Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Vad vill ni diskutera här i RenaultSport?
21870 besök totalt
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Bara banåkasnack, träffar, körteknik, slalom etc, eller även skruva-frågor, tekniktips etc?

(Som jag skrivit i vikigt-tråden överst så är ju Rejsa egentligen inte tänkt som ett teknikforum...)

Men, vad säger ni? Låt höra!

_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jag tycker det är en svår fråga. Generella frågor ska postas i "skruva banåkabil" sektionen det tror jag alla kan vara överrens om. Sen var frågor som dessa ska postas är ju en aning svårare:

Vilken cam ska jag välja till min clio sport? Eller vilken bredd på R888'or kan jag få på min Clio?

Det är frågor som troligen få på CRS kan svara på och få på "skruva banåkabilar" kan svara på eller har intresse av att läsa. Sådana frågor hör kanske bäst hemma under en Renaultsektion. Att posta frågor i projekttråden kanske inte heller ger så bra utfall. Det är ju inte säkert att alla med Renaultkunskap läser just din tråd.

Nu har jag spånat lite iaf.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 716



banåkasnack, träffar, körteknik, slalom, sammarbeten... tycker även att specifika detaljer om hur din renault skall gå fortare på bana (ex hur myckat toein skall jag ha på min clio sport) nyheter

(hmmm tänker lite högt nu men man kanske inte skulle ha med nyheter och hur jag får min sport snabb här... risken är ju att de som inte tycker detta med renault är nå kul missar detta och genom det så kanske vi även missar lite kunskap)

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Waller
Gävle
Här sen Jun 2008
Inlägg: 29



Halloj
Jag skulle gärna se att man även får diskutera skruva-tips, teknik och mods.
Även om det finns en sån avdelning på Renault klubben så måste jag tyvärr säga att det inte finns så mycket för mig där.
Jag antar att vi inte är så många Renulter att det kommer att bli en enorm mängd trådar med det som inte traditionellt hör hemma på Rejsa.
//Waller

_________________
Peter Waller
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Waller skrev:
Halloj
Jag skulle gärna se att man även får diskutera skruva-tips, teknik och mods.
Även om det finns en sån avdelning på Renault klubben så måste jag tyvärr säga att det inte finns så mycket för mig där.
Jag antar att vi inte är så många Renulter att det kommer att bli en enorm mängd trådar med det som inte traditionellt hör hemma på Rejsa.
//Waller


En idé där kan ju vara att vi gör en sticky där alla vi som kör Renault finns listade. Namn, kort fakta om bilen, + en länk till respektive projekt tråd. Har man sedan skrivit i första posten på projekttråden vad man gjort för mods är det lättare för folk att hitta den info de söker.

Har själv tänkt uppdatera detta med vilken sida respektive modifikation finns med på (om det finns bilder) Men har inte blivit av än.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
ok, vi provar lite lätt med att säga att det är ok med "skruva RenaultSport"-frågor som har bäring på banåka. Typ cambervinklar, R-däcksfälgar, kränghämmare, burar etc. thumbs up
Vi får hjälpas åt att hålla det på en schysst nivå så att det inte flyter ut i trådar av typen "Vad kostar det att byta kamrem på min MeganeRS hos Bilia"....
Ni som hängt här på rejsa ett tag fattar vad jag menar.
Vi får hjälpas åt lite att hålla det i shack... thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 716



Låter som en bra idé

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Waller
Gävle
Här sen Jun 2008
Inlägg: 29



Lars Falk skrev:
ok, vi provar lite lätt med att säga att det är ok med "skruva RenaultSport"-frågor som har bäring på banåka. Typ cambervinklar, R-däcksfälgar, kränghämmare, burar etc. thumbs up
Vi får hjälpas åt att hålla det på en schysst nivå så att det inte flyter ut i trådar av typen "Vad kostar det att byta kamrem på min MeganeRS hos Bilia"....
Ni som hängt här på rejsa ett tag fattar vad jag menar.
Vi får hjälpas åt lite att hålla det i shack... thumbs up


Låter som ett lysande förslag. thumbs up

Är man intresserad av verkstadskostnader är det väl enklast att ringa verkstan....

_________________
Peter Waller
Citera
RenaultSport
Vad vill ni diskutera här i RenaultSport?
21870 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande