Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-08-16 VW-Audi Club Norwegen, Rudskogen, Norge.
1 besök senaste veckan (2271 totalt)
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Vi tog en tur till Norge i lördags för att köra lite bana och kolla på lite bilar, vi gjorde samma tur förra året och det var ju väldigt trevligt, så i år får det blir repris tänkte vi. Det var jag och 'Mika' som han både heter och kallar sig på rejsa som åkte, han körde sin Corrado 1,8t och jag tog Lupon.

En bit över 100 bilar var det som besiktigades under lördagen, så det var rätt stor uppslutning. Men körtid fanns det gott om och passen var rätt korta så det var inte så långa väntetider.

Det var en himla röra i depån idag, med bilar som skulle köra på banan och bilar som skulle ställas ut (stor utställning på söndagen) men den är ju rätt liten depån sett till hur mycket folk och bilar som kommer på banträffarna. Att det var 6-timmars tävling på hyrkarten nedanför depån gjorde väl att det var ännu mer folk där med.

Varken min eller Mikas bilar funkade så bra som dom har gjort, Mika fick kört helt pass sen ballade wastegatearmen ur och bilen laddade noll och ingenting. Min bil gick som den skulle men hade blivit begåvad med bromsskivor som var allt annat än raka och fina, hade nog samband med förra körningens drivknutshaveri då hela bilens vikt hängde på den varma bromsskivan mer eller mindre. Det kändes inte som att dom var så skeva när man testade hemma lite dagen innan, men väl på banan så var det nåt annat. Men det gick ju att köra, men inte med rätt attack.

En del bilder blev tagna, så här kommer det ett gäng!


Stöddiga puckar på TS A3:a.


Stöddig motor också.


En liten pärla.


Fina bilpriser i Norge.




Skumma fälgar.


Lite udda Caddy, men kanske inte från denna vinkeln.


Här hade det hänt grejer... Ingen aning om vad det var för en bakvagn, men det verkade vara bra för breisladd.


Så här såg det ut under locket, ingen aning om vad de är för en maskin, men det ser japanskt ut väl?


Gott om sleepers fanns det.


Den här Audi 80n gick ju rätt fint ett tag också, ett sånt gött ljud. Tyvärr började det rinna bensin över grenröret så det började brinna lite för honom, men det redde upp sig det med. Opraktiskt med grenrör under förgasarna som han sa, motorn var en 1,8L 8v med Corrado g60 topp som hade fått spridarhålen igenlagda.







Dom sitter verkligen långt fram de här motorerna, typ hela blocket framför axeln...







Snart dax för körning, dax att montera filmkameror mm.
God åtgång på plåten verkar det ha varit på denna bilen, få delar i samma färg.


Ett rs2 skåp som hade fått banta lite, verkade vara lite elstrul under dagen eller nåt, tur att bitarna är lättåtkompliga numera...












Tryckslangarna ville inte vara med hela passet tydligen. Polo Gti fanns det 5st av, har bara sett 3st totalt i Sverige, tydligen var skillnaden i pris lite större i Norge än i Sverige mellan Polo Gti'n (300 000nok) och Golf Gti'n (400 000nok)...












Norge måste väl vara det landet som har importerat flest 'åkafortAudisar', det är ju inte direkt glest mellan de olika S och RS modellerna...








4 dörrars, den rätta modellen. thumbs up


Men Pirellifälgar fanns det väl ändå inte till Porsche? Har dom fräst ut P:n i 'gullideckel' fälgar tro, ser nästan så ut i.a.f...


Golf Rallye.

Under tiden jag var ute och körde så tog Mika över kameran och fotade lite, här kommer lite bilder som han tog.


En del Scandinavian flick för att få denna vinkeln misstänker jag. Passat VR6.




Ut och slita på 22" friktionsdäcken lite.


Kul att man fick någon hyfsat jämnbördig att jaga vissa pass, dock nåågot mer effekt i Golfen (180hk), om det nu hjälpte.




Full sjögång in i 'langsvingen'.


TS hade en hel del bilar med, Audi i alla möjliga varianter.


Poppis färg.


Kom förbi Golfen till slut också.


Rökläggning...


Tjusigt Mika. thumbs up





Gick ju fint att hålla hela svängen runt.


Nog blev han väldigt konstnärlig i slutet Mika. thumbs up

Sen tog jag över kameran igen.


På eftermiddagen så började det dyka upp fler och fler utställningsbilar till morgondagens utställning.





Passaterna från den här årgången man ser på vägarna är ju lätträknade.




oettinger Golf med extra allt.





Mika sitter och drömmer om hyrkart, nån gång borde väl banan vara öppen när man är där.


Såå clean.


En till. Missade att ta bilder på Golfarna på banan.


Klart man ska ha med sig resurser för att ha biran kall...


Perfekt ekipage nästan ju...


...speciellt när det står en sån här på flaket. Polo Super 1600, 215k/190Nm på 1.6 liter.

Hittade en liten film också så ni får höra lite femma.

http://www.youtube.com/watch?v=Nl3rQ6rCuvk

Det var det hela.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Fina bilder som alltid!
Jädrans vad mycket fina Audisar de har i No....tror det får bli besök snart!!

_________________
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Caddyn sitter det BMW E30 bakvagn och Nissa 200SX motor i.

_________________
// Jani Hast
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
UR_TT skrev:
Fina bilder som alltid!
Jädrans vad mycket fina Audisar de har i No....tror det får bli besök snart!!

Tackar, tackar!
Jo det är är väldigt starkt VW-Audi intresse i Norge, det är också väldigt hög klass på bilarna mestadels, både de som kör och de som brukar stå i depån/utställningen. Ett besök kan klart rekommenderas på nån av banträffarna, medlemmar i de nordiska systerklubbarna behövde på denna träffen inte vara medlem i VACN för att få köra utan betalar bara träffavgiften precis som vanliga medlemmar gör, mycket körning för pengarna. thumbs up

Ni har inga samträffar med norrmännen eller? Vet ju att det är nån av de svenska Audiklubbarna som brukar vara med på VACN's vinterträff i Funäsdalen eller vart det var, dom ville få med oss dit men det är nog roligare om man har bil som lämpar sig för vinterövningar bättre än den jag har.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Jani Hast skrev:
Caddyn sitter det BMW E30 bakvagn och Nissa 200SX motor i.
Misstänkte att du hade kläm på vad det satt för grejer på den bilen.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Gaute
Hamar Norge
Här sen Jan 2009
Inlägg: 14



Koselig å höre dere trivdes i Norge:)

Jeg var også der, husker den röde Lupoèn:D


_________________
Gaute Hagen 9.34,5 BTG Audi A3 Sportback 1.9TDI 23 runder på Ringen:)
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Härliga bilder och skön berättelse Peter! Klart man längtar till årets bansäsong nu

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Ronnback
Sollefteå
Här sen Dec 2006
Inlägg: 251



jag undrar vaför det är 2st ventiler på Enkei fälgen på bild 6???

_________________
Andreas Rönnbäck
"sport eller komfort"
Citera
Eftersnack
2008-08-16 VW-Audi Club Norwegen, Rudskogen, Norge.
1 besök senaste veckan (2271 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande