Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2475 besök totalt |
Stol, Ratt och pedaler till PC? (GTR EVOlution)
Ja, jag vann ju GTR Evolution. Stort tack Magnus, Rejsa och Simbin! Ska kanske inleda med att säga att jag sökte, men till min förvåning inte riktigt hittade något bra svar. Har en PC som jag tänkte sätta på prov när mitt GTR Evo dyker upp. Grafikkortet är på 1Gb och har väntat på att få jobba! (yeah right) Jag har 2 alternativ för att titta på spelet: projektor (mest troligt) eller 47" LCD FHD. Vad ska jag satsa på för ratt och pedaler? Är det G25 som gäller? Behöver jag racingstol, typ racingseat? Annat jag ska tänka på? Vart ska jag handla? Ang. budget så är jag beredd att lägga de slantar som G25 och racingseat kostar, men kanske finns det lika bra alternativ billigare? Jag har även en PS3 kopplad till TV:n, så det vore bra om man kunde använda kontrollern till både PC och PS3. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Re: Stol, Ratt och pedaler till PC? (GTR EVOlution)
Jepp, svårslaget i vettig prisnivå ![]() Har haft min sen de släpptes i Sverige och är fortfarande supernöjd. _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Kombinationen playseat och G25 är en trevlig lösning om du inte vill bygga ihop något själv.
Då har du ratt ställning,stol och allt, där finns även tilllvalet med hålalre för vxlspaken från G25 Har provsuttit och det kändes helt ok, dock inte testat det tyvärr. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jag sålde min G25 till förmån för min Fanatec 911 Turbo ratt. Helt klart värt prisskillnaden. Playseat har jag haft både originalet och evolution. Är du som en själv inte händig och kan bygga själv så är det ett okej alternativ. Evolution klarar av g25an rätt bra men du kan inte uppgradera pedalerna och kan inte använda nixim progressive brake mod på G25 pedalerna då den flexar på tok för mycket och inte klarar av bromstrycket helt enkelt. Vinylen gör en blöt i svett efter ett par timmar och rattplattan har en del svårt att få att fästa riktigt ordentligt. Men brukar gå att fixa med extra washers eller i sista hand svetsning. Dock är det praktiskt kunna ändra rattvinkel om du kör olika rattar.
Hur den fungerar med 911 turbo ratten med dess betydligt starkare force feedback vet jag inte riktigt. Gällande H-shiftern så köp INTE det tillägget om du nu skaffar en evolution. Det sitter på tok för lågt och dåligt till jag fick använda ett blombord i stället. Då är nog faktiskt det bättre att som med 911 ratten ha växelspakarna vid sidan av även om den lösningen inte är klockren. Gällande H-shiftern fann den totalt värdelös på G25an. Sekventiella växelspaken fungerar rakt av inte du trycker ned på den ibland och då vägrar den växla. Ingen känsla heller ska dock finnas mods som ska göra den bättre. DFPns sekventiella är faktiskt 10 resor bättre än G25ans. H-shiftern fungerar det är svårt att få in fel växel men ingen känsla och långsam tyvärr. om vi tar pedalerna det är här G25an faktiskt känns riktigt bra. De är bra byggda väldigt lätta att modda och med nixim progressive brake mod får du riktigt bra känsla med bromspedalen. Här är de något vassare än 911 pedalerna definitivt. Åh andra sidan så har fanatec annonserat nya pedaler till dem tillsammans med ny fästanordning för ratt/växelspakar och annat men allt det här kostar ju extra givetvis. PS 3 stödet ska vara samma men då jag nyss skaffat PS 3 och inte kört G25an så kan jag inte uttala mig riktigt. Gå in på gtplanet.com/forum kanske och hör efter. 911 ratten har OSD så du kan ändra ffb styrka, styrgrader etc direkt i spelet ![]() _________________ Pär Öqvist |
||
Den här riggen ser bättre ut även om det är en playseat kopia till stora delar http://www.gtplanet.net/forum/showth
_________________ Pär Öqvist |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2475 besök totalt |