Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SLC klasser (splittad tråd)
4814 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Men det går väl några gatreggade bilar i de "lägre" klasserna...

Grabbarna som körde till racen i sin BMW M Coupe, rejsade med den och sen (hoppeligen) körde hem osså... det var cool!


PS: Fredrik du MÅSTE döpa om klasserna! Jag kan dom fortfarande inte öht trots spikande på TV o allt

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



968 och 944 från IPM Racing är rena räjs bilar......

Klassnamnen är väl logiska Magnus :-] fråga AL han var ju med och döpte dom en gång i tiden :-]

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Andreas!! Vänta bara tills nästa gång vi ses






















_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Skyll inte på mig för f**!!!

Jag var med och DÖPTE OM klasserna en gång i tiden. Men då klassnamnen med nummer satt så djup rotat så slog det inte...

Jag anser inte heller att Klass 1, 2, 3 och 4, i ologisk ordning (pga att det tillkom nya klasser efter hand och inte är ngt ngn kan hjälpa) , är sååå lyckat.

Därför var mitt förslag Standard, Modifierad och Special. (Det fanns bara 3 klasser då.) Tyckte det var ganska logiskt och enkelt...och det tycker jag än idag.

Men om man ska använda sig av siffror, vilket är ok med mig, så ska man kanske se över dem så att de "hamnar i rätt ordning" sas.

Eller var det Namnförslagen som du inte gillade Magnus... Isf så ska vi bli två om den saken...



_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
SLCs klasser:

1234 i (för mig fortfarande) okänd följd är bara något som nätt o jämnt teamen själva kan lära sig. Inte en chans att sponsorer, familjen eller någon annan kommer fatta.

Döp klasserna till några coola saker eller åtminstone lägg dom i rätt följd

(omnumrering tror jag dock inte är såååå bar eftersom det ligger för nära hur man gör det idag så de som (äntligen) lärt sig hur det funkar kommer blir konfysa. Bättre ett _helt_ nytt bättre koncept som alla kan acceptera))

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Klass namn och numrering..... kom med ett bra förslag så vinner ni nånting........

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Magnus Thomé skrev:
SLCs klasser:

1234 i (för mig fortfarande) okänd följd är bara något som nätt o jämnt teamen själva kan lära sig. Inte en chans att sponsorer, familjen eller någon annan kommer fatta.

Döp klasserna till några coola saker eller åtminstone lägg dom i rätt följd

(omnumrering tror jag dock inte är såååå bar eftersom det ligger för nära hur man gör det idag så de som (äntligen) lärt sig hur det funkar kommer blir konfysa. Bättre ett _helt_ nytt bättre koncept som alla kan acceptera))


ok, då är vi på samma våglängd...och det var nog precis så Fredrik menade då han utlöste en tävling om nya namn...eller hur Fredrik?
Han ville ge klasserna bättre överblick och göra det lättare för ALLA att förstå att alla inte körde med samma förutsättningar osv osv

Men det är svårt att lära gammla hundar sitta... Läs: Gammal racers som... hehehe

Jag förelsår att man behåller nuvarande namn och promotar användandet av dem bland teamen och deras kontakter med media osv.
Ännu en ommöblering lär inte gynna ngn...

Så, vad vinner jag nu då?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hur man är gör så ska man nog ta i beräkning att klasserna "flyttar" lite under årens gång med regeländringar o även klasser som kommer till o faller ifrån. på lite längre sikt alltså. Gissningsvis därför det är i fel ordning just nu??

-----

Sen kan jag inte komma med några förslag för jag fattar inte de olika klasserna, 1 o 4 o 3 o allt vad den nu är



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
om man ger klasserna namn med ord som har ett värde utan att de definierar vad klassens gränser går så har man ju ett ganska flexibelt system.

Dvs en bas-klass får ett mindre "häftigt" ord. Lätt att lära sig om man väljer bra ord. Ingen som tex tvekar om att SuperMod är "häftigare" än BasicMod (inte som namnförslag utan som en beskrivning på vad jag menar)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Vi har namn på klasserna.... men få använder dom för att det är enklare med nr..... Jag listar dom i ordningen minsta först (motorstorlek/fart i alla fall teoretiskt)

Endurance klasser

Kl.3 SLC Standard Produktion (Gr N bilar på 205 R-däck)
Kl.1 SLC Modifierad Produktion (fri trimning max 2.6 lit på 205 R-däck)
Kl.2 SLC Special Produktion (fri trimning max 6 lit på 225 R-däck)
Kl.4 SLC GT (fri trimning max 8 lit på fria däck , slicks)

Sprint klasser

Kl.5 SLC V8 Challenge (amerikanska V8 bilar före 85)
Kl.6 SLC GT260 (fri trimning max 2,6 lit på fria däck , slicks)
Kl.7 SLC GT800 (fri trimning max 8 lit på fria däck , slicks)

Inbjudningsklasser
JSM Volvo S40 Challenge
BMW Cup (3 klasser)
Beetle Cup

Där har ni programmet på klasserna som vi körde 2002 och 2003 ser ut att bli något liknande.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Som du skriver Fredrik, det finns namn men få använder dom pga enkelheten med nummer.

Tycker listan ser kanonbra ut och är väldigt informativ.

Hur göra för att få teamen att använda sig av dem? Internt inom SLC är väl en sak, men utåt för större förståelse för inte lika insatta?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Väldigt bra lista !!


1.
Döp om klass 3 till klass 0

2.
Använd följande beteckningar i all kommunikation (nu skrivs det bara klassnummer på Magazinsidan eller hur?

Kl.0 Standard
Kl.1 Modifierad
Kl.2 Special
Kl.4 SLC GT
Kl.5 V8 Challenge
Kl.6 SLC GT 2,6 lit
Kl.7 SLC GT

hmmmm... 4 och 7 är ju samma sak (fast för sprint vs endurance iof) Är reglementet identiskt eller olika??

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Stämmer Kl.4 SLC GT och Kl.7 SLC GT800 är exakt samma reglemente och Kl.6 SLC GT260 är samma sak fast begränsat till max 2,6 lit

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Mekman
Skövde
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Nu e det snart på g igen

_________________
En omkörning ska vara som ett möte
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Mekman............vad är det för bil på bilden????

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Allmänt banåkaforum
SLC klasser (splittad tråd)
4814 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande