|
nisse andersson
Här sen Apr 2008

25 Nov 2008 16:48
anderstorp 24/11
hej jag måste bara säga att det var skithäftiga och rena rejs igår .
jag hade lite svetigt med linus pettersson tror det var i första rejset inte så lite igentligen fick ta av mej tröjan efter rejset haha. sen undrar jag var det någon mer som körde s60 eller var det bara jag,
i andra rejs så låg jag bakom en bmw som jag försökte komma om flera gånger men han hade mer malla i sin bil så jag vänta på att han skulle missa någonstans men inte , men jag missa i första böj efter långa rakan så jag tänkte nu är det kört men jag kom ifatt denna bmw till slut, bra kört av er grabbar!
med vänliga hälsningar nisse andersson
_________________ nils-erik andersson
|
O.andersen
Norge
Här sen Okt 2008

25 Nov 2008 16:51
Re:
SRMrolle skrev: | Klurax skrev: | Mot slutet stod en vit BMW mitt i racelinjen efter långa rakan. Varför egentligen? Hade ju varit kanonenkelt att flytta åbäket 2 meter till gräset än att stå i racelinjen och häcka.
|
kan ha varit jag, jag blev intryckt i muren och motorn dog och det tog ett tag att sluta svära..... >
men du såg väl en gulflaggsskylt..?
annars var det en konstig kväll, jag brukar bli snabbare vartefter under kvällens gång,
men idag var det tvärtom...
snabbaste tiden var i kvalet, sen i rejs 1 så gick det lite slöare och i rejs 2 ännu slöare, märkligt....
men rejs 2 var skojigt, hade en tuff kamp med Ö Andersen nästan hela rejset,
väldigt strssande att ha han bakom sig så länge, tyvärr kom han förbi och fick en lucka,
men det var inte långt ifrån i mål.... |
Ja, det var skikkeligt morrosomt Rolle
_________________ Oyvind Andersen
|
Varmaren
Degerfors
Här sen Nov 2007

25 Nov 2008 21:02
Pool 2
Race logg:
Kvalar på 1 37 500 ca. men min tid räknas ej, får starta trea från slutet
Inga prob... det är juh långt race tänkte jag
Race 1.
Kom fyra böjar sedan får jag en duff av en Bmw....som kom kravlandes över gräsmattan och hamnar rätt i muren. Totalhaveri
okej.. bara att vänta på race två;o) Mmm... Satt och följde racet via race monitor till varv 8. sedan frös alla bilar... Och förblev frysta. Cyberspace  hade kontakt med Robin Johansson via steam, efter vad jag räknat ut mellan racen! och han sa att jag inte var med på listan, ändå stod jag i depån!! Men jag hade väl fått en släng av Lost conection. Så för mig var det bara roligt en liten stund ;o)
Såg att någon inte gillade att folk lämnade innan racet var slut!! Där håller jag med
Dock tror jag ingen lämnade med flit  Grattis Podium Al be back
_________________ Kenny bjornelundh
|
Sören Ö
Västerås
Här sen Okt 2007

26 Nov 2008 15:14
Re:
Stacken skrev: | Sören Ö skrev: |
Incident 1: Pool 1 Race 2, sekund 623, inblandade Sören Ö och Stacken.
Stacken blir omkörd på flygrakan men svänger vänster in bakom mig och knuffar till mig inför inbromsningen i norra kurvan, jag blir natiurligtvis skraj och bromsar för lite/sent och missar apex i norra kurvan, Stacken smiter på insidan och på rakan därefter knuffar han till mig utåt 2 ggr. till gräset den andra gången... Med facit i handen, jag gick i mål före Stacken! |
Hej Sören
Körde du S60:n?
Jag kommer ihåg när du kom flygande, men knuffade jag verkligen på dig, det kändes som det var god marginal . I så fall ber jag om ursäkt för det. Däremot så vet jag att jag touchade till dig i sista kurvan en gång. Vi får se repriserna. |
En gång i tiden gjorde jag det misstaget att jag skrev i det här forumet direkt ifrån minnet, och det var inte bara en sak jag blandade ihop till en salig röra, därefter har jag gjort så att jag numera bekräftar det jag kommer ihåg med reprisen innan jag skriver i forumet. S60 ja!
Hade du slutat före mig i mål hade jag bombarderat domarna med protester, att du kan smita förbi på innern beror helt och hållet på att du knuffade till mig då det var dags för inbromsning och det var såå totalt onödigt av dig att styra in bakom mig med en knuff!
Nåväl, on with the next race! No hard feelings!
Jag är väldigt glad över att vi är så många som kör här i ligan, verkligen fantastiskt och jag satt och kollade igenom STCC repriser på SVT och det ser faktiskt ut lite grann som i våra race i verkligheten också. Jag menar småsaker finns i verkligheten och de stora grejer som händer för oss händer inte i verklighetens STCC men ändå - småsakerna är lika, och att fältet dras ut med en ledare och lite småfighter här och där...
_________________ Sören 'ChessChamp' Östmark
www.sdax.se Schack, Trav och Blog
|
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

26 Nov 2008 15:21
Re:
Sören Ö skrev: | Stacken skrev: | Sören Ö skrev: |
Stacken blir omkörd på flygrakan men svänger vänster in bakom mig och knuffar till mig inför inbromsningen i norra kurvan, jag blir natiurligtvis skraj och bromsar för lite/sent och missar apex i norra kurvan, Stacken smiter på insidan och på rakan därefter knuffar han till mig utåt 2 ggr. till gräset den andra gången... Med facit i handen, jag gick i mål före Stacken! |
Hej Sören
Körde du S60:n?
Jag kommer ihåg när du kom flygande, men knuffade jag verkligen på dig, det kändes som det var god marginal . I så fall ber jag om ursäkt för det. Däremot så vet jag att jag touchade till dig i sista kurvan en gång. Vi får se repriserna. |
En gång i tiden gjorde jag det misstaget att jag skrev i det här forumet direkt ifrån minnet, och det var inte bara en sak jag blandade ihop till en salig röra, därefter har jag gjort så att jag numera bekräftar det jag kommer ihåg med reprisen innan jag skriver i forumet. S60 ja!
Hade du slutat före mig i mål hade jag bombarderat domarna med protester, att du kan smita förbi på innern beror helt och hållet på att du knuffade till mig då det var dags för inbromsning och det var såå totalt onödigt av dig att styra in bakom mig med en knuff!
Nåväl, on with the next race! No hard feelings!
Jag är väldigt glad över att vi är så många som kör här i ligan, verkligen fantastiskt och jag satt och kollade igenom STCC repriser på SVT och det ser faktiskt ut lite grann som i våra race i verkligheten också. Jag menar småsaker finns i verkligheten och de stora grejer som händer för oss händer inte i verklighetens STCC men ändå - småsakerna är lika, och att fältet dras ut med en ledare och lite småfighter här och där... |
om jag körde så osjysst som du säger, varför lämnar du inte in ett klagomål?
Domarna har tittat på incidenten och vad jag vet har jag inte fått något gult kort.
|
Sören Ö
Västerås
Här sen Okt 2007

26 Nov 2008 17:27
Re:
Stacken skrev: |
Domarna har tittat på incidenten och vad jag vet har jag inte fått något gult kort. |
Exakt, domarna har inte ansett att du skulle ha gult kort. Domarna tog klagomålen från post här i forumet så vitt jag vet... Jag lämnar gärna det här ämnet nu helt utan medhåll från din sida om att du inte skött dig snyggt! Jag är nöjd bara för jag kom före dig i mål hade det varit omvänt så hade jag varit missnöjd men jag tror nog att just det argumentet gjorde sig gällande hos domarna också, dessutom fanns det en massa större ärenden för dem att bestraffa, vårt ärende var för litet och med facit i handen för obetydligt!
|
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

26 Nov 2008 18:11
Re:
Sören Ö skrev: | Stacken skrev: |
Domarna har tittat på incidenten och vad jag vet har jag inte fått något gult kort. |
Exakt, domarna har inte ansett att du skulle ha gult kort. Domarna tog klagomålen från post här i forumet så vitt jag vet... Jag lämnar gärna det här ämnet nu helt utan medhåll från din sida om att du inte skött dig snyggt! Jag är nöjd bara för jag kom före dig i mål hade det varit omvänt så hade jag varit missnöjd men jag tror nog att just det argumentet gjorde sig gällande hos domarna också, dessutom fanns det en massa större ärenden för dem att bestraffa, vårt ärende var för litet och med facit i handen för obetydligt! |
|
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Hjälpmoderator
Trådstartare

27 Nov 2008 07:28
En sak gäller framöver....Lämna eventuella protester till mig eller Kavic via PM och inte här i forumet. Lämna dem också dagen efter rejset när känslorna svalnat något och ni kikat på repriserna.
Då brukar det bli bäst...
_________________ May the Downforce be with you
Team Swedish Racing Mates
|
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

27 Nov 2008 11:10
Finns de något möjlighet att lägga upp repriserna någonstans från våra race? Jag har nämligen fått dra ner så pass mycket på grafik och tagit bort inspelningarna från racen för att få datorn att orka med...
_________________ mvh Viktor Pousette
|
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

27 Nov 2008 12:03
Re:
Viktor Pousette skrev: | Finns de något möjlighet att lägga upp repriserna någonstans från våra race? Jag har nämligen fått dra ner så pass mycket på grafik och tagit bort inspelningarna från racen för att få datorn att orka med... |
Niklas kan väl lägga upp dom från pol 2 på resultat länken, Jag kan lägga dit dom från pol 1.
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
|
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
|
Sören Ö
Västerås
Här sen Okt 2007

27 Nov 2008 15:02
Re:
Viktor Pousette skrev: | Finns de något möjlighet att lägga upp repriserna någonstans från våra race? Jag har nämligen fått dra ner så pass mycket på grafik och tagit bort inspelningarna från racen för att få datorn att orka med... |
Kontakta mig med Messenger så skickar jag filerna!
|
|