Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-09-14 PCS Mantorp | 1, 2 >> 6249 besök totalt |
Det har varit rysligt lite snack och bilder ifrån PCS körningar i år. Men eftersom jag nu var bänkad vid sidan av banan (as usual...) fick det bli en del fotande. Kommer nog bli ett hundratal bilder innan jag är klar, och Dan Winberg hade visst en del att komma med han också.
(En liten varning bara: jag börjar bli rejält trött på alla som vill se bilder på sig själva men aldrig tar sig tid att ställa sig vid sidan av och fota några andra. begäran om bilder på sig själv innan jag är klar innebär bojkott ifrån min sida. har jag en bild eller flera på dig så kommer den när det kommer ) Det här var ifrån Lugn och Fin-gruppen. Funkade det? Näää... Max attack och hårt på bromsarna låååångt in i kurvan. Det var nog mer stabilitetskontrollen än skickligheten som höll bilen kvar på banan. Ingen vanlig gäst på banträffarna antar jag. Måste ha varit turbo i den, för kompisen hade problem rakt fram i sin 964 RS. Brett gick det. Ibland... Lite lagom attack över curbsen. Säg hej till Supramannen. okey Patrik, jag förlåter dig. Men det är bara för att det är du och Cedric som håller 924-fanan högt. Inte mycket luft under spoilern där inte... Snygg färgkombo Ruskigt rapp instruktörs-Turbo och så var det dags för Top Gear... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
_________________ Anders Bronäs www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin. |
||||||
|
||||||
Kan ju passa på att framhäva 924a ännu lite till då med filmen som Cédric lagt upp på Youtube och som är filmat innifrån min bil under sista R2 passet:
http://www.youtube.com/watch?v=Z6Vw0 Det som låter illa vid inbromsningarna är kraftiga vibrationer pga dålig skivor (troligtvis)... behöver årtgärdas! |
||||||
Helt rätt. Gäller givetvis inte enbart PCS utan alla eftersnackstrådar _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Förstår irritationen över bromsarna, men för oss tittare är det ju utmärkt då vi får en klar bild över bromspunkter.
Egentligen borde man ha en liten röd lampa på instrumentpanelen, kopplad till bromsljuset, som syns ifrån kameran, så man ser vart man börjar fega ur. Man kanske t.o.m. kan göra något liknande på gasen... Med ökande ljus beroende på hur hårt man gasar _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Ja på gott och på ont kan jag inte dölja mina bromspunkter på den videon...
Har för mig att Easec (Mats) har/hade en sådan lampa (för bromsen alltså) i sin 944a. Det är en utmärkt idé och mycket praktiskt för analys av bromspunkter via video. Det är ju inte alls svårt att ansluta en röd med kablar till bromsljusen. En idé att förvalta alltså! Själv behöver jag först och främst ordna videokamera i bilen, den som filmade denna rulle är ju Cédrics som han var vänlig att låna ut ett pass. |
||||||
Det är lite löjligt egentligen. Lika länge som jag har hållt på med banåka har jag jobbat hos en hemelektronik-grossist. Har jag en fräck och bra kamera som spelar in allt jag kör? Nääää, inte en meter film har jag innifrån min egna bil. Kamerafäste står (tillsammans med 28 andra punkter ) på min att göra-lista, och kamera får jag väl önska mig i julklapp.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Något sådant här?: http://forums.pelicanparts.com/showt _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||||
Typ en sådan: _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Då fick vi detta bekräftat!
|
||||||
Vanligtvis brukar han ha en fd rallycross 2.8 dubbelturbo i DP bilen, men nu var det en vanlig 3.0 eller 3.2 vad han sa. Vad "vanlig" är framgår inte 944an är ingen turbo utan en vanlig S2, snabb är han i den!! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Åh fanken, då får nog Janne ge "svarten" en rejäl service då, för det var han som hade problem att hänga med.
Är du i garaget torsdag? Skall försöka komma runt med bilderna (som blev bra) brända på skiva då... Om jag kommer ihåg det _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Jo jag vet att du har bromsljus synligt, Mats. Men i min tråd kör ägaren med tre extra gröna dioder för olika lägen på gaspedalen också. Bilder finns på sidan två i tråden. _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||||
Svarten har gått långt, den kändes tydligen klart mindre rapp än Peders bil (enligt Peder), men den är å andra sidan 100kg lättare. DP bilen är det mycket plast på så den är nog inte tung heller. Självklart är jag i garaget på torsdag. Kom gärna ut med bilderna om du kan! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Lite på glid Jag vet, Håkan syntes nyss. Men jag är ju partisk, det är ju en Kalmarbil Hur sen Pajje gjorde för att hänga med i baksuget vet jag inte då han (väl?) kör i klassen under. På glid, del 2 Del tre. Av min polare Douglas förtjusta kvidanden förstod jag att det gick ännu bredare emellanåt, men då hade jag givetvis kameran riktad åt ett annat håll... och så avslutar vi morgonpasset med en liten glidserie. Så, nu får ni klara er till i kväll. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Tjena grabbar. DP hasse här. Jovisst är min DP ganska lätt 1260kg tom. ganska bra med tanke på att det sitter gjutgärnsbromsar på den samt en massa lull lull. annars en bekväm bil med 4 växlad 930 låda. Mantorp runt på 2 växlar, reservmotorn som sitter i är äldre än bilen men har hygglig knuff för sin ålder. _________________ Hans Lundström |
||||||
Eftersnack 2008-09-14 PCS Mantorp | 1, 2 >> 6249 besök totalt |