Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 940 VOC -91 (R.I.P) | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 46 besök senaste veckan (66997 totalt) |
Nu har det nya åket landat i garaget. En Volvo 940 VOC som är byggd för två år sedan.
Bilen är otroligt välbyggd och jag tror inte att byggaren har återanvänt en enda mutter eller skruv, allt är nytt och fräscht! Hela anrättningen har sedan kryddats med en hel del kolfiber så att sätta sig i denna kärra efter ha setat i 242,an är som natt och dag. Nu håller vi bara tummarna på att den går lika bra som den ser ut. Enligt experterna så skiljer det inte så mycket i effekt mellan 240 och 940. Den stora skillnaden ska vara att 940 ska vara så mycket mer lättkörd. Här kommer det lite bilder. Länk till gamla bilen _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 |
||||
Ser riktigt fräsch ut! Vågar ni verkligen köra den där ute i skogen?
Men.. är det nån gammal arenabil? Tänkte på kolfibern och tillbakaflyttade ratten, för det får man väl inte ha, eller? Är inte hundra insatt.. Ett tips också, den nyare Densogeneratorn väger ca ett kilo mindre om ni känner att ni vill lätta lite... _________________ Johan Eriksson |
||||
Nix det är en skogsbil byggd för skogen.
Rattnavet är tydligen fritt. Men Fredda måste flytta fram stolen så han kan koppla ur så då får han troligen plocka bort navet. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 |
||||
Nej, den kommer vara vit!! om inte Realcar vill gå in som huvudsponsor såklart... Efter många timmar i garaget i helgen visade det sig att alla skruvar/bultar inte var nya Gängpaj mellan grenrör och avgaskröken.... >
Däcken Michelin/ BF Goodrich skall givetvis oxå bytas ut till bättre= Yokohama _________________ Fredrik Egeland |
||||
Nope, det är standard, org från fabrik. så att man har möjligheten att slå sönder knogarna. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Det gör det på 240 också men där får man inte flytta bak batteriet, vad jag vet. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
Vem är det som har byggt motor? Vad är det för boxar i?
Bilen ser kanonfin ut, ser välbyggt ut! |
||||
Volvo original Cup |
||||
|
||||
Bil hittar du från 30kkr upp till 100kkr om du gör en sökning på Blocket. Allt beroende på skick, historik och om du vill ha 240,740 eller 940.
242, an som vi kört i två år har väll fått lite service mellan varven annars så har det bara varit att tuta o köra... Osså lite lagning av plåtskador förståss . Start avgifterna kostar allt från några hundra upp till nån tusing beroende på tävling. Däck kan men ju byta till varje tävling om man tycker sig ha ekonomi för det. Vissa kör en hel säsong på sina. Detta ger väll en liten fingervisning av vad det kan kosta. Sedan är det ju upp till föraren vad man har för ambitioner. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 |
||||
Ställer frågan igen, i hopp om att ni bara missade mig förra gången och inte ignonerade mig
Bilen ser mycket fin ut, välbyggd som du skriver! Vem är det som har byggt motorn? Är allt gjort som man får göra med den? Blir det några tävlingar nu i vinter då eller laddar ni inför gruspremiären? |
||||
Hej, jag kollar tydligen inte in här tillräckligt ofta!! Det är Johan Ydrefalk som byggt bilen o Lejtorp som gjort i ordning motorn.... Och ja, allt som får göras ska väll vara gjort...
Ligger nog lågt med vintertävlingar, men sen skall det gasas i vår. _________________ Fredrik Egeland |
||||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 940 VOC -91 (R.I.P) | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 46 besök senaste veckan (66997 totalt) |