Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 4707 besök totalt |
Singapores GP
Saxat från Viasatsport.se:
Ska bli väldigt kul att se hur det går i mörkret. ![]() Sändningen börjar 13:30, som vanligt, och starten går 14:00. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
|
||||
om det är okay för Fjärilen så vill jag bara säga:
Den här banan kommer att bli feeeet att kolla rejs på!! 42tummaren och surroundanläggningen är bokad! ![]() |
||||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
De ska enligt uppgift använda självlysande däckfärg för att göra det lättare för publiken att se vilka däck som används.
Det verkar även efter tittat lite på träningen att det är som ett Monaca med mycket mer utrymme. (eller hur man ska uttrycka det...) Hela banan är helt underbart vackert lagd och bakgrunden "skylinen" är ju hur galet vacker som helst! Vissa avåkningszoner leder till rena mörkret - bokstavligt talat... haha ![]() Mark Webber har satt sin bil i räcket och teamet hade lite strul med att få igång kärran igen = missad tid för träning. http://www.youtube.com/watch?v=4i9pa ![]() |
||||
Stadsbanor hör inte hemma i modern motorsport. Finns inget värre än pace-car i korta race. Visst kan racen variera i karaktär, men ofta blir det mycket lotteri av det hela.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
+1 _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re:
+/- noll Jag tycker det är spännande med variation. Monaco är en av de bästa tävlingarna tycker jag! Fler stadrejs säger jag! Gärna inom fler motorsportgrenar. (Inte motorcykel dock... känns som risken för förarna är alltför stor, eller?) |
||||
Re: Konspirationsteori.
Nja... Massa hade väl snurrat och Piquet fick väja? Jag hoppas att Alonso sitter i en BMW nästa år - då blir det VM-buckla! Men Räkan....? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re: Konspirationsteori.
Sutil väjde för Massa och fick bryta, Massa blev överraskad av en långsam Trulli som var på väg till depån för att bryta. _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Re:
Helt rätt, dom kan ju lika gärna ta och lotta pallen och köra på kollon runt i 2 timmar! Det är ju iaf inte förarna som avgör... _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||
Nu har jag kikat på rejset med!
Spännande, fast fan va trist miljö de körde i. Bara gråttgråttgrått!!! ![]() Ska de köra Singapore igen så får de allt göra det lite roligare att titta på. Gråa staket, grå bana, gråa avåkningszoner och starkt vitt ljus... Boooooring - som en svartvit film utan själ. ![]() |
||||
Himla kul för Alonso.
![]() Skönt att Hamilton tog det lite lugnt och säkrade poäng istället för att köra aggresivt. Lite tur hade han iom att Ferrari klantade sig. Tre lopp kvar, och spänningen är verkligen på topp. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Kan hålla med. Kändes som om det var inomhus ![]() |
||||
Det är så otroligt segt när resultatet sätts av att man har tur med att depåstrategin råkar passa med när SC kommer ut och sabbar alltihop. Vem som är snabbast mäter man inte i dom här loppen i alla fall. Blä
![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 4707 besök totalt |