Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
TURBO-åren i F1
4593 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har inte provat det än men det låter lovande med tanke på vad man lyckats göra för andra fantastiska "mod" med F12002 som grund:
-----------------------------------------------------------------------------
This will be a busy space over the next hours, christmas releases flying thick and fast in our forums... I'm gonna start out with the news of Team "Vintage Motors Inc." releasing their awaited mod for F1-2002 devoted to the Turbo F1 era spanning from 1984-88.

This is what the team promise in their release:
*24 highly detailed cars ranging from 1984-1988
*The best sounds ever in a MOD (thanks spoooooons!!!!!!!!)
*Almost frightening realistic physics
*Some updated visual effects, even some new ones
*New Driving school

Sounds pretty good yeah

http://www.m4driving.sm/checkeredflag/

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Från grabbarna som gjort moddet:

"This era featured massively powered cars wich were capable of reaching breathtaking speeds of up to 360 km/h. There was not too much downforce, No powersteering, No traction control, or any other modern gadget you can imagine. A sequential gearbox wasn't there until 1986(!) So these cars are pretty low tech indeed! These cars are a pretty handful to drive and for the beginning driver, this can be very, very frustrating indeed. Therefore we advise you to learn to drive these cars in driving school. There's a special trainer with less power and more friendly driving characteristics that should get you started a bit quicker. You'll learn how to drive without aids and keep the car on the track at speeds over 250/280 km/h. "

_________________
Magnus Thomé
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Det kanske kan vara värt att testa. Jag har aldrig varit intresserad av moderna F1 simulatorer, då jag inte tycker att de är särskilt roliga att köra.

Men om det stämmer som de skriver, att det är en handfull att hålla på banan osv.. så kan det ju vara riktigt skoj =)

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Varför inte ta med ända från -77 när Renault kom med sin första turbobil? Kallades för teapot (?) för att det rök så mycket från den.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Sörpan skrev:
Varför inte ta med ända från -77 när Renault kom med sin första turbobil? Kallades för teapot (?) för att det rök så mycket från den.
Det är tydligen ett 1977 modd på gång osså

_________________
Magnus Thomé
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Bara så där helt apprpå, är det någon som testat CART moddet till F12002?

Magnus, har du hört något nytt om hur det går för dem med skapandet av ringen till F12002? Det var länge sedan jag hörde något nu.

/MVH Micke

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Sörpan skrev:
Varför inte ta med ända från -77 när Renault kom med sin första turbobil? Kallades för teapot (?) för att det rök så mycket från den.


Mmm, att den sen drack soppa som en Ålandsbåt var det ingen direkt notis om på den tiden ! Då visste man knappt vad två-stops strategi var. Det fanns inte på världskartan !!
Nu för tiden kan de m.e.m. köra ett helt lopp utan att gå i depå.. Coulthard (Monaco -01) då han snuvade Schumi på segern genom att gå i depå med endast två varv kvar av 72.. Det är kallt beräknande och consistent driving !!!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



hehe... bara det att Schumi vann i monaco 2001....
(Du tänker på 2000)
Året innan bröt Schummi pga en brusten hjulupphängning i vänsterbak, pga avgassystemet legat emot och brännt sönder den. Då vann också Coulthard.

_________________
Kalle Larsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Micael Johannssen skrev:
Bara så där helt apprpå, är det någon som testat CART moddet till F12002?

Magnus, har du hört något nytt om hur det går för dem med skapandet av ringen till F12002? Det var länge sedan jag hörde något nu.

/MVH Micke
Dåligt med info (har inte snackat med Ian på länge...) men det låter som det rullar på så sakteliga:
http://www.simmods.com/forums/index.php?act=ST&f=27&t=8302

_________________
Magnus Thomé
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Ibland är det fan inte lätt att vänta. Jag har velat köra ringen, i datorn, med en Porsche GT3:a ända sedan jag spelade GPL för första gången... Jag vill visserligen köra ringen i verkligheten också, med är inte lika nära förestående- tror jag...

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Kalle Larsson skrev:
hehe... bara det att Schumi vann i monaco 2001....
(Du tänker på 2000)
Året innan bröt Schummi pga en brusten hjulupphängning i vänsterbak, pga avgassystemet legat emot och brännt sönder den. Då vann också Coulthard.


Asch sooo !!!! Var det så det var !?!?!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Kalle Larsson skrev:
Året innan bröt Schummi pga en brusten hjulupphängning i vänsterbak, pga avgassystemet legat emot och brännt sönder den.


Fanken, du har nog ännu mer rätt !!! Ferrari gick väl tillbaka igen att utveckla nya bärarmar i ny metallegering istället då även en testbil t.o.m. fattade eld av samma anledning strax efter på Fiarano ?? Rätta mig om jag har fel !!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Möjligt... dem ändrade iaf delarna under säsong.

_________________
Kalle Larsson
Citera
Fleece
Surahammar
Här sen Dec 2002
Inlägg: 31



Magnus Thomé skrev:
Jag har inte provat det än men det låter lovande med tanke på vad man lyckats göra för andra fantastiska "mod" med F12002 som grund:
-----------------------------------------------------------------------------
This will be a busy space over the next hours, christmas releases flying thick and fast in our forums... I'm gonna start out with the news of Team "Vintage Motors Inc." releasing their awaited mod for F1-2002 devoted to the Turbo F1 era spanning from 1984-88.

This is what the team promise in their release:
*24 highly detailed cars ranging from 1984-1988
*The best sounds ever in a MOD (thanks spoooooons!!!!!!!!)
*Almost frightening realistic physics
*Some updated visual effects, even some new ones
*New Driving school

Sounds pretty good yeah

http://www.m4driving.sm/checkeredflag/


Jag laddade ner och installerade modden, åhh jisses vad fränt det är... Rekomenderas starkt!!! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Kör med Getright eller något liknande "tankprogram" eftersom servern bryter hela tiden...

http://benchmarksims.com/benchmarksims/downloads/F1TurbOMod.exe
/Fleece

_________________
Varför banta, när det finns wastegate
/Andreas Lusth
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Fleece skrev:
Jag laddade ner och installerade modden, åhh jisses vad fränt det är... Rekomenderas starkt!!! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Kör med Getright eller något liknande "tankprogram" eftersom servern bryter hela tiden...

http://benchmarksims.com/benchmarksims/downloads/F1TurbOMod.exe
/Fleece


Hur många Mb är "filen" på ??

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Fleece
Surahammar
Här sen Dec 2002
Inlägg: 31



Hazze skrev:
Fleece skrev:
Jag laddade ner och installerade modden, åhh jisses vad fränt det är... Rekomenderas starkt!!! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Kör med Getright eller något liknande "tankprogram" eftersom servern bryter hela tiden...

http://benchmarksims.com/benchmarksims/downloads/F1TurbOMod.exe
/Fleece


Hur många Mb är "filen" på ??


Den är på 77,6 MB
/Fleece

_________________
Varför banta, när det finns wastegate
/Andreas Lusth
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Fleece skrev:
Hazze skrev:
Hur många Mb är "filen" på ??


Den är på 77,6 MB
/Fleece


Hmm, jag tänkte väl... Jag fick bara hem 18.3Mb !! >

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Racingsimulatorer
TURBO-åren i F1
4593 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande