Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
4090 besök totalt |
2008-11-23 Drifting, Hässleholm, vi kör oavsett väder
Det har börjat snöa härnera nu, men vi kommer köra oavsett väder. Välkommen på en förhoppningsvis återkommande sladd-dag på gamla Bivaröds flygfält. Det ligger ca 18km nordöst om Hässleholm, 4km från Knisslinge. Se karta nedan: ![]() Max 20 bilar 300kr/bil betalas på plats. 11:00 - 16:00 Betalt = dekal på rutan så att ingen slinker genom utan att betala ![]() hjälmkrav, i övriga inga direkta krav förutom att bilarna inte skall läcka någon som helst vätska & inte falla i bitar på banan ![]() Ingen publik, med medåkare till platsen är oki ![]() Film på området: http://www.garaget.org/video/0ix0kvl Anmälningslista: 1: Stefan: Nissan Skyline R32 GTR 2: Tue: Nissan 350z 3: Tony: Nissan 200 S14 4: Martin Nissan 200 S13 5: Andreas: Nissan 200 S13 6: Tobbe: Nissan 200 S13 7: Kristian: Mitsubishi EVo 8: Robert: Volvo 940 Turbo 9: Ahberg: Volvo 940 10: PeOR: BMW M3 3,2 11: Glenn: Nissan 200 S13 12: Dine: Nissan 200 S13 13: Björn Nissan 200 s14 14: Andreas: Opel Manta 15: Tobias: BMW 318iS 16: Tomas: Volvo Turbo 17: Björn: bil okänd 18: Robin: Volvo 940 GL 19: Stoffe: Subaru STI RWD 20: Robin: BMW E30 21: Micke BMW 325/ Nissan 200 S13 Karta: ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Kommer banan funka för oss med mindre effekt oxå? Är väldigt sugen på att åka ner.
Blir d mycke kör tid, borde d bli iom att d är max 20 i ofs. mvh Tobbe _________________ Tobias Gunnarsson |
||||
Re:
Hallojs; ang mkt körtid, jadu.. Man tröttar efter ett tag kan jag säga :-) I mina ögon så funkar alla banor för alla bilar oavsett effekt, allt sitter mellan "öronen" Du är mkt välkommen förslag på banlayout: ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re:
Du är tillagd & nu är det fullt i listan ! ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
||||
---- VÄGBESKRIVNING ----
Kör väg 21 till Hässleholm Vid McDonalds tag av & kör "norrut" på väg 119 (ej in mot Hässleholm) (från Kristianstad, tag höger, från Helsingborg/GBG tag vänster) Efter ca 1km kommer en rondell tag vänster i denna in på väg 23 [119] efter ca 2km tag höger in på väg 119 igen Kör väg 119 i åtskilliga kilometer tills väg 119 gör en mkt skarp högersväng uppför en 5-700m lång backe, på toppen av backen blir det 50-skyltat & efter 1-200 m är där en avtagväg till höger mitt i detta superlilla samhälle på ca 20 hus :-) Tag denna vägen till höger, kör sedan samma väg hela tiden utan att svänga av någonstans alls, tills man efter ca 12km kommer till Knisslinge, kör rakt fram i Knisslinge, genom samhället och ut på andra sidan. Där blir det öppna fält på båda sidorna och efter ca: 3km blir det 50-skyltat igen & då står där en skylt på höger sida med texten - DRIFTING - pilat in på en smal asfaltsväg. ---- FRAMME ---- Ni från GBG /däromkring: När ni kommer till Hässleholm på väg 117 från Markaryd, så tag alltså vänster upp på Väg21 mot Kristianstad sedan är det alltså McDonaldsavfarten som kommer efter några kilometer. Ett hets tips ang bensin är att om man kör in på den lilla avstickaren in till själva McDonaldsrestaurangen (upp till höger direkt efter att man svängt av väg21), så finns där en Automatmack (kort/sedel) som alltid har riktigt billig soppa /Etanol. Perfekt att tanka där för att slippa släpa på en massa extra vikt om man kör långt till banan. Från Malmö. E22 hela vägen tills man stöter ihop med väg 21 vid Kristianstad Östra, sedan in på väg 19 norrut mot Broby/osby bara följa vägen hela tiden när man kommer till Knisslinge så tar man höger mitt inne i samhället i den lilla rondellen, genom samhället och ut på andra sidan. Där blir det öppna fält på båda sidorna och efter ca: 3km blir det 50-skyltat igen & då står där en skylt på höger sida med texten - DRIFTING - pilat in på en smal asfaltsväg. Följ skyltningen inne på området för att allt skall gå så smidigt som möjligt. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re:
Håller med, jag och sonen tänkte komma förbi, ni har väl någon form av depå? Där är ju gott om plats. MVH/Narin _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||
Re:
Jag kanske kan behöva ett par mekaniker en stund... ![]() ![]() _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||
Re: 2008-11-23 Drifting, Hässleholm, vi kör oavsett väder
PÅ lördag kväll den 22/11 runt kl 20:00 så kommer jag posta info här med förhoppningsvis nån bild från fältet, så att alla anmälda kan få sig ett hum om hur det ser ut "just nu"
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Ok
ok. Vi inväntar. Det verkar som det börjar töa på allmän väg. Jag har inte släp till min bil så det får gärna bli rena vägar för att säkert kunna komma fram. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
4090 besök totalt |