Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Inbjudan till bankörning på klassiska Anderstorp 6/7 (sön!)
<<   1, 2, 3
10003 besök totalt
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Re:

Björnes skrev:
Ultura skrev:
Hobbe skrev:
Viktor,

Det viktigaste är att batteriet sitter fast, och att det ser ut att kunna hålla sig så under bankörningen.

Bra, då är jag säker .

Fördel är att du fäster det med icke brännbart material och inte bara typ spännband som smälter väldigt lätt. dock är det kanske att skjuta över målet att följa TR Racing där man föreskriver 10mm bultar och ram som gäller om du flyttar från orginal plats.

Björn Andersson

Hmm det har du ju rätt i, men har sett ganska mycket bilder på folk som har vanliga spännband :P, fast det sitter ju på orginalplats, men är inte ett orginalbatteri så det passar inte i fästena, jaja, struntsamma, vad jag än gör så kommer det inte lossna när jag brummar fram lite försiktigt på anderstorp

Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re:

Ultura skrev:
Björnes skrev:
Ultura skrev:
Hobbe skrev:
Viktor,

Det viktigaste är att batteriet sitter fast, och att det ser ut att kunna hålla sig så under bankörningen.

Bra, då är jag säker .

Fördel är att du fäster det med icke brännbart material och inte bara typ spännband som smälter väldigt lätt. dock är det kanske att skjuta över målet att följa TR Racing där man föreskriver 10mm bultar och ram som gäller om du flyttar från orginal plats.

Björn Andersson

Hmm det har du ju rätt i, men har sett ganska mycket bilder på folk som har vanliga spännband :P, fast det sitter ju på orginalplats, men är inte ett orginalbatteri så det passar inte i fästena, jaja, struntsamma, vad jag än gör så kommer det inte lossna när jag brummar fram lite försiktigt på anderstorp

Hmm..... "brummar fram lite försiktigt på anderstorp" brumma inte för mycket bara, ljudet är hårt på Anderstorp.

Mvh Björne

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Re:

Björnes skrev:

Hmm..... "brummar fram lite försiktigt på anderstorp" brumma inte för mycket bara, ljudet är hårt på Anderstorp.

Mvh Björne

Tror inte min bil når upp i några 95db trots att den låter ganska mkt, hade nog vart hörselskadad nu om den låtit så mkt.

Västra Frölunda
Här sen Aug 2005

Är dessa träffar även öppna för andra märken?

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Re:

Freddan72 skrev:
Är dessa träffar även öppna för andra märken?

Vi bjuder ofta in licensierade förare med gatbilar från andra klubbar via Rejsa så håll ögonen öppna.
Dock inte denna gång.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Då var man packad igen (bilen alltså)

Skall bli mycket intressant att få prova A-Torp och se hur den är för oss med lite klenare bilar.

Jag vill inte vara neggo men det kan vara bra att veta om att väderutsikterna ser lite osäkra ut. Dock verkar det ju inte vara några massiva mängder nederbörd.

Nåja det förändrar inget för mig utan vi får helt enkelt hålla tummarna på att detta inte stämmer.
Verkar ju bli riktigt bra uppslutning av trevliga bilar härifrån rejsa.

Vi ses på banan!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

enligt smhi så har prognosen ändrats hela tiden de sista uppdateringarna regn,inget regn ,regn

får hoppas på det bästa

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Det skulel vara regn här hemma idag, nu är var det gassande sol och 25grader kl 10 thumbs up , så det kan nog bli precis hur som helst! Jag hoppas faktiskt på mycket moln, runt 22grader och absolut inget regn :P, men jag tycker solen bara är ivägen.

Jönköping
Här sen Mar 2006

Re:

Michael Bäck skrev:
enligt smhi så har prognosen ändrats hela tiden de sista uppdateringarna regn,inget regn ,regn

får hoppas på det bästa

Nu ser det bättre ut än igår kväll på SMHI . Håller den utvecklingen i sig kanske vi slipper regn.
Hoppas hoppas..

MS//

Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Jag håller alla tummar jag har, helt genomsvettig efter allt pulande med bilen idag, hehe, men vorde grymt tråkigt att ha banåka premiären på regn.

Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Ultura skrev:
Jag håller alla tummar jag har, helt genomsvettig efter allt pulande med bilen idag, hehe, men vorde grymt tråkigt att ha banåka premiären på regn.

Ja mycket skruvande är det började 6.20 imorse håller på fortfarande

hinner inte ens tvätta den så är det när man är ute i sista sekunden

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Jag han tvätta o dona.. lagom när jag skinnat bilen kom regnet .. det var inte tacksamt o duscha efter sen heller, lika svettig 5min efter, sjukt fuktigt det varit här idag! men men, nu är både jag och bilen redo

Jönköping
Här sen Mar 2006

Har precis krängt på två nya gatdäck...och nu visar prognosen uppehållsväder...
R-däcken får väl hänga med i skuffen. Tur att man har herrgårdsvagn...

MS//

Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Ultura skrev:
Jag han tvätta o dona.. lagom när jag skinnat bilen kom regnet .. det var inte tacksamt o duscha efter sen heller, lika svettig 5min efter, sjukt fuktigt det varit här idag! men men, nu är både jag och bilen redo

Samma här!

Bilen är nytvättad ute i regnet, med r-däck i skuffen och Unika boxarna i kylen till mig och min co-driver.

Tobias H hänger med som fotograf, oc vill se lite tyskt stål på banan.

Det är väl bäst o hoppa i bingen nu

Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Upp med eftersnackstråd nu!

Allmänt banåkaforum
Inbjudan till bankörning på klassiska Anderstorp 6/7 (sön!)
<<   1, 2, 3
10003 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande