Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 6661 besök totalt |
Tjenis!
Tack för possitiva komentater! Har precis lagt upp "del2" med Mats i passagerarstolen. Hans långa ben hjälper till med G-mätningen i den andra filmen ![]() Körde dock bara några varv pga bältet i passagerar stolen var feldraget, Mats var tvungen att spänna det hela tiden ![]() _________________ Henric månsson SPVM Roadsport A Westfield SEIW 1.9 -98 |
_________________ Fredrik Reichel |
Henric,
Var kan man få veta mer om din bil? Vore ochså kul att veta hur du lyckas köra sådana spårval i idioten och velodromen. Väl utprovat ser det ut som och att bilen inte bryr sig ett dugg om att du snävar som du gör. Mycket intressant. oj vad jag längtar efter att få till mycket körtid och öva.....enda riktiga sättet att lära sig, sägs det. Jo en sak till, vad har du filmat med för utrustning? _________________ Fredrik Reichel |
Hejsan Fredrik!
Har inte lagt upp en biltråd här än, (det kommer nog) Det finns där emot en på Westfield forumet. Du måste visserligen registrera dig där för att få tillgång till Projekt-trådarna. http://www.eliasson.cc/forum/ Sen med spårval i idioten, när jag kommer upp över "knycken" upp mot hårnålen så går jag på rakt fram längs med högersidan och håller innerspår hela vägen runt.(kan väl säga att jag offrar hårnålen) Ett annat spår upp till idioten är , när man kört över "knycken" gå nästan ut till vänstra bankanten och sen ta ett sent apex, vid brunnen typ. Efter hårnålen håller jag mig ute höger bankant, tidigt apex, sen långt ut till höger bankant. Får man till den svängen då går det häftigt fort ![]() Sen efter vänstersvängen när man ligger ute på högerkanten så försöker jag få tillbaka bilen så långt till vänster så möjligt, ungefär till mitten av banan hinner man med innan det är dax att svänga höger i "kvällsposten svängen". (Jag missade det apexet flera gånger på filmen, det är lite trixit för det apexet syns inte förren man är där ![]() Sen över till vänstersidan och tangera curbsen, därefter en rak linje ner mot curbsen på högersidan nere i Liton. Fördelen med ett rakt men tajt spår ner i Liton är att jag kan bromsa rättså hårt, för att jag har bilen rakt fram. Hoppas du förstod vad jag skrev ![]() Sen är det som du skriver, man måste köra mycket för att bli snabb (de flesta av oss iallafall ![]() Jag har själv inte kört på knutstorp sen 2003, så visst är jag ringrostig. Jag köpte en bullet cam ifrån http://www.rfconcepts.co.uk/colour-b och har kopplat den till en Sony DCR-HC96 med AV ingång. Köpte även en fjärrkontroll ifrån http://www.scandinavianphoto.se/prod Tack vare den kontrollen så kan man gömma undan DV-videokameran ifrån fukt och stötar. _________________ Henric månsson SPVM Roadsport A Westfield SEIW 1.9 -98 |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 6661 besök totalt |