Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Nascar - LateModel Asphalt oval Race Car -96. SÅLD ! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 11 besök senaste veckan (163203 totalt) |
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
finns det möjlighet att montera en pass-stol i denna skapelsen till framtida event? verkar svårt med avgasrören - men jag frågar _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Jänkares sätt att bygga rejsbilar är bara så köttigt och fränt...... smörjnipplar och hjulupphängningar man kan dunka in i mycket med innan dom viker......
Helfrän bil lycka till i fortsättningen Mvh _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Nej, det blir ingen passagerarstol i denna version. För mycket jobb.
Däcken är 11,5 x 23,5 x 16 och 14 x 27 x 16. Det motsvarar ca 255 och 355 . Men framdäcken är faktiskt bredare än vad märkningen säger... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag la tumstocken på däcken. Fram mäter slitbanan 310 mm. totalbredden är över 350mm. Bak är slitbanan över 400 mm.......och totalt över 450 mm.... Fälgarna är 10" fram och 12" bak. Men det är i minsta laget. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Nya framvagnsbalken färdig med fäste för styrväxel...och svetsad på plats.
Styrväxeln måste breddas. I sambamd med det...kommer jag att montera uniballs i stället för p-ändarna som sitter där nu. Nu har jag massor med plats för torrsumpspumpem...och hela tråget hamnar bakom balken . _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Ja...men det är ju ekonomin som får avgöra hur mycket tävlande det blir.
Annars får jag väl nöja mej med att köra onsdagsträningarna på Karlskoga.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Late Model har med karosstypen att göra, som jag har uppfattat det.
Bitarna trillar på plats. Men nu får jag nog ta en paus....och göra det jag borde göra.. Före: Efter: _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag fick lite tid över idag också..
Nu har jag äntligen fått karossen på plats....så bilen ser bra ut. det har varit ganska stora problem, eftersom vi var tvungna att vrida kasossen på chassit, för att kompensera för att vi rätat upp hjulvinklaran. Cirkentrack-bilar är minst sagt snett byggda.... Markfrigången är 100mm under chassit...och bara ett par cm under tröskler och front. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Upphängnin till kylarna och kylfläkter nästan klart. Återstår att ändra övre staget till kylaren, som inte blev snygt och att flytta fram oljekylet lite.
det börjar bli trångt i nosen nu... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag har inte funderat så mycket på det. Utan det är fläktarnas utformning och tillgängligtet som bestämmer. Jag plockade ett antal av dessa fläktar på skroten i Florida, tillsammans med med de fina oljekylare som sitter i fronten på Cadilac. Sitter en fläkt/bil....troligtvis för att höja verkningsgraden på ACn i tropiskt klimat. Dom blåser utav bara f*n Allt kommer att sitta i en tunnel, som tätar mot fronten.....och tillsammans med ett välventilerat motorrum kommer det att funka kanon. Att smågrejorna som vi fyller containerna med, på sluter, oftast är gratis....hjälper också en del.. Gratis är bra.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
formen på karossen är najs...så najs och det finns väl inte så många i svedala - förutom raktframbilar ? vad blir bilens "race"vikt ? _________________ Christer J-born en grå bil en oystergrå bil en röd bil en grå cykel en röd lådbil |
||
Vad jag vet...så är detta den enda MonteCarlon i Sverige.
Ang vikten ..så har jag ingen aning. Jag har inte kommit så långt att jag har kunnat väga den. Jag skulle gissa på 1050-1150kg...tom. Men jag gissade ju fel på Novan, med 400Kg.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Våra race- och banåkarbilar Nascar - LateModel Asphalt oval Race Car -96. SÅLD ! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 11 besök senaste veckan (163203 totalt) |