Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1536 besök totalt |
först måste man få reprisen från GTR Evo till ett format som funkar.
DÅ kan man använda t.ex. Fraps ( www.fraps.com ) Lite begränsat i demot och det kanske finns bättre program. Sen kan man använda Windows Movie Maker och göra en liten film av det... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
Jag skulle vilja rekommendera Microsoft Windows Media Encoder 9, gratis och mycket avancerat (jämfört med FRAPS), det är avancerat att ställa in alla inställningar men har du väl gjort det en gång så är det bara att köra med den setupen igen...
Besök min schackklubbs hemsida http://www.vasterasask.se/ och klicka i vänsterkanten på Filmklipp och hitta knappen Encoding info- hur man gör dessa filmer, det är en instruktionsfilm gjord av mig som visar hur man ska bära sig åt för att göra schackvideor med Encodern! Encodern är bättre än FRAPS på några sätt, nu kan jag inte skriva mer, jag ska iväg på schacktävling i Horndal, önska mig lycka till allihopa! |
ah, najs , ska spana in den, och schacket också
(som mindgameswannabee så kan man nog inte låta bli, åren med pbmserv har satt sina spår ![]() Lycka till ![]() _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
Det gick hyfsat i schacket, startavgiften och resan vann jag tillbaks. Inget att hänga i julgranen men ändå lite kompensation för mödan, det var ju roligt att spela mot alla och så.
|
Här är en liten testvideo jag gjort, av GTchallenge loppet 1 på crowneplaza
http://web.comhem.se/~u53935741/GTCh Med tanke på att det är så bra med replay i Race/GTRevo/STCC så är det vettigare att utbyta sådana filer direkt. Det borde finnas en filarea för racefiler, jag skulle kunna spendera en hel del tid med att bara se på replays från andras lopp faktiskt... |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1536 besök totalt |