Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4518 besök totalt |
ojojojojoj...
Många felsägningar och "egna sanningar" som man allt har hört från ngn "expert" blir det innan vi nu har kommit ner på en sanningshalt som stämmer bra med verkligheten. ![]() ![]() is:en är och kommer aldrig bli en M3:a, men den är nog den av de övriga E30 som kommer närmst i karraktär och kännsla. Alltså ÄR det en Light! ![]() ![]() ![]() Mkt trevlig bil som med lite småtrix och rätt pilot bakom spakarna kan bli ett farligt och mkt underhållande banvapen. Ett klart hot mot effektstinnare bilar om man anser detta vara viktigt. Sen vill jag bara rätta en grov felaktighet. ![]() ![]() Det är ingen fördel med att få bilen levererad med den stora M-vingen... Men det är väl jag ensam om att tycka. E30 är snyggast "ren"! Eller som M3... ![]() |
||||
![]() ![]() |
||||
Tjöta! ![]() |
||||
Föresten är M40 baserad på V12:an som man helt sonika kapade bort lite cylindrar från! (SANT!)
|
||||
Hmm undrar just hur BMWs ingenjörer tänkte då, "Hmm, vi vill ha en 4 cyl motor, hur göra? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Edit: Urspårat igen ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Finns det något att överväga? Köp en direkt, sen kan du överväga tanken om hurvida det var intressant att överväga övervägandet som du skulle övervägt innan du tänkt köpa bilen! Funkar för mig iaf ![]() |
||||
För att citera en viss annan person här på forumet: "Folk med fler cylindrar än 4 i sina bilar försöker bara kompensera för deras små *e*i*a*..." Så i ditt fall så är det väll fullt försvarbart, du kan juh inte direkt ha för många cylindrar under huven ![]() |
||||
Det där resonemanget håller länge, det håller ända tills man för första gången får provköra en ![]() ![]() Därefter fallerar det totalt... ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Jag har haft 318is/325(2 st)/M3.
Å har nu en M3a med 318is motor ![]() 325an är en bra kärra, kul ljud men ingen "snärt", duktigt varv krävs för att få lite fart på den, dessutom är den lite för tung. 318is är en skojigare kärra. 325an är mer "mogen", 318isen är mer "bus". Därför har jag en 328a som brux, alltså övermogen ![]() Med full gas Anders |
||||
Jag har också haft 2 st 325 E30`s. Jag skulle iofs kunna tänka mig att skaffa en igen, men då som bruksbil.
Som racebil/banåkarbil är M3`an outstanding, finns ingen 325 som ändrar på det. Sen tycker jag att ljudet från S14 är rivigare än det från M20. Men det är ju jag det och smaken är ju som (_!_) och tur är väl det... ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Skriver upp det här sålänge. Det är ju intressant att veta varför du kör 325 även om tråden handlade om något helt annat. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4518 besök totalt |