Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GT -95 - 20 år tillsammans! 2019-12-30! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 14 besök senaste veckan (82528 totalt) |
Jo men dom är ju numera väldigt lika. Blir nog något förvirrande för åskådare om vi båda kör samtidigt Men jag vill också jämföra och dona. Kan du maila över nåt ? _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Hej Johan, ska man tolka smilyn som att du inte är nöjd med Eisenmann dämparen, ska byta dämpare själv och det står mellan Hartge och Eisenmann. Har för mig din låter gött, götti göttgött Rackarns läcker med BBS:en på _________________ Magnus Lidholm |
||||
Ja det kan du.... eller ja det låter gött, götti göttgött. Men det blev för mycket av det goda så jag stod i valet o kvalet om jag skulle skära upp dämparen och lägga i mer ull eller vad man kallar det .För den var rätt tom på slutet. Och jag tror jag vet var det tog vägen........... Man kunde mer eller mindre kamma bakstammen Blev stoppad på turistkörningen så nåt var jag tvungen att göra. Så jag bytade med en annan M3 vän och har nu en G-power slutburk istället. Vi båda blev nöjda. _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Superkul tråd!
Ang. Supersprint mellandämparen så verkar endel säga att den gör så att du tappar power istället för tvärtom. Se denna tråd: http://forums.bimmerforums.com/forum Nån som har nått nyttigt att säga om detta eller upplevt samma sak? http://img393.imageshack.us/my.php?i _________________ Magnus Vässmar |
||||
Jo det är nog inte helt ogrundat...... när jag köpte min hade jag på hörsägen hört att nån fått 17Hkr med att montera ett sånt istf. kattarna....... men jag gissar att jag inte "hörde" allt Jag hade det med Supersprints slutdämpare först och då upplevde jag att den nog blev lite tunnare på mellanregistret. Men jag blev lite förvånad när jag kombinerade ersättaren med orginal slutburk och bilen gick bättre Så jag var ju tvungen att vidareutveckla det där med en Eisenman SS och en seriös mappning med Unichip. och utan tvekan så gick den bättre sen Men senaste säsongen har kört med katalysatorn på........ den blir väldigt ljudlig utan. Men det är ju en lätt sak och byta om man känner för att brumma lite _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
He he, Tackar, då får det bli en Hartge-dämpare då. _________________ Magnus Lidholm |
||||
Tack för filen! Jo det ser onekligen väldigt likt ut och det syns tydligt där vi båda fått förhinder i framfarten. om man kör grafen "speed against time" så ser man var man tappar resp. hämtar in. Det verkar ju lovande inför det där fria drömvarvet som finns där nånstans i framtiden....... om vi hade slagit i hop våra resultat så hade vi varit en bra bit på väg! Får jaga tag i Daniels csl varv så man komer ner på jorden lite.... _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Förhoppningsvis har dom varit i botten och vänt Inte så noga för mig då jag nog har svårt att sälja min. och jag har aldrig sagt aldrig _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Roligt och se dig fläska på hej vilt även med kåmmbin!
Vi var ett gäng i start o mål kurvan som stog och garvade varje gång du passerade. Det lät som du förbrukade lite däck eller? Nåja till Knutan måste GT:n komma fram ur sitt IDE _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Den gick ju riktigt bra! Det är ju så man undrar vad man håller på med när man kan åka så pass bra med en helt standard 320. Men det tog lite hårt på däcken på vänster sidan men i stort är det tummen upp för Kuhmo:s gatsvålar. Lite skrikiga kanske.......
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Hmm hur var det nu med ALLTID och ALDRIG....... _________________ Pierre Holmgren BMW 1 Series M-Coupé |
||||
Nåt får man ju hitta på för att hänga med Måste ju försöka hänga med dom snabba bilarna. Jämförde din NBR logg med ett av mina varv och jag behöver helt enkelt mer mos! Daniels csl är också oroväckande snabb..... _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Mer mos är aldrig fel Hade varit skoj att se den filen, lägg upp den eller mejla mig Lycka till i september.... kör hårt _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GT -95 - 20 år tillsammans! 2019-12-30! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 14 besök senaste veckan (82528 totalt) |