Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
HANS hjälmar
<<   1, 2
3591 besök totalt
kriller78
Mantorp
Här sen Jan 2007

Re:

[quote="oreo

Jag har pratat med SBF och enligt dem gäller inte viktregler / regler om öppen hjälm om man har HANS [/quote]

Så bra då var det klart.. Hoppas dom även kan skriva ner klara regler så man slipper fundera

Vinnare klass 5 MSLS 2011/2012
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006

Re:

kriller78 skrev:
[quote="oreo

Jag har pratat med SBF och enligt dem gäller inte viktregler / regler om öppen hjälm om man har HANS

Så bra då var det klart.. Hoppas dom även kan skriva ner klara regler så man slipper fundera [/quote]

Jag ringde i princip en gång i veckan när jag skulle köpa mitt system för att se ifall jag kunde få detta besked på papper. Ville ju inte köpa dyrt system för att sedan inte få köra med det... Joachim Hultgren upprepade dock flera gånger att ifall det var ngt problem med detta kunde man alltid be arrangörerna ringa honom för att få klartecken thumbs up

Här sen Jan 2007

Re:

r-2 skrev:
Tomas_Boden skrev:
Jag köpte via Finland både HANS skydd och hjälm för min formelbils racing för 11000 kr totalt!

Det där verkar intressantast hittills, har du mer info, fabrikat & typ? var?

Javisst! Jag köpte det på EMS karting i Finland. Nu tävlar jag bara i finska mästerskapen, så det underlättade på priset en tusenlapp iofs... Men sen fick jag det levererat till banan jag skulle till på säsongens första lopp. Nu, några månader senare har jag tyvärr blivit lite osams med försäljaren där!

Det är nämligen såhär att han tog betalt via faktura och allt dessa 11000 kr.... Sen fick han nån konstig grej att antyda att han sett fel på priset i sin katalog, och därför vill kräva mig på ytterligare 4000 kr Så passa er!! och detta trots att min betalning var färdig enligt faktura och överenskommelse....

Jag förstås står på mig mot detta, och han verkar ha givit upp nu med sina krav... Men det enda rimliga i en sådan här situation är ju att inte betala ut de extra pengarna han kräver, det var väl mer en vädjan att jag skulle betala mer... Dålig stil tycker jag thumbs down

Nu är det ju så att det kryllar av bra försäljare i Finland, där priserna generellt sett är mycket bättre än här i dyra Sverige....

Tomas

HANS hjälmar
<<   1, 2
3591 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande