Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Banracingbilar S: Volvo S40 Långloppsbil --SÅLD-- | 10441 besök totalt |
KF Racing skall nu sälja sin framgångsrika S40 Fd JTCC.
orörd motor, ombyggd för M56-låda, drivaxlar, mm. Körd i MSLS klass 5, säsong 2007 och 2008. Körde 9 race, bröt endast 1 pga växellåda (innan byte till M56). Resultat 2007: 2a i klassen, 5a totalt (alla klasser) En pallplats under säsongen 2008: 2a i klassen, 4a totalt (alla klasser) Två pallplatser under säsongen Bästa framhjulsdrivna bil båda åren. Varvtider Sviestad 1:12.6, Mantorp 1:40.3 För mer resultat se: http://www.msls.info/ Vi har nr 11. Bilen: original JTCC-kaross med bur, silvergråmetalic. Plastrutor bak samt i alla dörrar. Dörrsidor rensade, endast instrumentpanel kvar. Glasfiber huv och baklucka. Enkla dimljus Hög vinge, Aluminium Batteri i bagaget Uppskattat vikt ca 1050kg Vagnboksreggad 2007 och 2008 Motor och drivlina: orörd Volvotrimmad JTCC. 2,0 liter Ca 180-190Hk Förenklat luftintag med öppet luftfilter. oljekylare, Godkänd race-kat ombyggd för dom starkare M56-lådorna, med grövre drivaxlar och nav. M56-lådan går dessutom att utrusta med diffbroms. Nu sitter en M56HB från en 2,0T med mycket bra utväxling. Väldigt bränslesnål, vi har kört på ca 18 liter/timma. Chassi: original Öhlins ala JTCC. Modifierat med droppstop bak. Nygjord 4-hjulsinställning. Brembo skivor (stora Fas2), original T4-ok med PFC97-belägg Stålomspunna slangar, extra kylning fram. ABS (Funkar mycket bra tillsammans med race-beläggen) 8 BBS fälgar, med std däck i varierande skick. Plastbussningar, och Fas2-stag lite här och där. Sparco stol (justerbar) och 6-punkts bälte medföljer. Lite extradelar finns: Fjäderben, skärm, frontspoiler, div plast, extra belägg, original luftburk. En mycket lättkörd bil som är perfekt för nybörjare. Bilen kräver minimalt med mektid och ger maximalt med körtid. Normalt mek mellan race omfattade byte av växellådsolja, motorolja+filter samt kontroll av bromsar. Vi var helt gröna första säsongen, men lyckades tack vare stabil och jämn körning, och en bil som alltid funka, ta 2a platsen i klassen. Pris 63000 Nytt pris 59000 MVH KF Racing Erik 070-6044845 linerols@hotmail.com _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||
Nja, det blir nog ett mellanår, men vi kanske dyker upp i en liiite snabbare bil. Lägger med lite actionbilder Denna sista är från förra året. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||
Jag har haft några korta inhopp både med att skruva och att köra och kan intyga att detta är en mycket driftsäker bil med helt rätt uppdateringar! Lycka till med försäljningen, jag är övertygad om att nästa ägare kommer bli nöjd!
_________________ Martin Linderson |
||
Stort tack Martin för ditt stöd och framför allt för dina (snabba) inhopp bakom ratten.
Å allt slit med M56-bytet, det är mer än några "bara" _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||
|
||
NYTT: Klarar samtliga MSLS klasser iom att klass 4 numera tillåter 2,0liter och 16v.
(om det inte är något annat jag missat) Se under Regler http://www.msls.info/ _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||
Passar även denna serie
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Maila eller ring för seriös prisdiskussion. linerols@hotmail.com 070-6044845 _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||
|
||
SÄLJES Banracingbilar S: Volvo S40 Långloppsbil --SÅLD-- | 10441 besök totalt |