| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Marcosen i GTR2002
|
650 besök totalt |
|
Marcosen i GTR2002
Är det någon som har nån uppfattning om hur pass väl beteendet i de olika bilarna i GTR2002 stämmer med det de ser ut som? Det är förstås ganska få av oss här som haft möjligheter att prova bilarna... Jag skulle vilja ha en vägbil som beter sig som Marcosen fast med lite senare varvstopp.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
|
Det enda jag vet angående bilarnas beteende och verklighet är att Doug Arnau som gett bilarna dess fysik och karaktär är en erfaren chassiebyggare och real life racer. Han fick tillgång till F12002 innan spelet fanns på marknaden och kunde göra en hel del ändringar i chassina jämfört med formel 1 bilarna. Alla bilar har den samma typ av hjulupphängningar i spelet som i verkligheten osv... Han har försökt få fram köregenskaper som är finns i deras verkiga motsvarighet. Om det stämmer? vette fan... Det är i varje fall stor skillnad på alla biltyper =)
Någon Italiensk Viper FIA GT förare testade spelet åt en datortidning. Han tyckte den största skillnaden mot verkligheten, förutom att det är i dator, var att bilen i spelet hade för lite grepp, om jag inte minns fel. //Micke _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
|
satte kompisen Fredrik Sundberg framför skärmen för ett tag sen, och eftersom han tävlat med en GT3R på Spa har han ju lite att jämföra med: Största skillnaden var att den verkliga bilen var lättare att sladda med, annars stämde motorkaraktär och bilen generella reaktioner rätt bra.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
![]() |
Racingsimulatorer
Marcosen i GTR2002
|
650 besök totalt |