Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14 >> 6 besök senaste veckan (144926 totalt) |
En liten uppdatering då.
Fått de nya bromsarna och monterat dessa. Blir riktigt bra!!! Bilder kommer... Fram: Wilwood 140-9803-DR. (ersätter 140-7019) 13" lösa, ventilerade, hålborrade och slitsade skivor med aluminium bells. Röda 6kolvs ok. Bak: Wilwood 140-7144-DR. 12" ventilerade, hålborrade och slitsade skivor med integrerad parkeringsbroms (trumma). Röda 4kolvs ok. Stålomspunna bromsslangar. Wilwood 1 1/8" aluminium tandem bromscylinder + bromsjustering bak. Liknande dessa bromsar http://www.lateral-g.net/rupp/ _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Tog en sväng hem till päronen i Floda i fredags och åkte då igenom Stenkullen så...
Japp, Camaro RSR är ute och rullar igen. Inte helt komplett dock. Har fått på 18" fälgarna fram med Kumho r-däck 245-35-18" men bak rullar den med de gammla, torra 295-50-15". Skall ta ut hjulhusen inåt för att få plats med Kumho r-däcken i dimensionen 305-30-18" snarast! Bakfälgarna är breddade från 8" till 11" och ligger hemma lackade och klara. Testade de nya bromsarna och de funkar grymt! Kort kommer om någon vecka. Skall först ner till SwedenRock och fylla öronen med hårdrock _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Man tackar!! Fler, fräckare bilder kommer inom kort. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Jag var och SFRo-bisktigade min i torsdags, han som testade hade inte testat någon med så hög bromskraft tidigare. Nådde nästan 1G. själv höll jag på att åka ut genom vindrutan Janne |
||||
Gött änna!!! Ja, det återstår att se hur bra bromsarna tar. Tror jag fortfarande har lite luft kvar i systemet. Får lufta några gånger till. Hur går det på banåkarfronten, Janne? Blir det någon Pro-touring träff i sommar tro? Mikael _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Alltså, sväng/banracing-gammel-jänk e ju bara såååå cool. Vilken hårig bil.
Gratulerar till en mycket manlig bil! _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Tack än en gång för trevliga komentarer! Lovar att ladda upp lite nya bilder snarast! Mikael _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Så där ja! Äntligen fått tummen ur röven och fotat bilvraket efter att fått fälgarna breddade + nya däck samt tagit ut bakrehjulhusen inåt. Skall bara justera höjden på bilen...
_________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Kan bara instämma riktigt elak. EDIT: Tycker mig dock se att du satt skivorna på fel sida. De flesta tillverkare (så vida jag vet) säger att slitsarna ska gå från centrum på navet ut mot skivans kant sett ur skivans rotationsriktning. Spelar säkert ingen roll man jag tänkte att det är bäst att påpeka det iaf |
||||
Anledningen till det (har jag läst) är att gas och smuts ska transporteras bort från bromsen. Är de monterade som det ser ut på bilden (inåt) dras gasen in mot centrum på skivan och försvinner inte lika lätt.
Förövrigt sjukt snyggt med dessa fälgar! _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Har faktiskt monterat skivorna utefter Wilwoods anvisningar. Sitter små pilar på skivorna som anger rotations riktningen. Är dock USA grejer så man vet ju aldrig Tackar för övrigt för trevliga kommentarer _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Vet ej backspacen på fälgarna? Har en ca 40mm bolt-on spacer fram för att det skall funka. Men som det är nu tar det ej i någonstans . Har även kuggstångs-styrning som inte har lika tight svängradie som med snäcka. Mycket bättre kännsla med kuggstång dock. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
|
||||
Säger bara Camaro -68 Angående bromsarna så är dom rätt monterade, men jag trodde själv att det var fel först. Wilwood har av någon anledning spegelvänt slitsning och borrning jämfört med "vingarna" inuti skivorna. Skivorna skall ju fungera som en radialturbin/centrifugalpump, dvs. suga in luft i centrum på navet och blåsa ut den i periferin. edit: stavning MVH/ Simon _________________ Simon Marmander Busbil; Volvo 164 TURBO. 526Whp, 724WNm B30. (förra 164:an.. 644hk 808Nm volvo b30) |
||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14 >> 6 besök senaste veckan (144926 totalt) |