Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tidig 911? Sitter o drömmer i vintermörkret...
1889 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mest är det nog Lennarts fel... Han tipsade om länken till http://www.911only.com/pics/ där det fanns mycket trevligt att titta på.




Men... så här års pågår ju silly season i ens huvud hela tiden. Tänk om man skulle sälja bilen o köpa en x istället... eller en y eller en z eller.. eller... eller... eller


Så tänkte jag såhär, en tidig lätt 911 (JA, jag har skrivit det förr Andreas, hehe) MMMmmmmmm..... För det första, finns det shyssta tidiga sjuttitalare som man inte måste skruva på HELA tiden? Jag har liksom gott om dålig erfarenhet på den fronten Det var det ena. Sen det andra, skulle jag ÖHT våga köra på ringen med en såpass lurig bil som en tidig sjuttitalselva?

Ren bilporr:

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag har mer och mer börjat gilla dessa tidiga bilar! Dom ser helrätt ut med dom små nätta kofångarna och med moderna feta hjul! thumbs up

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



blir det mycket coolare än så där eller ?? en -73 (?) S med polerade fuschs och en så ner med en 3.2L carrera motor och lite modernare bromsar ... man blir ju alldels till sig , själv har jag dock svurit på att inte skaffa en gamal-bil igen då jag hatar att skruva

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Magnus Thomé skrev:

Men... så här års pågår ju silly season i ens huvud hela tiden. Tänk om man skulle sälja bilen o köpa en x istället... eller en y eller en z eller.. eller... eller... eller


Så tänkte jag såhär, en tidig lätt 911 (JA, jag har skrivit det förr Andreas, hehe) MMMmmmmmm..... För det första, finns det shyssta tidiga sjuttitalare som man inte måste skruva på HELA tiden? Jag har liksom gott om dålig erfarenhet på den fronten Det var det ena. Sen det andra, skulle jag ÖHT våga köra på ringen med en såpass lurig bil som en tidig sjuttitalselva?

Ren bilporr:


Hmmm, ja alltså visst borde det finnas 70-talselvor som inte behöver daglig ompyssling! Men dom är ju dock uppåt 30 år gamla nu, så lite mer än en en nästan ny M3 för man väl räkna med

Skillnaden mellan en 70:a och en 88:a är väl inte så faslians stor? Ett knippe kg mer, ett knippe hk till, lite större bromsar och bromsservo, sen är väl inte skillnaden speciellt mycket mer egentligen?

Dom var vackrast t o m -73..... fin bild

_________________
Pär Hylander
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Den 11:an var ju tokläcker. Ser ut som Gulfs färger från GT-40:n.
Dessutom har ju ägaren lyckats roffa åt sig helt rätt regnummer.

_________________
Anders Dauner
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



AndersD skrev:
Den 11:an var ju tokläcker. Ser ut som Gulfs färger från GT-40:n.


Jag är helt stum, vilken bil :woot:

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2905



Någon som har noterat hur bra cup backspeglarna passar på den bilen?

Har lite svårt för färgen men polerade fälgar och riktiga stolar är ju helrätt.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084



Har själv en gammal sjuttitals 911:a som man inte behöver skruva på så ofta men, det är oftast frivilligt





En nästan original 911 SC med 993TT 17 fälgar och RUF/Kremer vinge som är i fel färg.
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Kan bara instämma med ovanstående inlägg - vilken cool bil!

Fast själv är jag nog mer påverkad av de lite senare, fulare, 70- och 80-tals Porscharna. Var ytterst nära att köpa en orange -75:a tillsammans med en kompis när jag var 20. Kan nog säga så här i efterhand att det var tur att det inte blev så...

Fast vem vet, hade jag köpt den och haft den kvar kanske den hade sett ut så här: thumbs up



Drömma kan man ju alltid!
///Martin

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Tomas Hall
Sthlm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 88



Tjena Magnus

Kul att se att du har "mognat".

Har för mig att jag fick någon kommentar om min "oranga" med 970 kg och 280 hk och 3,2 liter som sa något annat.

Vi kommer väl dock alla att fastna i träsket någon gång!

Lev väl

Tomas

_________________
Tomas Hall
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tomas>

om jag inte missminner mig så sa jag "sälj den aldrig utan att fråga mig först" Vill ha!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tomas Hall
Sthlm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 88



Magnus

Då ber jag verkligen om ursäkt att jag inte ringde.

Jag får väl ringa nästa gång, i sådana fall blir det en bil med negativ camber bak och positiv fram och 650 kg.


Tomas

_________________
Tomas Hall
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tomas Hall skrev:
Magnus

Då ber jag verkligen om ursäkt att jag inte ringde.

Jag får väl ringa nästa gång, i sådana fall blir det en bil med negativ camber bak och positiv fram och 650 kg.


Tomas
Den gröna 356'an? Har du inga bilder o bjussa på!!!!?

_________________
Magnus Thomé
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



Har fått för mig att dom gammla med spinkiga däck är ganska lätta att kontrollera ,
Allt enligt kamraten med en 72,a 2.7 med mek sprut thumbs up

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
krister.A.Nord skrev:
Har fått för mig att dom gammla med spinkiga däck är ganska lätta att kontrollera ,
Allt enligt kamraten med en 72,a 2.7 med mek sprut thumbs up
Jag körde aldrig min -70 på bana men med erfarenheten begränsad till entusiastisk landsvägsåkning så är jag benägen att hålla med. Jag hade 195'or runt om. Den var vrålkul att balansera mellan under o överstyrning men som sagt, jag var aldrig på bana....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Tidig 911? Sitter o drömmer i vintermörkret...
1889 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande