Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
AMS Trackday 20 sept
1218 besök totalt
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008

Trådstartare
AMS Trackday 20 sept

Hej! Har anmält mig till min första banträff.
Auto Motor & Sports Track day 20 september. Hur brukar dom träffarna vara? Börjar bli lite nervös... Det verkar välordnat. Att köra utan försäkring känns ju olustigt och sen är bakdäcken riktigt dåliga. Tänkte köra slut på dom där men om det regnar blir bilen (Porsche 996) okörbar.
Ska man se till att byta däcken innan tycker ni?

Här sen Maj 2004

Byta. Jag var i samma situation innan Rejsa Sturup-träffen, ångrar inte mitt val att byta innan .
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008

Trådstartare
Mmm, kostar en slant. Ca 5200 kr/per däck om jag väljer Pirelli. Yokahama kunde jag få för 4200 kr/däck. Är det marknadsmässigt, eller har ni tips på någon billigare firma i Stockholmsområdet?

Linköping
Här sen Apr 2004

Re:

Mr C skrev:
Mmm, kostar en slant. Ca 5200 kr/per däck om jag väljer Pirelli. Yokahama kunde jag få för 4200 kr/däck. Är det marknadsmässigt, eller har ni tips på någon billigare firma i Stockholmsområdet?

Storlek?

Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008

Trådstartare
Dimensionen är 265/35-18 eller möjligtvis 265/30-18. Minns inte riktigt.

Linköping
Här sen Apr 2004

PM skickat!

Petter

Här sen Mar 2003

Kolla på däck tex här http://www.gummihuset.se/ dom har bridgestone och michelin däck i dom dimensionerna för ca 2000:- st, är ju en viss skillnad
Salu Ansvar försäkrar även bankörning så det är ett vettigt alternativ om man ska köra bana.

Första gången på bana och nervös som du säger så verkar det nästan dumt att komma med bakdäck som är slut
Lycka till och ha det så skoj på banan, efter det kommer du att vara biten Då rekomenderar jag r-däck för roligare körning samt bättre däckekonomi

AMS Trackday 20 sept
1218 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande