Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
979 besök totalt |
Bankörning/Racing i Japan?
Då var det dags att åka till den där konstiga ön där de åker på fel sida vägen (nej inte UK) igen. Tänkte att jag skulle ta och svänga lite när jag ändå är där nere lite längre, misstänker att det inte är så många så många här som vet men det skadar aldrig att fråga: Hur kommer man igång med bankörning i japan? Vad gäller rent licensmässigt, måste jag ta en ny licens där nere om jag vill kunna delta i någon tävling eller måste jag ha en internationell licens från SBF? Är det någon som har tips på bra sidor med info är jag jättetacksam ![]() |
||
Det är lite olika vad som gäller beroende på vad du ska köra.
Dom driftingevents vi åkt på å deltagit i så är det bara att anmäla sig, visa körkort å ha en bil som funkar. Samma sak med många banträffar för "racing" inte sladd. Dock så kan det skilja väldigt mkt på var och när och vilka som annordnar träffarna. Var i Japan ska du vara? Finns ju lite olika banor beroende på var du befinner dig, men det går "ganska fort" att köra till många om du är runt Tokyo/Chiba/Yokohama området. Hälsningar, Daniel _________________ Daniel Gardh Mazda Rx7 FD3S "Touge Monster" |
||
Re:
Jag kommer att bo i antingen Chiba/Tokyo och förmodligen även i Gifu, men just nu så känns det som att det är ett kapitell i sig att köpa en bil därborta. Lär väll sluta med en Kei, så drifting känns lite smått avlägset i dagsläget. Duger det med ett internationellt körkort tro? |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
979 besök totalt |