Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Insurfade bilder
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (11035 totalt)
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Johann och alla andra...

Får börja med att be lite om ursäkt för en otroligt gnällig och barnslig ton i inlägget om CSL! på mig.

Men att jag dock tycker att BMW länge inte löpt linan fullt ut, det står jag för. (Sen hade jag väl på känn att jag skulle få replik från mannen med Silverbilen och det är ju skojjigt!)
Allt dethär startade väl egentligen då man började höra talas om att "M3 GT kommer! Nu ska 911-folket få se på Clubracer..." Så dyker det upp en bil med fejkkolfiberpanel (klistrad ovanpå om jag inte är helt ute på svag is), TUUUUNG skinninredning och en massa andra saker jag inte vill ha i en lättviktsbil. thumbs down Trevlig bil men inte det man hoppades på.

Kan säga att det jag provat M3 E36, inte på bana då, är bromsarna rena dräparna! Men det har man inte fått medhåll av från alla som kört bana...jag blir lite klyven mao. Det kan nog vara så att det är ngn form av imagenerv som VILL att det ska SE häftigt ut, och då med ett par glänsande flerkolvsok från ngn skojjig tillverkare. (Jo, jag kan bry mig om "hur det ser ut" ibland )

CSL blev jag tokfrälst i på 0 sekunder! Bara sååå jäkla avig till att inte få "växla själv". BMW:s lådor är så bar en låda kan bli. Den kännslan vill man inte ta bort, det tillhör en BMW anser jag. Fast sedan ringde farsan och man hörde leendet genom telefonen tom... "Du! Denhär SMG II på läge 6 är rätt brutal osv osv." Dax för ovärdering kanske, eftersom jag vet vad han tycker om div elektroniska hjälpmedel...Dethär gillades dock.

Att BMW sedan lyckas bygga en snabbare bil än Gt3, med enklare och billigare saker är ju genialt!

Jag tror det är som så att ngn vill ha en M3 Sport Evolution på marknaden igen...
Fast tiden för HS-modeller är väl förbi om man inte åker japanska rallyjärn.

Usch vad långt utlägg över ingeting... Hoppas ni inte tröttnar på mig totalt.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Ja säger det igen:

SMG2 - Halleluja!


_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Magnus Thomé skrev:
Ja säger det igen:

SMG2 - Halleluja!



Jo jag har fattat det nu...motvilligt...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
Ja säger det igen:

SMG2 - Halleluja!



Visst funkar växlingarna kalas både upp och ner och det allra "porrigaste" är den automatiska mellangasen vid nerväxling, mycket tack vare den underbara och rappa sången från motorn. Kom på mig själv att hela tiden hålla på och växla bara för att få höra det....

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Bilder o videos
Insurfade bilder
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (11035 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande