även funkar i öppna bilar. Först testade jag den för fast montering eller för ciggkabel men bytte den mot en med vanliga batterier då cigguttagen har en förmåga att glappa vid sämsta möjliga tillfälle och jag vill kunna flytta runt den mellan bilar. Den kommer inte med sugkoppsfäste utan med bultfäste för fastmontering. Jag satte den på en vanlig "blockhållare" och det funkar utmärkt. Jag körde med vanliga IKEA batterier och då drog den ca 1/3 av batteri kapaciteten under en heldag och då användes den flitigt av mig och andra. Det jag gillar med den i övrigt jämfört med driftboxen är att det är större och tydligare tecken trots sitt mindre format samt en röd lampa som indikerar snabbaste mellantid eller varvtid. Med den har man bra koll hur man presterar även under körning. Jag tycker den är förhållandevis enkel att ställa in och den funkar bra även om jag inte lärt mig alla funktioner än särskilt inte i datorn. Vill man däremot veta acctider och driftvinklar är det helt fel maskin! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2086 besök totalt |