Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (7664 totalt) |
Usch vad äckligt! Näää fyy...en BMW ska ha BMW motor och en Porsche en Porschemotor. Hellre turbokonverterar jag en BMW-motor för massa pengar (som jag sedan inte kan få igenom besiktningen) än köper en svenskbyggd 2.3-a på skroten för småpengar för att göra snabb bil av. Skitsamma om den sätter helt otroliga tider på Superstage och att den verkar vara himla kompetent bygge...när killarna vid korvmojjen frågar vad det är för motor så ska man med stolthet säga "Bayerishe Motorwerke" ...?
Ehh...eller???? Skämt åsido, hatten av till killen! Det behövs fler som skiter i varumärkes betydelse och bygger roliga och snabba bilar bara för att det är kul och inte för at det står tre istället för fem bokstäver på motorkåpan. För mig är bilar klumpar av metall och gummi som man fraktar saker till och från IKEA med eller har mer eller mindre roligt på vägen beroende på hur klumpen är byggd. Om man anser att man har förverkligat sig själv för att man kör något mer exklusivt och annorlunda än grannen har så har man missat poängen enligt mig. Tyvärr tror jag också att man måste först avverka några "exklusiva" märken samt mogna en aning för att kunna frigöra sig från detta inskränkta tankesättet och börja njuta av bilkörning i sig och inte sociala/demografiska attribut som ens märkesval påstås tillföra. P.S. Att jobba med "Brand Managment" i några år och klura på hur man ska lura folk att köpa precis samma sak med annat namn för mer pengar har också ganska negativt inflytande när det gäller ens varumärkeslojalitet ![]() ![]() _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Men ääh vet ni verkligen inte vad initialerna BMW betyder?? Better Make Way, såklart! ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Däremot så tror jag att han har fått baken intryckt på den. Har för mej att den blev lite bucklig av nån bakomvarande som inte hade riktigt lika bra bromsar. Har hört ryktet också att den skulle vara till salu, men såld tror jag inte... och nu tillhör jag en av dedär hemska personerna som sprider rykten som de inte har full koll på. Fy! _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Undrar vem som är inskränkt.... ![]() |
||||
Eller varför inte en Ferrari 550 Maranello med en Fiat 600 motor? Det är ju samma koncern .. same same .. ![]()
Är inte Volvos motorer from 850 limmade så dom inte går att öppna? Fast det kanske inte spelar nån roll? |
||||
Riktigt fint bygge. Såg den på elmia och tycker att den var helt underbar att beskåda.
bmw motor eller ej, kan ju disskuteras, hängde ochså upp mig på det i början men tycker nu i efterhand att det bara är kul att han vågar vara annorlunda. en annan bmw med en betydligt ovanligare motor ![]() WANKEL! ![]() _________________ MVH Stellan Leibel |
||||
Z3an med Saab motor kommer bli elak.
Det är ju inte vilken Saabmotor som helst.. Bromsades till 670 hk, varvar 9000 rpm, har kammar som en sugmotor hade tyckt va vassa osv.. mycket elak motor. Jag har la oxså en lite halvudda motor/bil kombination.. En Ascona B med Saab B204E mtor (9000 2.0 LTT). Fick hem mitt nya reggbevis på den igår. Är nu mera nästan ett halvt A4-papper med dispanser och saker som är bytta.. ![]() _________________ Mitsubishi Evo TME RS Opel Ascona 400 MVH Emil Olsson |
||||
BadMan'sWheels... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Hela listan :
Bavarian Murder Weapons Born Moderately Wealthy Black Mans Willy Brought Me Worries Borrows My Wallet Bothers My Willy Buffoon Made Waste Broke My Wallet Brings Me Women Bought My Wife Breaks Most Wrenches Beautiful Mechanical Wonder Bad Mutha' Wheels Black Man's Wheels Black Man's Wish Big Money Waster Break My Window Bring Money With you Beastly Monstrous Wonder Beautiful Masterpieces on Wheels Beautiful Mechanical Wonder Barely Moving Wreck Big Money Waste Big Money, Why? Big Money Works Bring Many Wrenches Brings More Women Broken Money Waster Broken Monstrous Wonder Brutal Money Waster Bumbling Mechanical Wretch _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Håller med AL..
Bygget är mkt imponerande utan tvivel, att man sen själv (som BMW-fanatiker) är enkelriktad som person och har fastnat för ett märke är en annan sak.. Det viktiga är ju egentligen att bilen går fort, inte vad den är byggd av. _________________ /Arne Lindgren |
||||
Jag vet att mitt resonemang haltar liiiite, men måste man reservera sig på detta sätt också:
-Det är ingen riktig BMW längre, för den har en massa Bilstein, Alcon, Hewland och OMP mm i sig? ![]() ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
orginal har den ju en massa bosch, bilstein, hella, recaro, getrag, zf osv.. Förstås enligt BMWs spec. Häftigt bygge är det i alla fall, men pricken över i skulle ju vara en överladdad s14, men volvo funkar också. _________________ mvh Kristian |
||||
Njae, men motorn är juh hjärtan i sjävla värket. och namnet BMW ger juh vissa antydningar om vad man bör finna under huven dessutom ![]() |
||||
Hmmm, så en Volvo-kaross med BMW-motor är mer BMW än en BMW-kaross med Volvomotor?
![]() Snart är vi inne på metafysik här! ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Nej nej, en Volvo utan motor är en Volvo enligt den lite överdrivna aspekten du valde att tolka mitt uttalande ur ![]() En lådbil med en liten 6åring som förare rullandes ned för en parkeringsinfart är faktiskt en Volvo om du sätter ett märke på den ![]() |
||||
Tycker det är tråkigt att bilen kritiseras så mycket i denna tråden , för påengen med bilen som killen har byggt är väl att ha kul med den. Har sett den på banan och jag tror inte att många av oss här på forumet hade hängt med när det börjar svänga.
![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (7664 totalt) |