Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Klubbsamarbete
1 besök senaste veckan (8229 totalt)
Andreas Allard
Katrineholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 90


Trådstartare
Är det någon som har kontakt med en klubb som vi skulle kunna få igång ett samarbete med?
Jag tycker att det vore kanon att komma i kontakt med en klubb med lite banåkarambitioner.
och det positiva med att haka på en större klubb är att chansen att den klubben blir inbjuden till andra klubbars bandagar.

Inget ont i att vara medem i CRS (medl.nr. 1288) men det är bara att inse, bilmärket är för litet för att ha en banåkarsektion i egen regi.

_________________
Andreas Allard
Mitsubishi Lancer EVO X
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jag och Falk har varit och kört med OSC (Opel Sports Club) och GTI-klubben som redan idag har ett sammarbete. Där verkar dörren stå öppen om intresse finns från vår sida. Både OSC/GTI tyckte att vi med Clios var riktigt roliga att köra med iom att det var så likvärdiga bilar.

Falk har också tidigare pratat med Volvo Turbo Performace Club eller vad de heter och där var det tydligen också helt ok.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Waller
Gävle
Här sen Jun 2008
Inlägg: 29



Jag skulle oxå gärna se ett samarbete med ngn annan klubb. Är medlem i CRS men inriktningen där verkar mer mot träffar och kolla på varandras Renaulter.

Gillade dock träffen på Lunda. thumbs up till de som anordnade den!

//Waller

_________________
Peter Waller
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Waller skrev:
Jag skulle oxå gärna se ett samarbete med ngn annan klubb. Är medlem i CRS men inriktningen där verkar mer mot träffar och kolla på varandras Renaulter.

Gillade dock träffen på Lunda. thumbs up till de som anordnade den!

//Waller


Lite OT: Men visst var det du som var på Sviestad och körde i höstas en gång. Matthias Andresson körde några "göra i brallan" varv med din bil?!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Waller
Gävle
Här sen Jun 2008
Inlägg: 29



Det var inte jag. Men om det var en silverfärgad Clio så kan det vara en kollega. Han har fått en åktur i sin bil med en potent förare, kommer dock inte ihåg med vem....

_________________
Peter Waller
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Waller skrev:
Det var inte jag. Men om det var en silverfärgad Clio så kan det vara en kollega. Han har fått en åktur i sin bil med en potent förare, kommer dock inte ihåg med vem....


okej måste ha varit det då, Matthias kör STCC i en Alfa. Så då är ni två med Clios där uppe alltså. Hmm ja ser en Clio Klan växa fram Genrep på Sviestad och sedan alla ner till marsch!!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Sammarbete välkommnas

Det vi saknar i klubben är någon som håller kontakt med de andra klubbarna.

Jag skulle gärna göra detta men inser min tidsbegränsning. så det skulle inte bli något bra jobb från min sida.

Som sagt vi (styrelsen i CRS) söker efter någon som vill vara banåkaransvarig och då hålla denna kontakt med andra klubbar

///Magnus sekreterare i CRS

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

om det är sammordning som är akilleshälen, så kan jag mycket väl tänka mig att ringa några samtal till ansvariga på OSC/GTI och styra upp lite inför 2009. Så besvärligt är det knappast att ringa några samtal. Men jag vill inte bli indragen i några klubbar, med styrelser protokoll osv. Vill hålla detta på en lagom nivå och kan alltså engagera mig inom ramen för Rejsa.nu's RenaultSport forum.

Men grund tanken är naturligtvis att vi alla med Renault banåka ambitioner ska hjälpas åt. Att släppa över hela bördan på en person är ingen hållbar lösning i längden.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Mycket av vad det skulle handla om är kontakt med respektive klubb och vad som gäller samt kunna svara på frågor om någon från CRS har frågor om någon av träffarna samt ge info till oss vad vi skall skriva i tidning/ hemsidan och även att delta och ta imot de medlemmar som kommer på träffen.... protokollbiten sköter jag

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



vi hade en banåkningsansvarig i klubben i början på året,men han tyckte vi inte gjorde något, och när vi gjorde det hade han ingen bil så han kunde inte vara med.
Så vi kanske skulle prova någon annan ???

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Jonas Eriksson
Sandviken
Här sen Sep 2007
Inlägg: 22



Det var jag som fick dom där "göra i brallan" varven av Mattias. Han hade tydligen haft en tidigare och visste hur man skulle ratta.
Skoj med det ökade fokuset på Renault Sport thumbs up
Jag har kört en del på Sviestad och några gånger med alfaklubben (där jag är medlem och med vilka jag även tagit licens) föregående säsong. Det blir förhoppningsvis fortsättning med alfaklubben även nästa säsong men det utesluter inte andra arrangemang. Alltid roligt att fajtas med andra clios
Ringen låter inte fel. Varit nere två senaste åren, men då har det varit bakhjulsdrivet.

/Jonas

_________________
Jonas Eriksson
BMW 330Ci -00
Renault Clio Sport -00
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549



volymmannen skrev:
vi hade en banåkningsansvarig i klubben i början på året,men han tyckte vi inte gjorde något, och när vi gjorde det hade han ingen bil så han kunde inte vara med.
Så vi kanske skulle prova någon annan ???


det e mig du talar om ja ... Och jag med hjälp av falk fixade så vi kunde åka konbana med peugot samt att vi var välkomna att åka med TPC men diffen small å all ork dog samt att istortsätt ingen skrev nått på dom flikarna på crs forumet kändes som att man gjorde allt i onådan....

därför tycker jag att man inte behöver bry sig så mycket om att ha en banansvarig åt CRS den här sidan räcker för att få fram budskapet.sen kan man skriva det man kommit fram till på CRS sidan så att man delar med sig av de goda.. eller e jag elak nu?

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

rscliosport skrev:
....därför tycker jag att man inte behöver bry sig så mycket om att ha en banansvarig åt CRS den här sidan räcker för att få fram budskapet.sen kan man skriva det man kommit fram till på CRS sidan så att man delar med sig av de goda.. eller e jag elak nu?


Jag är helt inne på den linjen också. Jag tycker vi som har intresset att köra bana med Renault styr upp det här och postar en blänkare i CRS forumet. Jag kan som sagt tänka mig att ringa lite telefonsamtal och dra i lite trådar när det krävs, men jag räknar som sagt också med att alla andra som är intresserade kan tänka sig att göra det samma.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Funkar bra för mig om man är tidigt ute med infon så skriver vi även om det i tidningen.
men om vi skall få med mer folk så tror jag det är bra att ha en kontaktperson som driver och kan svara på frågor. (en light version av banansvarig )

Sen att inte ha någon banåkaransvarig... så här tycker jag.. Om ingen vill så är denna lösning minst lika bra. Det bästa senariot är ju själklart att ha en driven banåkningsansvarig(a) som är beredd på att jobba lite för att fixa träffar o.s.v. men eftersom vi inte har någon sådan så är inte denna lösning fy skam.

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Magnus Janard skrev:
Funkar bra för mig om man är tidigt ute med infon så skriver vi även om det i tidningen.


om det visar sig att det finns ett seriöst intresse för att ta SBF licens tidigt under 2009 skulle jag i princip kunna pressentera ett schema för körningar redan nu. Gäller bla. Mantorp, Gelleråsen, Kinnekulle och Anderstorp så det kan vara väl värt den där licensen Vill dock helst inte gå ut med något offciellt innan jag vet att vi faktiskt blir ett gäng som kommer köra.

Men jag ska fiska lite på annat håll också + se intresset gällande SBF-kurs innan jag pressenterar något.

Men nog ska du kunna få något att posta i tidningen. Sviestad (LMS) kommer förhoppningsvis pressentera 2009 års prova-på datum snart också.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



thumbs up
Kolla när det finns och återkom

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
RenaultSport
Klubbsamarbete
1 besök senaste veckan (8229 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande