Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Ferrari Enzo Roadster
1 besök senaste veckan (1632 totalt)
Magnus Ekman
Sthlm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 67


Trådstartare




_________________
Magnus Ekman
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Det där väcker habegär!!!
Den ser vacker ut som roadster, men ful ut som coupé... Ferrari har gjort det omöjliga med andra ord (ja, BMW lyckades med det också, Z3 coupé någon? Nej, jag trodde inte det )
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Den där va ju ruggigt fin!!!

Vadå?? Z3 coupé är ju så häftig! Är det bara jag som tycker det eller?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



DanneT16 skrev:
Vadå?? Z3 coupé är ju så häftig! Är det bara jag som tycker det eller?


Nej, en utav mina vänner tycker likadant. Så ni är nog två i världen om den uppfattningen
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Andrew Petrykowski skrev:
DanneT16 skrev:
Vadå?? Z3 coupé är ju så häftig! Är det bara jag som tycker det eller?


Nej, en utav mina vänner tycker likadant. Så ni är nog två i världen om den uppfattningen


Nga fler är vi kan jag säga...

Är man något sådär rättvaccinerad så inser man ganska snart att bilar med den prestandan och avsaknad av tak är glassätarbilar...å det funkar en Miata lika bra till. (Inget ont om Miator.) Bilar som byggs på detta sätt med massor av prestanda ska köras fort aktivt och mkt...på bana så de kommer till sin rätt...å då vill man ha tak. (Vet inte varför, men allt annat känns som slöseri.) Iaf blir det enklare och bekvämare.

Å kom nu inte med: "F1 är ju utan...".
Det är en racebil och en annan sak.



Från AL, på sitt allra bästa humör.

Frågan är nu hur man ställer sig till targatak... Dom får dispense om bilen är uppbyggd med en monoqocue som inte gör att bilen förvekas eller blir tyngre pga lösningen...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
DanneT16 skrev:
Vadå?? Z3 coupé är ju så häftig! Är det bara jag som tycker det eller?


Nej, en utav mina vänner tycker likadant. Så ni är nog två i världen om den uppfattningen


Nga fler är vi kan jag säga...

Är man något sådär rättvaccinerad så inser man ganska snart att bilar med den prestandan och avsaknad av tak är glassätarbilar...å det funkar en Miata lika bra till. (Inget ont om Miator.) Bilar som byggs på detta sätt med massor av prestanda ska köras fort aktivt och mkt...på bana så de kommer till sin rätt...å då vill man ha tak. (Vet inte varför, men allt annat känns som slöseri.) Iaf blir det enklare och bekvämare.

Å kom nu inte med: "F1 är ju utan...".
Det är en racebil och en annan sak.



Från AL, på sitt allra bästa humör.

Frågan är nu hur man ställer sig till targatak... Dom får dispense om bilen är uppbyggd med en monoqocue som inte gör att bilen förvekas eller blir tyngre pga lösningen...


Jaja, men nu sa jag juh att den var snyggare, inte bättre.
och jag är ingen förfärligt ytlig person som dömmer bilar efter utseendet.
Sen så tycker jag personligen inte jag skulle kunna leva med en taklös bil, men jag skulle nog hålla käften om det om jag fick en Enzo roadster

Eftersom du nu nämner F1 så kan vi juh faktiskt ta Ferraris egna uttalanden om att F50 skulle vara en gatlegal F1 bil, således måste den juh göra sig bäst utan tak
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
DanneT16 skrev:
Vadå?? Z3 coupé är ju så häftig! Är det bara jag som tycker det eller?


Nej, en utav mina vänner tycker likadant. Så ni är nog två i världen om den uppfattningen


Nga fler är vi kan jag säga...
M Coupé är det snyggaste BMW byggt och jag skulle gärna byta båda mina bilar mot en sån!

För övrigt så inbillar jag mig att F1 skulle ha tak om det var tillåtet. Det bör vara lättare att bygga taket aerodynamiskt riktigt än förarnas huvuden.

Jag brukar inte gilla taklösa bilar, men Enzon var det ju en förbättring på utseendemässigt.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Lennart Mäkinen skrev:
M Coupé är det snyggaste BMW byggt och jag skulle gärna byta båda mina bilar mot en sån!

För övrigt så inbillar jag mig att F1 skulle ha tak om det var tillåtet. Det bör vara lättare att bygga taket aerodynamiskt riktigt än förarnas huvuden.

Jag brukar inte gilla taklösa bilar, men Enzon var det ju en förbättring på utseendemässigt.


Tack Lennart!

Tror du har helt rätt om taket på en F1:a...som inte finns.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003
Inlägg: 318



Den ser riktigt finfin ut..Men säger som jag alltid har sagt
"Varför betala extra för något man inte får?"

_________________
MVH Björn Klang
Alfa Romeo GTV - 85
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Enzo roadstern var riktigt snygg thumbs up men visst är det en glassätarbil
Åker man på bana uppskattar man nog taket, eller ännu hellre en bur.
och Z3 coupen är snygg! men sen har man hört att det skulle vara chris bangle som designat den (??) men det kan man ju f** inte tro..

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516



Öhmm, nu vill jag inte låta som nån liten negativ besserwisser men ser det inte lite fejk ut? Det ser ut som en bunt modellbilar som ställts på nån platta och fotograferats i vinklar som lurar ögat. Lägg märke till skillnaden i skärpa mellan underlaget bilarna står på och bakgrunden. Sen ser ju skarvarna i karossen alldelles för grova för att vara Ferrari-kvalitet. För att inte tala om däck och fälgar på den silverfärgade.
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3982



Andreas Persson skrev:
Öhmm, nu vill jag inte låta som nån liten negativ besserwisser men ser det inte lite fejk ut? Det ser ut som en bunt modellbilar som ställts på nån platta och fotograferats i vinklar som lurar ögat. Lägg märke till skillnaden i skärpa mellan underlaget bilarna står på och bakgrunden. Sen ser ju skarvarna i karossen alldelles för grova för att vara Ferrari-kvalitet. För att inte tala om däck och fälgar på den silverfärgade.


Håller med, också min första tanke. Asfalten ser t.ex. j-ligt grov ut...

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Klart det ÄR modeller.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Håller åxo med att det är modellbilar. Titta bara på bak däcket på den silvriga Enzon , texten Good Year står i läge KL.10 och det är nog otroligt om fälgen skulle ha stannat i samma läge 2 ggr.

_________________

--VVTS--
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Ragnar skrev:
Andreas Persson skrev:
Öhmm, nu vill jag inte låta som nån liten negativ besserwisser men ser det inte lite fejk ut? Det ser ut som en bunt modellbilar som ställts på nån platta och fotograferats i vinklar som lurar ögat. Lägg märke till skillnaden i skärpa mellan underlaget bilarna står på och bakgrunden. Sen ser ju skarvarna i karossen alldelles för grova för att vara Ferrari-kvalitet. För att inte tala om däck och fälgar på den silverfärgade.


Håller med, också min första tanke. Asfalten ser t.ex. j-ligt grov ut...

mvh/Ragnar


Du menar stenen dom står på?
Men det väcker ändå habegär
Citera
Bilder o videos
Ferrari Enzo Roadster
1 besök senaste veckan (1632 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande