Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-09-25 SVKG Höstrusk, Falkenberg
1, 2   >>
6108 besök totalt
sewi
hjärnarp
Här sen Sep 2008
Inlägg: 9


Trådstartare
Måste säga att det var riktigt kul att köra på bana idag och jag kommer göra om det. JAG LOVAR Mina horn växte och jag körde om flera stycken killar vilket var ett plus i kanten. För att identifiera mig själv körde jag en BMW 325 E30 kombi röd fast bara sista passet av lugna racet för jag delade bil med två andra killar.
Nog pratat om mig, här kommer lite bilder jag tog och hoppas ni gillar det för detta kommer ta tid....... Att några bilder är oskarpa är heelt ert eget fel för ni kör så fort att det var svårt att få er mitt i bilden och var därför tvungen att beskära bilderna lite haha
...Enjoy

[b]Vill även tacka de två pojkar som är ägare till bilen. De vet att jag älskar att köra och gav mig möjligheten att prova idag. TACK SÅ J*VLA mycket



































































Där har ni mig


>



och här på sista bilden har ni mig

_________________
Sandra Axeldahl
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144



Håller med kanon kul att få köra, hade mycket roligt. Mina nya coilovers funkade kanon, golfen gick kanon bra. Enda riktigt tråkiga var att Emil Löveryd hade sådan otur med sin phantom.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Trevligt att åka på bilträff trots att bilen stod kvar på jobbet. Suveränt väder, trevligt folk och roliga bilar att kika på som alltid, kanon! thumbs up Fick stått som flaggvakt på första posteringen nån timme och jag får säga att det var hyggligt att skicka med flaggvakterna matsäck, det har jag aldrig varit med om förut. thumbs up Fick använt gulflaggan en gång när jag stod där, sen hände det dock lite tråkigheter på samma ställe med Löveryds räser som började brinna.

sewi: Vilken bil körde du?

Tog massa bilder idag, lägger upp några smakprov här, men resten kommer upp nån annan dag här i tråden.










_________________
Peter Karlsson
Citera
sewi
hjärnarp
Här sen Sep 2008
Inlägg: 9


Trådstartare
Riktigt fina bilder Det står längst upp vilken bil jag körde. BMW E30 325


[quote="Barbapappa"]Trevligt att åka på bilträff trots att bilen stod kvar på jobbet. Suveränt väder, trevligt folk och roliga bilar att kika på som alltid, kanon! thumbs up Fick stått som flaggvakt på första posteringen nån timme och jag får säga att det var hyggligt att skicka med flaggvakterna matsäck, det har jag aldrig varit med om förut. thumbs up Fick använt gulflaggan en gång när jag stod där, sen hände det dock lite tråkigheter på samma ställe med Löveryds räser som började brinna.

sewi: Vilken bil körde du?

Tog massa bilder idag, lägger upp några smakprov här, men resten kommer upp nån annan dag här i tråden.

_________________
Sandra Axeldahl
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19493



Tacka till alla deltagare för en i huvudsak mycket trevlig kväll. Endast en liten avåkning och ett olje/vattenspår.

Att det sen blev lite stressigt på slutet går inte att komma ifrån, tack till alla som hjälpte till och speciellt till FMK och Falkenbergs brandkår.

Angående bildena på Emils brinnande Phantom kan jag direkt säga att Emil inte har något emot bilderna och när bilderna är tagna så är det nog ca 30kg Pulver vi använt kontinuerligt för att hålla lågorna i schack i väntan på bättre doningar (och fler pulversläckare det gick väl åt 50kg pulver totalt). FMK hämtade ett par skumsläckare och det slog ner branden rejält på slutet. När brandkåren kom var det endast eftersläckning med vatten som gällde.

Hade allt varit perfekt så hade det kanske räckt med 20kg pulver och två skumsläckare för att släcka i tidigt skede.

En Clubman har problemet att allt är inneslutet med hel botten etc. När tanken smält så är det en bensinbrand i sittbrunnen som innan du får tag på skum måste fördröjas så gott det går. Och även när det är släckt så kan det ändå blossa upp igen innan allt svalnat (vatten är jättebra till det).

När jag kom hem så låg Demon-Tweeks katalogen lämnad uppslagen på släcksystem... Men ett sånt är ju endast fördröjande, om man inte upptäcker brand väldigt tidigt.

Nu tar jag semester från arrangerandet tills våren med Vårruset i senare halvan av April, fler släckare och Rescue (så nån fokuserar enbart på dessa bitarna) hade inte skadat, men vi får se om lämpligt format kan bli lika trevligt som körningen ändå verkade vara för deltagarna.

Lämplig Titel på tråden är nog:
2008-09-25, SVKG Höstrusk, Falkenberg

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173



till er som gjorde det möjligt att ha så här kul utan att betala
någon form av straffskatt.. trist med Emils bil dock

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



Inte första gången den där brinner väl? (får fråga gamla ägaren)

Ser inte fram emot att ha den stående brevid min i garaget dock, stinker väl som en kemikaliebrand antar jag.

Emil är ok, lite bränd på ena handen tydligen.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19493



MaZ skrev:
Inte första gången den där brinner väl? (får fråga gamla ägaren)

Ser inte fram emot att ha den stående brevid min i garaget dock, stinker väl som en kemikaliebrand antar jag.

Emil är ok, lite bränd på ena handen tydligen.
Nä, den har brunnit för Johan också. Systerbilen brann upp rejält på Mantorp i försommar.
Det var ju lite kusligt att jag pratade om det med Johan innan vi sprakade igång på eftermiddan...

Den luktade lite sött och fränt, kan bli lagom skoj i en mindre ventilerat utrymme....

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tack för en kanon kväll Niklas &Co , fick kört 4 pass och det är jag nöjd med .Härlig avslutning på banåka året nu ska jag besiktiga bilen på måndag och sedan ställer jag av den .
Tråkigt med branden bara

_________________

--VVTS--
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Först av allt, TACK för en mkt kul körning!
Angående branden så är det väl Murphy's lag som verka gälla, bara att ta lärdom i framtiden.
"Min" fotograf hade nog lite problem att få till den rätta skärpan tyvärr, men ett endaste kort blev det iallafall.

Som av en händelse ( ) råkade det bli på min bil i täten med några förmodligen snart frånåkta porschebilar i släptåg)..


_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Mattepat
Saxtorp
Här sen Jul 2008
Inlägg: 224



Jag vill också tacka för en mycket trevlig träff!
För att klargöra lite så var vi 3 chaffisar på min och Frans BMW 325 E30 Touring, varav då det är min flickvän som lagt upp bilderna.

Trist utfall för den brinnande bilen som sagt, sånt man knappt tror kan hända. men det får en att tänka till lite i varje fall.

På det stora hela många thumbs up thumbs up

_________________
Mattias olefeldt
Team Blyfot
Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72



Tack till alla för en jättetrevlig dag !!

Det blev ju väldigt stressat att komma ner till Falkenberg eftersom avgassysytemet åkte ner helt på förmiddagen när jag skulle köra upp på liften, plus att det fanns en del jobb kvar på vita BMW:n...
Men, men... alla bilar blev väl besiktigat i tid så ni hann ut på banan och själv blev det några lungna varv runt banan..

Nu är det dags att ställa in lilla blåa bilen inför vintern och ser över den, ev. motorbyte till 16v, fast skall man verkligen börja modifiera en gammal original Zender Scirocco...?? Det fattas ju en del hästkrafter i denna bilen idag... men det år ett kyultig gammal original bil.

Syns till Vårruset Anne (Besiktnings-tjejen)... Hoppas på några trevliga bilder från dig, Barbapappa!

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Chris Ter

Här sen Jul 2004
Inlägg: 291

Namndispens
Namndispens

Tack för ett bra arr. & fint väder thumbs up
Kul blanding på bilar..
Hoppas på en repris nästa år .

Undrar om någon har bilder på min svarta 996 C2, XFR..körde i lugna passet så borde bli bra skärpa på bilderna

_________________
Chris Ter
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jo fler bilder kommer, jag lovar, tror jag har bilder på ganska många bilar.

För den körsugne som vill beta av Kinnekulle innan bilen ställs undan för vintern så finns det tillfälle i morgon när gtiklubben & Opel sport club kör, sista träffen för året brukar det vara okej med alla bilmärken. Ni kan läsa mer här på förstasidan: www.gtiklubben.nu

_________________
Peter Karlsson
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Christer H skrev:
Tack för ett bra arr. & fint väder thumbs up
Kul blanding på bilar..
Hoppas på en repris nästa år .

Undrar om någon har bilder på min svarta 996 C2, XFR..körde i lugna passet så borde bli bra skärpa på bilderna


Ska se om jag har några fler....


_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Som alltid kul att åka, många bilar och stor variation. Efter de senare åren kört på bana mest i en "modern" Miata med ABS, servostyrning och allt så känns det verkligen som att åka "veteranbil" nu när man är tillbaka i min Jeguar (se7en). Men minst lika kul bakom ratten och körkänsla har den i mängder trots måttligt hög effekt och ett osannolikt stort luftmotstånd för att vara så liten. Med nya däck och bra balans redan från början kändes det som det gick attackera lite igen. Verkligt kul i den kurviga delen av banan Men lite oturligt sedan med oljespillet på banan som påverkade lite i passen efter. I en lätt bil känns det bra mycket när det halkar till >

Utan vindruta denna gången varvade motorn max redan strax efter depåräckets slut så det blir göra något til nästa år. En femväxlad låda, annan slutväxel eller varvtalståligare motor??

SVKG hade verkligen tur med fantastiskt väder och det var en underbar kväll köra hem sedan. thumbs up Bra flyt och få incidenter.

Surt med Emils Phantom, vi får hoppas den återuppstår igen som den vackra och effektiva racebil den är.

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Lite fler bilder då!


Fönsterputsning inför körningen.


Kul på nåt vis att inte se R32:an denna gången, härligt att få se den här in action istället. thumbs up


-ll-


Inte ont om Miator som vanligt på de här träffarna.


Pimpat motorrum på denna C5:an. Hela 3st C5:or denna gången, skönt med lite örongodis.


Emil Löveryd i Phantomen, bra fart!












ojsan, här händer det grejer.


Bäst att skicka ut gulflaggan.











Fortsättning följer.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Då kör vi igen.


















Bra med trafik ibland.



















Fler bilder kommer.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Fler bilder från ett annat ställe...






oops.










Men här var det ju inte ägaren som körde ser jag.








Bästa Golfmodellen. thumbs up Nästan så att man blir sugen på att få ihop sin egen, men bara nästan.







Det var väl allt jag hade att bjuda på för denna gången.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Barbapappa kanon bilder som vanligt - väldigt uppskattat thumbs up thumbs up thumbs up
Du måste be någon plåta dig också

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Josen skrev:
Barbapappa kanon bilder som vanligt - väldigt uppskattat thumbs up thumbs up thumbs up
Du måste be någon plåta dig också
Tackar. Jag har ju haft det lyxigt de senaste gångerna och kunnat låna ut kameran till motorlösa kamrater som har varit med, denna gången körde jag ju inte själv så då blev det ju desto mer fotat.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Eftersnack
2008-09-25 SVKG Höstrusk, Falkenberg
1, 2   >>
6108 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande