Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-09-20 Lazzat RS Challenge Lunda flygfält
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (16892 totalt)
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Turbo² skrev:
Lennart;
Så som jag ser det, så tycker jag att klasserna inte heta Standard eller Modifierat, om nu man som M3an hade (vad jag kunde se) modifierad hjulupphängning, lättat bilen, fjäderbenstag, avgassystem, luftfilter.
Det bör resultera i över 3 prickar.
Riktiga standard bilar i mina ögon var; Honda Civicen, Ford Focusen, Pugg 307an, min bil är inte standard, men med pricksystemets regler så "bör" den slinka in i standard kategorin, bromsbelägg 1p, H&R fjädrar 1p, annat avgas 1p.
Den är inte chippad eller så..



Hej Mattias.

Det är jag som är "boven" med m3:an.
Förstår inte riktigt vart du vill komma med att min bil inte skulle hamna i standardklassen. Visst är den inte helt original överallt men den faller innanför ramarna i regelverket.
Hjulupphängningen är modifierad med andra fjädrar och dämpare. 1p
Bromsarna är original, fast inte till en m3:a utan till en 330. 1p
Motorn är trimmad och har ca 25% mer än den hade när den lämnade fabriken men om det står det ingenting om i regelverket för tävlingen.

Sen kan man alltid diskutera vad som klassas som lättning, jag har en annan stol i bilen som möjligtvis väger något kilo mindre än original, det sitter ett öppet luftfilter på som väger mindre än originalburken, avgassystemet är lättare än original mm. Tror du förstår vad jag menar men var drar man gränsen?
Som ett litet försvar till ovanstående lättningar kan jag berätta att bilen är nedtyngd ca 50kg med stereoprylar om det kan vara någon tröst.

Vad menar du ska klassas som lättning av min bil?

MVH Jonas

_________________
Jonas Edling
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1803



näe , vi droppar det här nu... hoppas ingen blev sur..

Det enda som spelar roll:

thumbs up

_________________
Mathias Lövdblad
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Inte mig emot.
Ville bara förklara mig lite då jag kände mig förvånad eftersom jag anser att jag följt regelverket som funnits.

MVH Jonas

_________________
Jonas Edling
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens

Turbo² skrev:
näe , vi droppar det här nu... hoppas ingen blev sur..

Det enda som spelar roll:

thumbs up


Jag är inte alls sur, tucker att du gjorde en jätte insats med den bil du hade thumbs up
hoppas su tyckte att det var kul och att du kommer nästa år!

_________________
Christoffer E
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1366



Magnus Thomé skrev:
Fina bilder Lewan!!!! Den här var det fart i. Bilden asså...

(skojar lite bara med Särås som inte riktigt fick till det tidsmässigt )



Älskar dom bilderna!

Helt klart att orginal Lancian inte var så styv och hade så bra bromsar som jag hade önskat!
Att ett stryrstag var slut gjorde det hela lite vingligare visade det sig...

Hur som helst jag är nöjd och det var för djävla kul!
Hoppas nu bara att Lazzat kan använda denna bana som hemma bana för RS nästa sommar!
/Jimmy Särås

P.S Då ska Magnus få smaka...

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Eftersnack
2003-09-20 Lazzat RS Challenge Lunda flygfält
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (16892 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande