Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-09-08 Sviestad
1, 2   >>
6101 besök totalt
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006


Trådstartare
Några bilder från ett lätt fuktat Sviestad.



















_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Bra bilder thumbs up

Var roligt idag, inte så mycket folk så man fick köra så mycket mer än sist jag var med

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Kul som fan var det. Tack för att vi fick vara med och köra. Lurigt när det var halvhalt:)

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006


Trådstartare
Nåt är knas med bilduppladdningssystemet, de 6 första bilderna skrevs över, laddar om...

Edit: När jag laddade upp nya bilder till bmwtråden så hamnade dom här och sviestadbilderna där. Använde iofs samma namn på lokal disk (sviestad20080908/01.jpg och mantorp20080907/01.jpg osv.). Fick döpa om filerna på lokal disk och ladda up igen.

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Speedsterspeed
Spånga
Här sen Aug 2006
Inlägg: 184



BOFH skrev:
Nåt är knas med bilduppladdningssystemet, de 6 första bilderna skrevs över, laddar om...

Edit: När jag laddade upp nya bilder till bmwtråden så hamnade dom här och sviestadbilderna där. Använde iofs samma namn på lokal disk (sviestad20080908/01.jpg och mantorp20080907/01.jpg osv.). Fick döpa om filerna på lokal disk och ladda up igen.


Tack för bilderna! thumbs up
Alltid lika roligt att få se bilarna på banan..

_________________
Mikael Ankler
Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002
Citera
Christopher Thunman
Trosa
Här sen Apr 2004
Inlägg: 81



Riktigt kul och lagom med bilar. Första gången på bana med Volvon och det gick över förväntan även om jag tog det väldigt försiktigt med bruksbilen.

Tack för ett bra event, som alltid på Sviestad

_________________


Nuvarande:
Volvo S60R (370 hk)
Tidigare:
327 -89 TURBO (750 hk)
M3 -88 TURBO (450 hk)
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006


Trådstartare
Christopher Thunman skrev:
Riktigt kul och lagom med bilar. Första gången på bana med Volvon och det gick över förväntan även om jag tog det väldigt försiktigt med bruksbilen.

Hur funkade bromsarna? Blev det någon fading?

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Jimmy (T39m)
Åkersberga
Här sen Aug 2005
Inlägg: 235



Tack för igår!
Det var skoj att få komma ut och känna på BMW:n, trots ett lite större äventyr i gräset....
Ber om ursäkt ifall jag var ivägen för någon.

om nån har bilder på min bil så får ni gärna skicka dom då det alltid är kul att ha (oavsett kvalité)

På återseende!

/ Mvh Jimmy - Lila E36:a

_________________
Jimmy Jurlestam
Åker: 328 E36
E36 2.0 under uppbyggnad
Citera
shinyhead
Linköping
Här sen Maj 2008
Inlägg: 35



BOFH skrev:
Hur funkade bromsarna? Blev det någon fading?

Ja några bromsar borde tröttnat om man kollar bilderna.
Corvettens bromsar kastade gnistregn, lyckades få en skaplig bild på det. Såg lite märkligt ut

För egen del blev det inget kört då en kylarslang sprang läck på väg till Sviestad










Fler bilder här ----> http://picasaweb.google.com/axelsson1974/20080908ProvaPBanKaSviestad#
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5531



Tyckte väl att det luktade brända bromsbelägg om en del bilar. Sviestad är nog den bana som ställer störst krav på bromskylning enligt min erfarenhet. Imponerande att inte fler bilar drabbas av fading och elände när skivorna lyser så där vackert.

Bromsen är fartens fiende ...

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Viom
Uppsala
Här sen Sep 2008
Inlägg: 9



Riktigt trevligt igår. Andra gången på bana med bilen för min del och lyckades köra slut på beläggen helt så kvällen slutade lite tidigare än väntat tyvärr.. Kul med så mycke körtid. / Henke

_________________
Henrik Andersson
Mitsubishi EVO VIII
Citera
Christopher Thunman
Trosa
Här sen Apr 2004
Inlägg: 81



BOFH skrev:
Christopher Thunman skrev:
Riktigt kul och lagom med bilar. Första gången på bana med Volvon och det gick över förväntan även om jag tog det väldigt försiktigt med bruksbilen.

Hur funkade bromsarna? Blev det någon fading?


Inga tendenser till fading. Dock körde jag väldigt lugnt.

_________________


Nuvarande:
Volvo S60R (370 hk)
Tidigare:
327 -89 TURBO (750 hk)
M3 -88 TURBO (450 hk)
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Jimmy (T39m) skrev:
Tack för igår!
Det var skoj att få komma ut och känna på BMW:n, trots ett lite större äventyr i gräset....
Ber om ursäkt ifall jag var ivägen för någon.

om nån har bilder på min bil så får ni gärna skicka dom då det alltid är kul att ha (oavsett kvalité)

På återseende!

/ Mvh Jimmy - Lila E36:a


Gick det sönder något? Såg lite läskigt ut

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003
Inlägg: 318



En riktigt toppenkväll blev det och trots ett lite fuktigt väder måste man väl ändå säga att vi hade tur då regnet stog som spön i backen både på dit och hemvägen!

Sen så är det väl läge att be om ursäkt till 2fast4u i Spontonen som fick göra en riktig undanmaöver vid start och mål bara för att jag inte uppmärksammade honom i backspegeln. Din puls måste höjts en aning från vad jag har fått återberättat

(I silvriga speedstern)

_________________
MVH Björn Klang
Alfa Romeo GTV - 85
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5531



Björn Klang skrev:
... en massa saker ...


Ingen fara, kallingarna behövde inte bytas i alla fall.

Generell kommentar man kan ge till de som blir ikappkörda är att ligga kvar i det spår man har, gör inga plötsliga manövrer till andra bankanten. Vill man underlätta omkörningen så är det bättre (om det behövs) att lätta lite på gasen.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Christopher Thunman
Trosa
Här sen Apr 2004
Inlägg: 81



2fast4u skrev:
Björn Klang skrev:
... en massa saker ...


Ingen fara, kallingarna behövde inte bytas i alla fall.

Generell kommentar man kan ge till de som blir ikappkörda är att ligga kvar i det spår man har, gör inga plötsliga manövrer till andra bankanten. Vill man underlätta omkörningen så är det bättre (om det behövs) att lätta lite på gasen.


Jag förstår vad du säger men till allas försvar måste sägas att din bil syns väldigt dåligt när det är lite skymning. En bättre uppsättning lyse skulle vara en fördel. Jag var väldigt uppmärksam bakåt men missade ändå dig vid ett tillfälle.

Din bil är avsevärt snabbare än de flesta där ute och många är oerfarna så alla behöver vara vaksamma.

_________________


Nuvarande:
Volvo S60R (370 hk)
Tidigare:
327 -89 TURBO (750 hk)
M3 -88 TURBO (450 hk)
Citera
Jimmy (T39m)
Åkersberga
Här sen Aug 2005
Inlägg: 235



Qvarnis skrev:
Jimmy (T39m) skrev:
Tack för igår!
Det var skoj att få komma ut och känna på BMW:n, trots ett lite större äventyr i gräset....
Ber om ursäkt ifall jag var ivägen för någon.

om nån har bilder på min bil så får ni gärna skicka dom då det alltid är kul att ha (oavsett kvalité)

På återseende!

/ Mvh Jimmy - Lila E36:a


Gick det sönder något? Såg lite läskigt ut


Kändes ganska odramatiskt som tur var, vart mest orolig när jag närmade mig den stora vallen....
Jo lite plast gick sönder (innerskärmar, fästen mm) men det var ju inte värre än att det gick att fortsätta Så ny plast i vinter.
Ber om ursäkt när jag skulle ta mig ut igen om jag var ivägen för dig.

/ Mvh Jimmy

_________________
Jimmy Jurlestam
Åker: 328 E36
E36 2.0 under uppbyggnad
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



jag var där och kollade,hade tänkt att köra då det var strålande solsken hemma kl16 sedan fegade jag ur när man såg hur dåligt vädret var, så jag nöjde mig med att se dom som körde. Som en dålig ursäkt kör jag med bara en coilover fram då den andra har skurit kan jag inte justera in den till mina nya övre fästen, och stötdämparen på vsidan har gjort sitt..men ni som körde fick mycket körtid då inte många vågat sig dit...

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Den gick bra din lilla låga svarta faran! Trängdes lite med dig när jag testade den vita monsterBMWn men det var ju kört att hänga på:) Tog du några tider för det ser fort ut? Vi åkte 1.05.0 med GT2an.

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5531



Jaha det var med dig jag tampades. Råkade ut för en fånig grej i utgången ur rondellen då du kom upp jämsides. Sladden från den nya displayen i ratten hängde lite tokigt (provmonterad bara för att se om jag gillar positionen) och lyckades fånga upp strömbrytaren och stänga av tändningen. Det blev som lite dålig gasrespons innan jag kom på vad som hänt...

1.05.38 var det snabbaste jag klämde till med. Kall och fuktig bana är inte idealt när man är så lätt. Tog massor av varv innan jag hade ordentlig värme i däcken och det började bita i ordentligt. Hörde att du varit snabbare med GT2an vilket irriterade mig enormt, men då hade det börjat bli mörkt och var inte läge för några nya hjältedåd. >

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1431



ove>> Även jag kände att jag var lite i vägen för dig ut på start- och målrakan. Dessvärre berodde det på att treans drev i min låda inte längre kände för att vara med, så jag rullade av banan så fort jag kunde. Annars brukar jag försöka lämna plats när din raket dyker upp i backspegeln.

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
Eftersnack
2008-09-08 Sviestad
1, 2   >>
6101 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande